bezoek opa en oma

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Rdas, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rdas

Rdas Niet meer actief

Hoe vaak zien jullie kindjes opa en oma? En hoe vaak letten ze op? Onze dochter ziet ze een keer per week of soms een keer per twee weken.

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Heel wisselend. We hebben geen vaste visite dagen.
    Soms zien we ze meerdere keren per soms en soms maar 1x in de 2 weken.

Er is ook geen vaste oppasdag omdat ik niet werk.
    Dus ze passen alleen op wanneer wij samen een keer iets leuks willen doen of wanneer ik een dag op stap ga met een vriendin.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Eens per maand? Soms eens per 6 weken. Ze komen niet hier, we moeten altijd daar naartoe en daar pas ik voor... Biede kanten trouwens

Oppassen eens per jaar als hey echt niet anders kan. Anders hebben we een andere oppas

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Oma past 1 dag per week op en zo niet komt ze sowieso langs. Elke week dus.
    Schoonmoeder heeft minder interesse en zien we eens per maand. Overgrootoma zien we elke 2 weken. Gaan we meestal zelf naartoe.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mijn moeder komt vaak 1 of 2 keer per week hier even een bakkie doen. Dan past ze vaak even op als ik de kids uit school haal.
    En dan 1 keer in de 2 weken ofzo bij mijn ouders op visite.
    Schoonvader zien we nooit, schoonmoeder 1 keer in de zoveel maanden.

6. Manque

Manque Niet meer actief

Mijn ouders hebben horeca dus ik zit daar vaak koffie te drinken, de kleine speelt met speelgoed dat daar in een speciale speelkamer ligt. Zeker 2 en vaak 3 keer per week.

Schoonouders zien we misschien eens in de maand terwijl ze vlakbij wonen. Ze hebben wat minder interesse en aansluiting.

7. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Moeder en schoonmoeder allebei 1 dag in de week om op te passen.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Opa 1 (vader van mijn man) wekelijks.
    Oma 1 (moeder man) is het contact half/half.

Oma 2 (mijn moeder) 1x per 2 maanden
    Opa 2 (mijn vader) 3-4 x per jaar

Mijn moeder woont 200 km verder op en mijn vader 350 km verder op.

Oppassen gebeurt hier zelden omdat het nooit nodig is. Mijn moeder heeft onze zoon 1x per jaar een heel weekend. Dat vinden ze allebei gezellig en dan hebben wij ook even een weekendje voor ons zelf.

9. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Mijn ouders en schoonvader passen 2x per week een ochtend op. (Totaal 4ochtenden).

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    1x per maand / 2 maanden (alle ouders wonen in andere provincie en we zijn allemaal druk).

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wisselend. Mijn ouders zien we niet super vaak, maar als we ze zien blijven wij of zij ook meestal een weekend of langer. Mijn schoonouders zien we iedere maand zo ongeveer, soms vaker, soms een maandje niet. We hebben geen vaste oppasdagen ofzo.

12. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik zorg ervoor dat allebei de opa's en oma's ons kind elke week minstens 1 keer zien

13. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Mijn moeder elke week normaal gesproken soms vaker ook al wonen ze 80km verder op. Verder mijn schoonouders 2 a 3x in de maand. Maar dat word vaker sinds mijn schoonvader gisteren is opgegeven en uitbehandeld is. Nu willen we het elke week proberen te gaan. Zolang als het gaat.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heel wisselend.

Mijn ouders werken beide nog fulltime dus doordeweeks vrijwel nooit en we wonen niet in de zelfde stad dus even heen en weer rijden doen we beide ook niet. Wel spreken de kids een paar keer week mijn ouders via de whatsapp of via de telefoon of doen ze even facetimen dus er is wel genoeg contact.

Mijn schoonvader is helaas vorig jaar overleden maar mijn schoonmoeder komt wekelijks wel een keertje langs. En niet altijd voor heel lang maar gewoon even snel een bakkie koffie en dan klaar. Ze woont hier ook 5km verderop dus dat gaat dan al wat makkelijker.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik probeer elke woensdagmiddag na school met zoontje naar oma (mijn moeder, vader 4 jaar geleden overleden) te gaan en naar opa (schoonvader, schoonmoeder dit jaar overleden) gaan we vaak na zwemles op zaterdag, lukt dat niet dan komt ie naar ons dus die zien we in principe ook 1x in de week. Onze ouders zijn al wat ouder, 75, en we hebben qua oppas/uitjes/logeren nooit wat aan ze gehad...jammer maar dat zijn de omstandigheden en hij heeft gewoon een goeie band met ze.

16. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Opa's en oma's aan beide kanten wekelijks. Mijn ouders wonen 5 kilometer verderop, mijn schoonvader 5 minuten fietsen en mijn schoonmoeder 15 minuten fietsen. Vind het echt een rijkdom:)

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Mijn schoonvader zien ze wekelijks (schoonmoeder is overleden).

Mijn ouders wonen in het buitenland dus die zien ze 2-4 keer per jaar. Uiteraard skypen ze wel regelmatig. Gelukkig zijn er op school en in de omgeving aardig wat opa's en oma's die in het buitenland wonen dus het is eerder 'normaal' om je grootouders een paar keer per jaar te zien dan wekelijks.

18. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Mijn vader zien ze dagelijks 😬
    Schoonfamilie niet heel vaak wonen 200 km bij ons vandaan

19. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder wekelijks en mijn ouders 1 a 2 keer per maand.

20. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier helaas nog maar 1 oma in leven. Mijn moeder. Ze woont 175 km bij ons vandaan maar zien haar om de week en soms elke week. Vind ik belangrijk

Deel Deze Pagina