wanneer gebruik je de metalen kruiken ? ik ben zelf midden mei uitgerekend en heb dus geen idee of ik die kruiken wel echt nodig heb, voor het zelfde geld is het al warm. wanneer gebruik je ze wel en wanneer niet? ik vind ze best prijzig dus vandaar dat ik me af vraag of ze wel echt nodig zijn.
Mijn oudste is ook rond die tijd geboren en hij heeft maar 1 dag kruiken gehad. Hij kon vrij snel zijn temperatuur zelf op peil houden. Sommige baby's hebben daar meer moeite mee, maar dat weet je nooit van te voren. Voor de tweede heb ik ze wel veel gebruikt, geboren in de winter.
Midden mei kan ook eind april worden, dan kan het nog behoorlijk koud zijn. Mijn 2e is van midden mei. Toch echt wel gebruikt. Ook om kleertjes te verwarmen. Kan je ze niet evt lenen van iemand?
Kun je ze niet lenen of overnemen via mp? Ik heb ze van de Hema en idd 13,95 per kruik is aardig aan de prijs. Maar zie dat Babydump ze regelmatig aanbiedt voor 17e voor twee stuks! Gewone kruiken mogen volgens mij niet he? Ik weet het niet...maar ik heb wel 5 van die rubberen kruiken liggen omdat ik die altijd overal in mijn bed heb liggen in de winter omdat ik ook zo een koukleum ben Soms kunnen kindjes hun temperatuur nog niet goed regelen en is het wel fijn om een warm bedje te hebben en ik gebruikte de kruiken ook om de kinderwagenbak voor te verwarmen en de kraamhulp legde ze ook lekker in het dekentje toen mijn dochter in de box lag de eerste dagen. Maar mei...je weet het nooit in NL. Het kan al 20 graden zijn, maar ook 10...
Ik werk als kraamverzorgster en heb regelmatig kindjes die hun temp niet goed kunnen regelen. Dus ook midden zomer met 30+ nog onder 2 dekens en met 2 kruiken liggen. Er valt daar niets over te zeggen en is per kind verschillend.
Zoon is van midden mei na een week couveuse had hij thuis wel wat dagen een kruikje nodig om op temp te blijven. Kan je ze niet lenen van iemand? Onze kruiken bij onze eigen twee kindjes gebruikt en bij 2 andere babies in de wieg gelegen.
En dan nog een vraag.. Heb je persè 2 stuks nodig? Ik heb er nu 1 en dat lijkt mij persoonlijk wel voldoende, als je toch nog een nodig hebt, kun je die altijd nog bijhalen.
Mijn dochter is van eind juni, het was ruim 30 graden de weken na haar geboorte. Toch heeft ze ruim twee weken met twee kruiken geslapen. Ze was flink afgevallen, en door de kruiken hoefde ze minder energie te verbruiken om zichzelf warm te houden zodat ze beter kon groeien.
Hier wordt ze in februari verwacht dus heb er mij wel eentje aangeschaft 10 euro in de Babydump 2 ging ook maar eentje leek me voldoende
Een echte aanrader: zenzy kruik.. 30 euro maar geen gedoe met kokend water en geen angst voor lekken. Wij hebben t gezien bij andere mensen en hebben m voor ons kleintje ook gekocht, wordt nu al regelmatig door mijzelf of manlief gebruikt!
Ik ben in juli bevallen. En had echt twee kruiken nodig bij mijn dochter. Ik had toen twee nieuwen gekocht. Nu ga ik twee erbij lenen van een vriendin. Als jij ze zo duur vindt, kan jij ze dan niet van iemand lenen?
Bij de oudste hadden we er 1 (half september) en misschien 2 weken gebruikt ofzo. Ja, later in de winter nog wel in zijn kinderwagen want toen was het erg koud. Later hebben we er nog een paar gekregen. Bij de jongste hadden we er drie. Hij heeft ze wat langer nodig gehad. (Eind nov. maar binnen net zo warm als in september, dus was echt puur dat hij iets meer moeite had om het vast te houden. Ook wat minder spek op de botjes dan zijn broer. ) Maar ook toen hadden we er eigenlijk maar één tegelijk nodig hoor. Ik hoor soms over een kruik om het bedje voor te verwarmen en een kruik voor de kleertjes. Maar dat laatste hebben wij nooit gedaan. Als het echt nodig is, zou je kleding desnoods nog over de verwarming kunnen hangen met een theedoek of hydrofielluier ertussen. (Let op dat metalen delen zoals drukknoopjes dan niet te warm worden!) Ik zou er zeker niet meer dan 1 aanschaffen. Daar kom je echt de eerste dagen wel mee door. Mocht het nodig zijn, kan je partner na de geboorteaangifte ook prima even langs de hema fietsen hoor. En anders is er vast trots kraambezoek dat met liefde even een kruikje bij haalt voor je.
Ik ga voor de zensy electrische kruik. Heb daar toch wel het prettigste idee bij en kan die zelf ook gebruiken. En of ik nou 2 metalen kruiken of die eclectische koop. Komt beide op 30 eu uit
Ik heb twee kruiken, eerste week veel gebruikt. Daarna nog regelmatig in kinderwagen voordat ik ging wandelen, lekker voorverwarmd voor mn zoontje.
Mijn baby had ze wel 3 weken nodig om op temperatuur te blijven. Heb ze aangeboden gekregen van mijn schoonzus. Anders had ik ze wel gekocht,kost geen kapitaal hoor. Als ik zie wat ik aan verschillende flessen heb uitgeprobeerd dan vallen 2 kruikjes wel mee qua prijs. Snap niet zo goed waarom daar op bezuinigd moet worden. Je gaat nog schrikken wat je aan miskopen voor kleertjes hebt betaald
Oh, mosterd Volgens mij had de kraamhulp het ook over bepaalde elektrische kruiken die ze uittesten. Misschien even het kraamzorgbureau bellen?
Ga er alleen niet vanuit dat de zensy kruik maar max 65 graden kan worden zoals op de verpakking staat. In een kraamgezin heeft een man met een professionele thermometer 90 graden gemeten. De kruik begon helemaal te borrelen vandaar dat ze het niet vertrouwden en zijn gaan meten. Gevaarlijk dus!
Kom je wel eens op een rommelmarkt? Ik heb ze beiden daar gekocht voor 1 euro per stuk incl hoes. Topdeal De rommelmarkt is echt een top plek voor dat soort relatief dure aankopen die je maar kort nodig hebt. Je kan eens kijken wanneer er een bij jou in de buurt is?