2,5 weken terug gezet.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door frouk85, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Wij hebben vandaag voor het eerst een echo gehad ( bijna 9 weken dachten we)
    Nu heeft ze eerst uitwendig gekeken maar zag niet veel dus inwendig.
    Nu had ik een hele volle blaas waardoor ze het niet goed kon zien. Ik naar de wc maar op comando plassen is best lastig :( dus niet gelukt enkel een paar druppels.
    Ze zag wel dat het geen 9 weken zwangerschap was de vruchtzak zat er wel. Ook dacht ze het hartje misschien gezien te hebben maar het was erg onduidelijk en ze durfde het niet met zekerheid te zeggen. Ik dacht dat ik ook wat op en neer zag gaan??
    Nu mag ik over 2 weken terug voor een 2e echo hopen dat het goed is!!
    Als ik uitga van de eisprong zou het wel kunnen kloppen.
    Ben erg onzeker maar hoop dat het goed afloopt!

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Spannend... maar wanneer dacht je dan je ei te hebben? Wanneer heb je positief getest?

Ik heb er geen ervaring mee, maar hoop voor je dat je een mooie echo hebt straks!

3. frouk85

frouk85 Niet meer actief

beetje late reactie:(
    ik heb licht positief getest op 19 januari.
    op 9 februari weer test gedaan en de streep was al veel donkerder.
    ik moet nu nog een week afwachten en wachten duurd best lang :(.
    ik hoop zo dat er iets te zien is 8 maart en dat mijn blaas niet in de weg zit.

4. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    ik testte in 2011 licht posi op 18 januari.. was uitgerekend op 1 oktober dus dat komt overeen met jouw termijn..
    heb je vanaf de eerste dag van je laatste ongi gerekend?

5. frouk85

frouk85 Niet meer actief

de eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 22 december.
    dit is de eerste zwangerschap en erg spannend allemaal.
    bedankt voor je reactie!

6. frouk85

frouk85 Niet meer actief

hebben meer mensen dit meegemaakt??

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bijn mijn echo was maandag niks te zien. (uitwendig)
    13-3 mag ik ook terug want de vk denkt dus ook dat ik minder ver ben dan ik denk.
    Ik weet al 3wk en 2dg dat ik zwanger ben,dus moet zeker 6wk zwanger zijn.
    Ik ben benieuwd!!!

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik d8 ook 7 weken zwanger te zijn bij de vorige zwangerschap maar op de echo was een zwangerschap van 5 weken te zien (ik wist eigenlijk zeker dat dit niet kon. Week erop terug geweest, toch wel wat groei.. Weer een week in spanning, toen een kloppend hartje.. Toen (in wat ik d8 dat week 11 was) hele erge bloeding gehad, toen was alles nog goed. Week later (12) helaas nog fout en bleek ik toch 2 weken verder te zijn (14), dus mijn eigen berekening bleek altijd toch te kloppen..
    Hoop dat het voor jou anders uitpakt meid. Heel veel sterkte, die dagen afwachten is slopend :(

9. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    ik heb weleens gehoort, dat zulke dingen door late ovulatie kunnen zijn. Als deze later plaatsvond, heb je dus ook later de bevruchting gehad dan "normaal"
    Succes:)

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ben in het begin 3 weken teruggezet. Had geen ovulatietesten gebruikt ofzo. Nu alweer bijna 28 weken zwanger dus het kan gewoon. Kan een laat ei zijn of een langere innesteling. Moet wel zeggen dat ik het in eerste instantie niet leuk vond;)

11. frouk85

frouk85 Niet meer actief

bedankt voor je reactie.
    vind het ook niet zo heel leuk nee.
    ik probeer positief te blijven.
    gelukkig is het weekend en dan nog maar een paar dagen voor de echo.

12. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Sinds vandaag rond half een tijdens het sporten begonnen met bloedingen :( nog geen kramp. Morgen maar even de vk bellen.
    Ik denk dat mijn voorgevoel toch gelijk heeft helaas.
    Ben wel bang voor de miskraam!!
    Heb vanmiddag even alles eruit gehuild. Je kunt hier niks aan doen je moet het accepteren. Ik weet nu waar ik aan toe ben en kunnen we weer verder als dit voorbij is.

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    oow meis dit is slopend!! ik hoop zo voor je dat het toch wel goed zit en morgen idd even je vk bellen!!!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza werd ik 2,5 week teruggezet in eerste instantie, wat bij een volgende echo 4 weken later (zat vakantie tussen), werd gecorrigeerd naar 1,5 week verschil met onze cyclusdatum.
    Ik testte echter wel pas 19 dagen (33 dpo) overtijd positief, (wel vanaf eisprong hoge temp stabiel).
    Ik heb even zitten tellen, want de eerste licht positieve test is vaak als je een week of 3 zwanger bent, (eigenlijk een week natuurlijk, die andere twee weken tellen ze er standaard bij). Je zou dan 23-2 8 weken zwanger zijn geweest, en daar is anderhalve week vanaf gegaan dus.
    Kan zijn omdat je vlak voor een groeispurt aan bent geweest, het kan helaas ook betekenen dat het mis gaat.
    Hopelijk is het het eerste!

15. frouk85

frouk85 Niet meer actief

kom net terug van de vk....
    ik alles verteld dat ik zondag ben begonnen met bloeding (net menstruatie) niet heel veel krampen heb (het word minder) en dat er af een toe klonters bij zitten.
    Ik moest gaan liggen en gingen we kijken. de vruchtzak zag er wat geraafeld uit. op eens zegt ze kijk hier is???... je zag iet heel hard op en neer gaan. denk toch dat je nog zwanger bent??? ik heb het zelf ook gezien. het was nog heel klein ze kon het ook niet opmeten.
    ze wilde het nog een keer zien maar ze kon het niet meer vinden.
    volgende week weer een echo..
    ik durf nu dus niet meer postief te denken ben ook net een emotioneel wrak wat ik normaal helemaal niet ben. heb al 2 kl*te dagen allemaal janken en doen.
    afwachten maar weer...:(

16. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    jeetje meis, wat slopend dit! Ik hoop voor je dat het allemaal toch goed zit, een kloppend hartje is wel een goed teken maar het kan nog beide kanten opgaan.. Sterkte:(

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen inwendige echo dus gehad? Kun je niet vragen om verwijzing naar een gyn, want dit is toch slopend?
    Heb je het zelf gezien? Welke vorm had het vruchtje? Dat zegt namelijk ook eea over hoe ver je bent... (5-6 weken is bolletje, week of 7 soort pindaatje, week of 8 en verder gummibeertje, zeg maar grofweg even).
    Die rafelige vruchtzak kan een teken zijn dat het mis aan het gaan is, maar kan ook betekenen dat het nog in aanleg is en nog mooi rond wordt. Daarmee weet je dus nog steeds niets... :(
    Ik zou echt even vragen of je niet even voor een inwendige echo mag bij gyn of echocentrum/diagnostisch centrum. Weer een week wachten lijkt me echt heel erg stress-vol! :(
    Sterkte met alles en ik duim voor je!

18. frouk85

frouk85 Niet meer actief

het was een inwendige echo.
    het leek dun langwerpig in mijn ogen.

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Jeetje wat onzeker. :(
    Ik ga voor je duimen meis!

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.993
    15.614
    113
    Nabij Utrecht
    dun en langwerpig komt vaak overeen met 7 weken ongeveer. (mijn dochter was ook lang en dun met 7 weken ;))

Deel Deze Pagina