Dekentje of slaapzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RomY25, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Ik ben 16 april uitgerekend en weet niet goed of ik onze kleine ukkepuk nou onder een dekentje wil/moet laten slapen of een slaapzak? en waar koop je leuke en goede dekentjes/slaapzakken?
    Moeilijk..

2. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Ik dacht dat bij newborn vaak de slaapzak nog te groot is (bij hoofd- en armgaten), vandaar dat mijn keuze een dekentje zal zijn vanwege de veiligheid. Ik ben pas een slaapzak gaan gebruiken toen hij beweeglijker werd in zijn bedje, en de kans op omrollen bestond.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    jaa idd ik zou bij een pasgeborene geen slaapzak aan doen. maar lekker onder een lakentje en dekentje leggen.
    hier heeft ie zo de eerste 6 maanden gelegen en toen kroop ie steeds omhoog dus toen in de slaapzak gelegd zonder laken en deken.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mijn zoon wipte zichzelf al in de kraamweek omhoog in zn wieg.
    Ik heb wel minislaapzakjes gebruikt met een dekentje erbij.
    Hij is van 31 maart dus wat betreft frisheid een beetje gelijk.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb inbakerdoeken gebruikt (dreamswaddle ) :) Ik had eerst ook een dekentje... Maar hij had echt het inbakeren nodig. Nu hij langzaam begint te rollen hebben we voor slaapzakken gekozen - ongeveer vanaf maat 62 slaapt hij in slaapzakken.

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik ben van plan om zolang hij in het wiegje ligt dekentje/lakentje te gebruiken en vanaf dat hij in het ledikant gaat een slaapzakje.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Zoontje heeft tot 10 weken onder dekentje gelegen en slaapt nu in een slaapzak omdat ik hem meerdere keren 's morgens met zijn hoofd onder de deken aantrof, niet fijn... Nu ligt ie regelmatig over dwars in zijn bed en aan het voeteneind, prima!
    Maar aan slaapzak voor de eerste weken lijkt me niet prettig, lijkt me zo'n gepruts met aandoen (armpjes).

8. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    hier een dochter die prima onder een deken slaapt sinds haar geboorte (en nu 7 mnd nog steeds).
    Ze kroop ook niet omhoog dat scheelt denk ik wel.
    Slaapzak heb ik gekocht toen ze naar de kinderopvang ging daar is het verplicht.
    Je kan beginnen met een deken en later je man alsnog voor een slaapzak de deur uitsturen (of je moeder, als je man niet de leukste smaak heeft ;) ) , in het begin slapen ze toch ook nog met kruik dus als ze stil liggen zou dat voldoende moeten zijn.

Deel Deze Pagina