Goede ervaring met Cytotec!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Emmetje80, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmetje80

Emmetje80 Lid

23 mrt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal. Ik wil hierbij even een goede ervaring met Cytotec delen, omdat ik zelf voordat ik het gebruikte veel mindere verhalen las.

Ik had een MA bij 6w1d. Met acht weken een echo waarop dat te zien was. Na 1 week nog een echo, nog hetzelfde. Weer week later naar gyn, toen was vruchtje al opgelost, dus alleen nog vruchtzakje te zien. Hiervoor Cytotec gekregen. Had vijf dagen vrij tot en met vandaag, dus leek me een goed weekend hiervoor. Vrijdag om 13.00 uur vier pillen ingebracht en afwachten. Dacht dat het snel moest werken, maar duurde tot 18.30 uur voordat er iets kwam. Dus op het toilet gaan zitten om te kijken hoe en wat. Propje wit slijm en klein bloedpropje verloren (zou dat het al zijn?), daarna gewoon rood en wat slijm. Eigenlijk als gewone menstruatie, die zijn bij mij ook nooit heftig.

Had dus ook weinig krampen, eerder op mijn darmen (heb zelf al gevoelige darmen). Zaterdag voor de zekerheid de tweede dosis ingebracht maar die deed niet veel en die pillen kwamen er 's avonds weer bijna geheel uit. Zondag weinig meer en maandag de verloskundige gebeld voor een echo omdat ik het dus niet vertrouwde op basis van alle verhalen over hele maandverbanden vol bloed en alles wat ik verwachtte. Niets van dat alles. Nu net terug van de echo en alles is weg! Ben erg opgelucht want wilde geen curretage.

Gek toch wel, zo ga je voor een echo waarop je van alles wilt zien (lees: gezond vruchtje) en drie weken later voor een echo waarop je juist helemaal niets meer wilt zien. Heb het in die drie weken wachten wel redelijk verwerkt denk ik samen met mijn man en ik hoop natuurlijk dat een volgende zwangerschap zich spoedig aandient en goed verloopt. Zal wel heel spannend worden, maar het is niet anders.

Voor iedereen die hetzelfde meemaakt of heeft gemaakt: veel sterkte!

Deel Deze Pagina