De beste wensen iedereen Een tijdje geleden heeft mijn man de sleutel van mijn auto kwijt geraakt. Wij hebben echt overal gekeken en zelf een metaal detector geleend van de buurman....maar helaas... Nu gebruik ik de reserve sleutel, maar deze heeft geen afstandsbediening. De autodealer zegt dat een nieuwe sleutel 250 euro gaat kosten. De autoverzekering en aansprakelijkheidsverzekering gaat de schade niet dekken, heeft iemand een idee als er nog een verzekering is?
Ik denk niet dat daar een verzekering voor is. Mensen raken oom de haverklap dingen kwijt dus dan zouden ze uit blijven keren. Een verlies is toch ook geen schade
Wat balen, hoewel je volgens mij nog boft met 250 euro! Ik denk niet dat je dit kunt verhalen op de verzekering, het is immers je eigen schuld.
Een verzekering voor kwijtgeraakte dingen? Geen idee of daar een verzekering voor is. Lijkt me niet eerlijk gezegd.
Lijkt mij niet dat dat vergoed word. Eigen schuld toch? Zou het heel vreemd vinden als je je daar voor zou kunnen verzekeren.
Erg vervelend dat jullie de sleutel kwijt zijn, maar jouw sleutel werkt toch ook? Ook zonder afstandsbediening gaat de auto open. Daarnaast mag ik hopen dat je dit nergens verzekerd krijgt, het is tenslotte jullie eigen schuld en het is een luxe probleem want de auto kan nog gewoon open. Op deze manier zouden de premies wel erg duur worden.
Nee, is echt een gevalletje eigen schuld. Zou wat zijn. Is natuurlijk ook niet te bewijzen hè. Wie zegt dat je hem echt kwijt bent en je er op een makkelijke manier een extra sleutel bij wilt krijgen? Zou een hoop misbruik van komen. Gewoon nog een gewone sleutel bij kopen. Dan geen afstandsbediening. Zie het nut er persoonlijk ook niet zo van in. Sleutel in het slot steken en klaar....
Als er een verzekering is dan moet je die verzekering toch al hebben? Dus dan moet je kijken welke verzekeringen je hebt lopen en of dit eronder zou vallen.
Dit vind ik ook. Als ze dergelijke schades gaan vergoeden betaal ik straks 200 euro per maand aan mn inboedelverzekering voor de "dommigheid" van een anders. Helaas eigen kosten.
Volgens mij zijn er ook verzekeringen die telefoons vergoeden als mensen ze zelf hebben laten vallen. Dus je kunt je ook vast verzekeren voor het kwijtraken van je sleutel. Maar dan zul je dat al afgesloten moeten hebben en dan zou je dat wel weten. Denk dat de premie voor zulk soort dingen belachelijk hoog is, en dus vrij nutteloos. Gewoon een nieuwe kopen als je dat wilt. Waarschijnlijk vind je je sleutel de dag daarna terug. (Spreek uit ervaring)
Helaas domme pech. Zelf onze vorige auto nieuwe sleutel laten maken a 285 euro. Week erna auto in de prak. Kregen er 250 euro voor. ( auto Bijna 5 jaar oud)
Eigen schuld betekent niet per definitie dat iets niet verzekerd is. Maar je hebt geen schade... er is niets kapot. Dit valt idd niet te verzekeren.
Even een reactie vanuit mijn functie van verzekeringsadviseur. Nee, je kunt je hiervoor niet verzekeren. Het valt namelijk onder verliesschade. Verliesschade wordt slechts in een aantal gevallen vergoed. Bijv als je een kostbaarhedenverzekering hebt afgesloten voor een bepaalde kostbaarheid en die buitenshuis verliest. De vergoeding van inboedel waar je zelf per ongeluk schade aanricht valt niet onder verlies. Hier bestaat idd een allrisk verzekering voor. Wat ik me nog afvraag is of je autoverzekering je wel heeft gewezen over gevolgen voor je verzekering nu er een sleutel zoek is. Niet elke verzekeraar vergoedt dan diefstalschade meer als je niet twee sleutels kunt overleggen.
Dan was je vast bar slecht verzekerd? Hier een auto van 3 jaar oud in de prak en ik kreeg de nieuwwaarde van de auto uitgekeerd. Ik kon zo een nieuwe gaan halen bij de dealer.
Waren niet all risk verzekerd helaas. En was eigen schuld. Auto was van 2013. Een kia en 2015 kaduuk. De 7 jaar motor garantie wS nog niet eens om.