Titel zegt t al een beetje ik ben nu 32 wk en 1 dag zwanger. Heb altijd zon 32 uur gewerkt verdeeld over 2 banen. Heb ook 2 contracten 1 van 3 uur en 1 van 20-30 uur. Die van 3 uur is een eigen schoonmaakpandje de ander is als huihoudelijk hulp. Met 27 wk ben ik in overleg met vk gestopt bij beide banen,harde buiken zware rugklachten en hoofdpijnaanvallen maakten t werk te zwaar. Na 1 wk ben ik bij het pandje weer begonnen,ik mag komen wanneer ik wil en eigenlijk werk ik er ma 1,5 u pw,erg fijne baas dus. Nu ben ik bij de andere baan in de ziektewet gebleven t werk is te zwaar en ik krijg er teveel stress van. Nu vroeg ik me af,lekker op tijd ja ik weet t, of ik niet in de problemen kom nu ik een wazo uitkering krijg via andere baas,huishoudelijke hulp,.. Ik hoop dat t een beetje duidelijk is.... groetjes gemma
Dat kan niet... Je zou ms bij die ene wel een beetje therapeutisch kunnen werken, maar dan moet je dus wel ziekgemeld zijn
Volgens mij mag het juist wel. Volgens mij ben je door het uwv zelfs verplicht om datgene te blijven werken wat je nog aankunt. Dus als je anderhalf uur per dag wel trekt en langer niet is dat logisch en verklaarbaar.
je mag wel blijven werken. maar dan moet je bij beide banen ziekgemeld staan. Dan kom je via uwv bij zo'n arts daarmee ga je dan kijken wat je nog Wel kan. Als je dan aangeeft wel nog te kunnen gaan werken maar beperkt. Kan je aangeven bij die waar je nu nog werkt wel kan blijven werken.. maar dat kan nu niet meer. wat je nu kan doen is zelf even contact op nemen met het uwv je alsnog ziek melden bij de andere baan ook. Ook even je baas laten weten natuurlijk he. Dan aangeven dat je gewoon blijft werken als therapie dat je bezig blijft maar dat dat wel eens over zal kunnen gaan in volledig thuiszitten, dat het dan gelijk al helemaal is geregelt. als het goed is hoeft je baas jou niks meer te betalen en betaald uwv jou dan, zou hij toch accoord mee gaan dan denk ik...?? is het misschien een idee om anoniem even bij het uwv forum aan te kloppen je situatie voor legt. en "profesioneel " je antwoord te krijgen. dus dat je ook de kleine regeltjes weet meteen. ze zitten hier toch ergens op het forum he???
tis niet elke dag he 1 dag inde week. ik volgende week is mijn laatste x. Ik zal eens informeren in ieder geval bedankt voor julli reactie s...