Gezien de familyfix toch wel een echte aanrader blijkt, willen wij deze ook aanschaffen. Alleen hebben we 2 auto's, we zullen allebei de kleine willen kunnen vervoeren. Is de familyfix zo makkelijk van auto te wisselen of gaat daarmee juist het gebruiksgemak verloren en kan je er beter een in elke auto zetten? Dit natuurlijk ivm de aanschafkosten...
Naar wat ik begrepen had (van verkoopster) moest je dan 2 systemen kopen. Tenzij je een auto hebt waar baby heel vaak mee vervoerd wordt en dat de andere auto incidenteel is. Dan doe je in de vaak vervoer de family fix en bij de incidentele kan je eventueel bevestigen met autogordels.
familiefix is niet even snel over te plaatsen. ik moet er iig niet aan denken om dit steeds te doen. dus dan zou je er inderdaad in elke auto 1 moeten hebben. maar waarom wil je perse de familyfix? mijn nichtje had in eerste instantie ook het plan om een familyfix te kopen voor iedere auto. met de bedoeling dat later de pearl vervolgstoel erop kon. maar dit was toch niet handig. want, de ene zou dan bijvoorbeeld de kleine in de pearl vervolgstoel naar het kdv of oppas brengen en zou dan de autostoel daar moeten laten zodat papa die weer met kind mee kon nemen. want papa had immers alleen de familyfix in de auto staan.... en dan zal je zien, vergeet je die stoel achter te laten. niet handig. het was ook een te dure oplossing om 2x familyfix en 2x pearl aan te schaffen. zij hebben er toen voor gekozen om in 1 auto een tweedehands easybase te zetten waar de maxi cosi op geklikt kon worden. later hadden ze in beide auto's een vervolgstoel. ik had een tweedehands easybase in mijn auto. heeft me 40 euro gekost. deze kan niet met isofix maar moet met een gordel maar staat echt als een huis. muurvast. hierna heb ik een vervolgstoel genomen zonder base. wel 1 die op isofix en op gordel kan. mocht hij een keer bij oppas of opa /oma in de auto moeten en die hebben geen isofix, dan kan hij op de gordel.
Wij hadden hetzelfde probleem. Wij werken beiden onregelmatig. De een brengt de kleine altijd na de opvang en de ander haalt ze daar weer op. Moeten met de auto brengen, omdat het eren dorp verder is.. Wij hebben 1 familyfix gekocht. Wij hebben het principe, waar de kleine is, is de grote auto waar de familyfix inzit. In de kleine auto zetten wij ze vast met de gordel. Dit is altijd goed gegaan! Nu ze in de vervolgstoel zit, hebben wij ervoor gekozen om een stoel te pakken die met de gordel vast zit. De Maxicosi tobi (deze was de veiligste) . Hiervoor hebben wij gekozen zodat we straks weer de familyfix kunnen gebruiken, zonder een andere stoel te hoeven te kopen of een nieuwe familyfix...
De familyfix zou ik aanschaffen voor het gebruiksgemak. Ik heb een driedeurs en leek het me ook wel makkelijk "klik" en je kunt gaan. Ook zou je als je gordels zou gebruiken je maxi cosi niet met kind en al in de auto mogen zetten Dus eerst maxi cosi vastzetten en dan kind halen? Maar geen idee of dit klopt. 2 x familifix en juiste maxi cosi ben ik (nieuw) ruim 550 euro kwijt... Maar jij hebt goede ervaringen met de easybase. Daar ga ik dan zeker naar kijken. En dan zit je inderdaad met het vervolgstoeltje niet vast aan 1 model die op de fix past. Bedankt voor jullie reacties!
Heb ik nog niet van gehoord. Je kindje heeft er toch geen last van als je de gordel vastzet. Het lijkt me juist lastig om zonder baby in maxi-cosi, de mc goed vast te zetten? Zie volgende filmpje (ga maar meteen naar de 50 seconden toe, eerste 50 sec is blabla) Babyzitje in de auto correct vastmaken - YouTube dat is wel bij een 5-deurs, maar je ziet dat ze mc met baby en al er in zet. Baby is al vastgeclipt in de gordel van de MC.
2 x familyfix is niet handig. dat ding zet je vast in je auto zodat je de maxi cosie er zo op kan klikken... je kan de maxi cosie ook gewoon met de gordel vast zetten. wij hebben er 1 goedkoop over gekocht en 1 kunnen lenen zodat we toch in beide autos zo'n ding hadden, wij vonden het ideaal. maar is ook maar net wat je wilt en gewend bent denk ik. nu hebben we ook 2 stoelen in iedere auto 1. geen zin om iedere keer over te zetten, veel te veel gedoe.
Wij hebben 2 keer een familyfix aangeschaft. Ideaal! geen gedoe met overplaatsen. Uiteindelijk weer 2e hands verkocht dus de kosten waren er zo uit!
ik snap dat je de familyfix wilt kopen voor het gebruiksgemak om die reden had ik de easy base. klik en weg. wat ik ermee bedoel: familyfix is handig maar waarom perse een familiefix? je moet je goed gaan bedenken of je dan ook de vervolgstoel wil hebben. en of dat handig is. zoals ik al schreef, ik zou dat dus onhandig vinden en zie de meerwaarde niet in die vervolgstoel die erop geklikt moet worden. koop liever een gewone stoel die op 2 manieren vast kan. en dan zit ik ook niet aan 1 merk stoel vast. als je dus niet voor die pearl vervolgstoel gaat, dan kan je net zo goed een ander basisstation kopen. ze hebben er van maxicosi verschillende soorten. de easybase gaat bijvoorbeeld met een gordel vast maar staat echt superstevig. is echt geen beweging in te krijgen. een easybase is al een iets ouder type dus voor kleine prijsjes op marktplaats te krijgen. ik heb die van mij 4 jaar geleden voor 40 euro gekocht en vorige week voor 50 verkocht.. als je er 2 kan vinden dan ben je voor zo'n 80 euro klaar. alleen als basis voor de maxi cosi autostoel dan. dan moet je nog een losse vervolgstoel. ik zou even gaan denken hoe vaak je de andere auto gebruikt. als je man het kindje alleen af en toe in zijn auto vervoerd dan kan je er ook voor kiezen om die gewoon met de gordel vast te zetten. even oefenen maar na een paar x is dat echt binnen 15 seconden gedaan hoor. en eerlijk? toen mijn kinderen zo'n 2-3 maanden waren, liet ik de stoel lekker in de auto staan. kind word steeds zwaarder en op een gegeven moment vond ik dat niet handig met dragen. ik nam dus de kleine op mn arm en zette die in de auto pas in de stoel. en nooit gehoord dat je geen stoel met kindje en al in de gordels mag zetten. het is alleen zo dat sommige autogordels aan de korte kant zijn. je moet dan de stoel iets rechtop zetten en dat is voor die hele kleintjes misschien niet zo lekker. maar goed, de oudste heb ik in het begin altijd met stoel en al in de gordel gezet. niks aan de hand. en ik zie eerlijk gezegt niet anders om me heen. als je de baby achteraf in de stoel moet zetten dan is dat zwaar irritant omdat de heupgordel er dan al overheen zit. je moet de baby dus onder die gordel door halen. vond ik niet handig.
Hier in de "hoofdauto" de duurste en beste stoel. In mijn auto ging de maxicosi in de gordels en nu heb ik ook een gewone simpele autostoel. In de hoofdauto zit een dure achterwaartse. Hier hebben we ervoor gekozen dat degene die thuis is met dochter, ook de hoofdauto voor de deur heeft staan zodat je altijd weg kunt en dan ruilen we dus van auto. Op dagen dat ik zeker weten niet weg hoef en ml gewoon de auto meeneemt kan ik ook gewoon weg met mijn auto alleen vind ik het wel iets prettiger om haar in de hoofdauto te vervoeren.
Dat "probleem" heb je sowieso als je maar 1 vervolgstoel hebt, dan sjouw je steeds met kind/autostoel/tas of weet ik het wat. Wij hadden voor beide auto's een tweedehands easybase nu in beide auto's een maxicosi Tobi. Geen zin om steeds met autostoelen te slepen. Mijn boodschappenkarretje van toen had geen isofix, maar anders had ik ook voor de familyfix in beide auto's gekozen. Koop en verkoop ze gewoon op marktplaats en dan kost het je uiteindelijk weinig.
wat ik ermee bedoel: 1 ``voordeel`` van de familyfix zou zijn dat je 1 vervolgstoel koopt en "even" makkelijk van auto kan switchen. niet handig. je zal er dus altijd 2 moeten hebben. dat is duur. en mocht de oppas of oma whatever een keer een autostoel nodig hebben dan zal je dus die hele familiyfix met de pearl over moeten zetten. ALS ze isofix in de auto hebben. als mijn moeder een keer de stoel nodig hebt dan is deze in een paar minuten over gezet. bij mij staat hij op isofix, bij haar met de gordel. en met de familybase zit je altijd vast aan 1 vervolgstoel. maar het kan zomaar zijn dat je kleine daar niet goed in zit. dan moet je alsnog een andere stoel kopen en dan zit je dan met je pearl. ook zonde.
Wij hadden voor onze oudste een nieuwe gekocht. Die gebruiken wij nu weer en voor onze 2e auto (destijds hadden we 1 auto) kopen we er nu 1 via marktplaats. Het is niet alleen het stukje gebruiksgemak, wat een ideaal ding wat dat betreft, maar ook een stukje veiligheid!
Wij hebben het een tijdje met 1 gedaan. Doordeweek zat hij in mijn auto, omdat ik toch het vaakste met de kleine op pad was. En in het weekend wisselden we hem om. Na verloop van tijd vonden we het toch echt een gedoe en hebben we er één bijgekocht. Geen moment spijt van gehad. Maar misschien moet je het hetzelfde doen. Gewoon eerst even gaan ervaren. Succes!