Hallo, wij hebben de alecto eco dbx-88. En nu onze 2e kleine op komst is zou ik een 2e babyfoon willen. Logisch gedacht zou ik als ik dezelfde types heb 2 babyfoons moeten kunnen ontvangen op 1 van de ontvangers. Maar is dit ook zo? Mijn man denkt van niet, maar ik geloof niet dat ze elke babyfoon op een andere frequentie gaan zetten. Wie weet dit?
Nee dat kan bij de alecto niet. Je hebt wel babyfoons waarbij twee zenders op 1 ontvanger komen. Het gaat niet meer op frequentie maar op een dect verbinding.
Het voordeel als dit niet kan is, dat je niet de baby van de buren te pakken hebt. En zij ook niet jouw baby! (En dus meeluisteren als jij met de baby praat en de babyfoon -nog- niet uitgezet hebt). Dit is een groot voordeel van de huidige babyfoons ten opzichte van zo'n 10-12 jaar geleden.
Die is er wel hoor van alecto, twee zenders en 1 ontvanger Babyfoon voordeelset 1 ouder unit + 2 babyunits DBX-82/83
Aan de DECT-technologie ligt het niet; je kunt ook van je draadloze telefoon meerdere handsets op een basisstation aanmelden. Ze bestaan ook wel als babyfoon, de vraag is alleen of je - als je dan toch wat nieuws moet kopen een vervangende dubbele, of een extra enkele gaat kopen. Ik zou denk ik toch voor de dubbele gaan; vooral ook als je even de babyfoon bij de buren wil brengen of bijvoorbeeld zelf even naar de buren loopt... dan kom je niet met een hele batterij babyfoons aanzetten
Het hangt er van af welke Alecto babyfoon je hebt. Ik heb de Alecto DBX82 en die kan je wel uitbreiden. bol.com | Alecto DBX-83 - Babyfoon, Alecto | Elektronica
Mijn man wil de bovenstaande niet, omdat hij analoog is en je dus met kanalen zit; je kunt op iemand anders zijn kanaal komen te zitten (kun je de buren horen). Maar hij kwam met deze optie aan. Digitaal en maximaal 4 camera's: Bereik 200 m. Luvion Platinum 2 Beeldbabyfoon - Beeld Babyfoons - Babyfoons
Dect garandeert 50 meter, maar is vaak wel richting 200 meter. Kan soms zelfs wel 300 meter zijn. Hou hier wel rekening mee dat dit nogal afhangt van de omgeving. Wij wonen in een nieuwbouwwijk (goed geisoleerde huizen) en de buren twee verder halen we meestal wel. Maar dan zet ik wel de babyfoon in t raamkozijn. Als dit dus een babyfoon is met dect-technologie, zal hij niet anders zijn dan andere dect-babyfoons.
Aha, wij hebben nu ook Dect, maar 2 huizen verderop valt hij af en toe weg (en we wonen in een oud huis en zijn dan echt nog geen 200 m weg). De babyfoon in het raamkozijn zetten is wel een goed idee, ben benieuwd of dat scheelt.