Ha meiden, Sinds dar bij ZL tandjes doorkomen wil hij geen stukjes meer eten. Hij at eerst zijn fruit heel grof. Kon goed kauwen en slikte het netjes door. Alleen wat ik nu ook probeer, hij wil alleen fruit uit een potje. Brood eet hij wel in stukjes, maar korstjes liever niet. Het warme eten prak ik heel grof en dat eet hij wel. Is dit iets wat ik gewoon even moet aankijken? Verder lijkt hij niet veel last te hebben van de tandjes namelijk. Of moet ik toch de stukjes blijven geven?
Waarschijnlijk doet zijn tandvlees gewoon een beetje pijn als hij daadwerkelijk ergens op moet kauwen. Ik zou er niet al te veel op aandringen, is een fase en gaat weer voorbij.
Ik zou hem lekker wat vloeibaarder geven. Komt vanzelf wel weer. Je kan het verse fruit toch pureren?
Dat is hier ook vaak geweest, inderdaad even wat zachter eten geven en dan gaat hij daarna wel weer terug in zijn oude eetpatroon
Ik merk hier juist dat bij tandjes kauwen juist goed helpt. Vooral koude komkommer of appel. Maar ik geef altijd al stukken. Je zou ook eens kunnen proberen om hem gewoon zelf een stuk te geven. Ik sneed in het begin het meeste formaat dikke frietjes, dan kunnen ze het in hun vuistje houden en steekt er een stukje bovenuit. Maar als hij vloeibaar wel lekker wilt eten, en jij voelt je daar goed bij, is het prima. Komt vanzelf wel weer, dat stukjes eten.
Ik plet alles goed voor dochtertje als ik weet datvze last heeft vn een tandhe. Ah als hij erdoor zit lukt stukjes zonder probleem
Hier is fruit ook lang een 'dingetje' geweest. At met 7/8 maanden zacht fruit in stukjes, werd vervolgens ziek, dus toen weer tijdelijk gepureerd en potjes gegeven en sindsdien was het drama. Hier is het rond de 2 jaar weer goed gekomen en nu eet hij flink wat verschillende soorten fruit. Hier heb ik het het 1e jaar zoveel mogelijk los gelaten, richting de 2 jaar wat meer gaan sturen en uiteindelijk is hij met heel veel afleiding en 'verplicht' proeven weer fruit gaan eten. Dus zou voor nu gewoon gepureerd/ geprakt fruit geven en over een paar weken nog weer eens proberen.