Vandaag 35 weken zwanger en wat lijkt het nog lang te duren . Hoe verder mijn zwangerschap vordert, hoe angstiger ik word. Dat ik de kleine meid heel minimaal voel bewegen zal daar ook zeker iets mee te maken hebben. Ik ben echt zo ontzettend onzeker over het hele gebeuren. Gaat alles wel goed daarbinnen? Heb ik alles wel goed gedaan? Zal die ene keer dat ik per ongeluk n stukje half rauw vlees gegeten heb geen schade aangericht hebben? Zullen de resten van t verse vlees van de hond iedere keer wel goed opgeruimd zijn? Vd week voorverpakte maaltijdsalade gegeten, shit nu lees ik overal dat daar toxoplasmose in kan zitten, het zal toch niet? Ik voel me al dagen niet lekker, zie je nou, vast iets mis gegaan.. Het zal vast een beetje histerisch overkomen, maar ik heb het ook gewoon niet in de hand. Zal vast iets te maken hebben met hormonen enzo. Over mijn eigen gezondheid heb ik me nooit zo druk gemaakt. Heb daar nooit reden toe gehad. Maar schijnbaar maakt het aanstaande moederschap me erg onzeker. Ik vrees dat dit nog erg lange weken gaan worden. Ik kan niet wachten tot ik de kleine in m'n armen heb en heb gezien dat ze gezond is.. *zucht*
Ik snap je angsten hoor.en mocht je je kleintje weinig voelen dan kan je dat je verloskundige laten weten(kan je meteen vertellen dat je wat onzeker bent).dan kunnen ze in het ziekenhuis een ctg maken en evt een echo.en ja bij het moederschap horen ook zorgen.en dat is heel normaal! Dit is mijn 3e en nog heb ik mijn onzekerheden.
Ik heb dat ook wel een beetje naar mate de zwangerschap vordert. Bij de vorige 2 had ik het ook. Dan hoor je ergens een verhaal dat het op het einde is misgegaan onze. Het is allemaal zo ongrijpbaar. Ik vind het nu ook eng omdat ik zwangerschaps diabetes heb. En ik heb hem ook een tijdje wat minder gevoeld en opgenomen geweest Dus dat helpt allemaal niet mee. Bespreek je onzekerheid met de verloskundige, misschien kan die je gerust stellen. Voor mij is het einde in zicht, want ik word morgen ingeleid.
Wat fijn dat je morgen wordt ingeleid jenala! Ik heb ondertussen al 3 x een ctg scan gehad omdat ik haar de hele dag gewoon niet had gevoeld. Ik vind het dan erg vervelend om te bellen, terwijl ze me iedere x op het hart drukken dat ze hier juist voor zijn en liever 10 x "voor niks" een hele mooie scan zien dan dat ik het er 1x bij heb laten zitten en er wel wat aan de hand blijkt. Maar k voel me dan zo'n ontzettende zeur. Er kan ook zoveel misgaan.. tuurlijk gaat het in veel gevallen ook goed, maar niemand kan je die garantie geven helaas . Het blijft afwachten .
Niet vervelend bedoeld hoor, maar hou jezelf maar vast dan. Na de geboorte worden de zorgen om je kind echt niet minder. Rolt ze niet op dr gezichtje als ze in dr bedje ligt? Wat betekent dat nare hoestje? Drinkt ze wel genoeg? Etc, etc
Zucht, ja. Laten we ons daar nog maar niet druk om maken, ik merk wel dat elke fase van zwangerschap zijn zorgen heeft, en dat zal na de bevalling niet anders zijn!
Natuurlijk zijn de zorgen niet weg, maar ik kon er na de bevalling veel beter mee omgaan. Zo af en toe heb ik opeens zo'n angstgedachte, maar dan kun je bijna altijd meteen even checken. Je loopt heel makkelijk even een kinderkamer binnen, terwijl zitten wachten tot ze eindelijk beweegt en anders toch de vk bellen veel moeilijker is. Voor mij werd het echt veel makkelijker na de bevalling. Dus, ts, ik snap heel goed wat je bedoelt. Geen van mijn zwangerschappen verloopt ook erg rustig, moeilijk zwanger kunnen worden, bloedverlies, slechte echo's, noem maar op. Ik ben altijd weer blij als het erop zit. Hou nog even vol!
Ik ben echt zo blij met deze reactie. Zo denk ik er dus ook over. Als ze zometeen geboren is kan ik in ieder geval zien wat er gebeurd en hoef ik niet alleen af te gaan op een gevoel en aannames. Ik houd van concreet en een zwangerschap is dat alles behalve natuurlijk. Hier ook geen voorspoedige zwangerschap. Bloedverlies gehad van week 6 tm week 16. Is dus lange periode onzeker geweest of het überhaupt goed ging. En toen dat voorbij was en de periode aanbrak dat ik hoopte wat meer zekerheid te kunnen gaan halen uit bewegingen in mijn buik bleef/blijft dat dus ook grotendeels uit. Gelukkig altijd wel goede echo's gehad. Ik kan nooit zoveel met van die opmerkingen als "wacht maar, het wordt nog erger" of "als je dit al niet kan handelen wordt het nog zwaar voor je", want het is gewoon niet te vergelijken met elkaar. Het is voor mij een beetje hetzelfde als "je mag niet zeuren over je gekneusde vinger want ik heb ooit m'n arm gebroken en dat was pas vervelend". Het zal vast niet verkeerd bedoeld zijn, maar 't voegt zo weinig toe.
Wat vervelend dat je je zo voelt. Snap het wel hoor. Vind de hele zwangerschap zo iets onzekere hebben. Zit in je buik en je hebt er geen vat op! Mijn acupuncturist heeft me wel geleerd dit soort zorgen opzij te proberen zetten. Eerst is het; word ik wel zwanger? Dan is het; gaat het wel allemaal goed? Dan is het; ik moet bevallen! Daarna is het; doet de baby het nog wel? Daarna; salontafel moet er uit want daar kan ze zich aan bezeren. Etc etc. Misschien met je VK er over hebben? Ik heb namelijk ook dagen dat ik haar niet goed voel etc en voel ik een lichte paniek op komen. Super vervelend natuurlijk! Hoop dat je het een beetje van je af kan zetten ga je zelf ook beter van voelen! Succes!
Mijn verloskundige is op de hoogte van het wel en niet bewegen van de baby. Ze zijn gelukkig heel begripvol. Drukken me steeds op het hart te bellen bij twijfel, zelfs als dit op enig moment iedere dag zal worden. Die houding van hun zorgt er wel voor dat ik me op mijn gemak voel bij ze, heel belangrijk! Volgende week heb ik weer een afspraak en dan gaan we het ook over de bevalling hebben. Zal dan ook eens bespreken hoe we die laatste maand gaan doorkomen . Bedankt voor de lieve reacties!
Och das niet fijn dat je je zo voelt. Ook omdat je haar weinig voelt. Heel begrijpelijk, ik ben ook altijd heel blij als ik een gezond kindje in mijn armen heb. Wat ik altijd probeer is om vooral vertrouwen te hebben in je kindje. Ze doet het al 36 weken goed, de laatste 4 gaat ze zeker nog zo goed doen. In ieder geval fijn dat je goede echo's hebt gehad, haal daar ook vertrouwen uit. Nog even volhouden, komt goed!