Storm! Vliegende dakpannen? Omvallende bomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Madelie, 9 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vandaag zware storm. Veel mensen zijn alles wat los staat in de tuin of op het terras aan het vastzetten of aan het opbergen. Er wordt weer veel schade verwacht. Hier is de wind al flink aan het aanwakkeren.
    Hier alles buiten al aan kant om schade te voorkomen.

Liggen bij jou de dakpannen er al af?Of liggen er bomen overdwars over de straat waardoor jij je straat niet meer met de auto kunt verlaten?
    Wateroverlast? Ben je bang voor storm en lig je bevend onder je bed?
    Hier kunnen we elkaar de dag doorhelpen. En voor de mensen die zich vervelen nu geadviseerd wordt vooral niet de deur uit te gaan. :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik woon wel in een kustgebied dus ik ben benieuwd. Zal preventief de stoelen maar binnen halen. Maar het zal verder wel loslopen met de angst bij ons.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier heeft ons huis tot nu toe alle stormen overleefd, dus dat zal wel meevallen. Er is hier 1,5 jaar terug wel een valwind geweest, waardoor vooral in onze wijk ruim 300! bomen zijn omgewaaid, maar goed, die waaien nu niet meer om :p en het is ook niet droog geweest (want daardoor hadden die bomen geen houvast meer). Dus ik verwacht niet zoveel schade hier vandaag.
    We gaan niet naar onze verzorgpony vandaag, de eigenaresse is er op zondag altijd vroeg en ik ben gevraagd of zij hem eten geeft, want dochter was pas laat wakker en dan zouden we daar pas klaar zijn als het nog harder gaat waaien, dat zag ik niet zo zitten. Verder blijven we vandaag ook binnen :)

loetje vindt dit leuk.
  4. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.030
    113
    Vrouw
    Wij hebben vorig jaar juni dé tornado over ons huis gehad, dus vind het nu toch wel spannend merk ik....

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat is valwind?

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hadden jullie toen schade?

7. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.030
    113
    Vrouw
    Ja heel veel.

8. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.469
    113
    We hebben alle barbecues, speelgoed, tuinmeubels en containers in de garage en schuur gezet.

Na voorgaande stormen hebben we steeds dakpannen goed moeten leggen, dus daar reken ik nu ook maar op. Beter om even niet over de oprit te lopen...

Verder is het (70 jaar oude) huis al flink aan het rammelen. Alle deuren trillen in hun posten en af en toe komt er een beetje tocht langs mijn nek :D Geen idee waar dat vandaan komt, want de ramen zijn allemaal HR++ en netjes afgekit, maar goed. Ons huis is half vrijstaand en staat op een winderig punt van de straat, dus vangt altijd veel wind.

Ik ben benieuwd hoe 'erg' het nog gaat worden, want hier wordt het hoogtepunt pas rond 18:00 verwacht.

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.030
    113
    Vrouw
    We hadden voor 20 duizend euro schade. 3 ramen stuk, alle daken kapot (2 platte daken van huis en schuur, en 3x pannendak (garage, bijkeuken, huis) en veel lekkage.
    Daken en ramen zijn gemaakt, schilder komt binnenkort

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dan kan ik mij je spanning wel voorstellen.

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Vrijstaande oude woning hier (van 1890) open en bloot in het buitengebied. Grote bomen langs het perceel en huis. Geen garage voor de auto...
    2 paarden en stalgebouw, ik vind het toch wel spannend.
    Nu vaker het nog mee, wel al flinke wind maar dit is goed te overzien. Hoogtepunt is alleen pad en stuk later. We gaan het zien.
    Vorige storm enkel wat dakpannen, maar verwacht nu meer problemen.

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Een langzame spannende opbouw :D

Maslov vindt dit leuk.
  13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier ook alle losse spullen uit de tuin gehaald en de vuilnisbakken in de garage gezet. Is de eerste storm in ons nieuwe huis dus ben benieuwd of alles houdt :) Dochter zou vanmiddag met oma naar het theater, 20 min met de auto. Twijfel een beetje of dat nou een goed idee is... o_O

14. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Ik vind het toch wel een beetje spannend aangezien wij een woning laten bouwen en het hele dak nog niet helemaal dicht is(lees in alle dakpannen op zn plek). Vanmiddag als het weer het toe laat maar even kijken.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Huismuisie vindt dit leuk.
  16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Vorig jaar is er een stuk dak van mijn volière gewaaid tijdens een storm en waren al mijn vogels weg. Dak inmiddels gemaakt en vanaf afgelopen zomer opnieuw begonnen. Nu zit de volière weer vol met voornamelijk eigen gekweekte vogels en zijn dus in mijn volière geboren. Dus ja ik ben best een beetje bang voor de storm, hopelijk houdt hij het vol straks. Mijn schutting is ook een beetje gammel en mijn buren hebben een veels te grote oude boom bij de erfgrens staan dus dat is ook nog even afwachten maar dat kan me allemaal niet veel boeien zolang mijn volière maar heel blijft en ik niet weer al mijn vogels verlies.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh dat lijkt mij echt zo erg! Kan je ze niet naar binnen halen?

18. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nee ik heb geen kooi waar ze in zouden kunnen. Ik heb wel een soort binnenhok maar daar gaan ze tot nu toe niet allemaal inzitten dus moet die openlaten. Het dak is wel een andere soort constructie zeg maar dus is wel beter bestand tegen harde winden, maar dit is de eerste echte storm dus het moet nu blijken of het stevig genoeg is.

19. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik woon aan de kust en vind het eng. 2 dikke grote bomen voor het huis, als die omwaaien op het huis ben ik een stuk platter denk ik.
    Alles binnen gehaald. Ik hou de gordijnen dicht. Hopelijk waait er niks door de ramen.
    Ik voel me erg onveilig. Kinderen mogen niet voor de ramen zitten en de katten niet naar buiten.

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben alle losse spullen opgeborgen en net nog even wat tegels op de rand van de trampoline gelegd. Die komt makkelijk los en zou dan zo wegwaaien. Verder gewoon ramen dicht houden en uitzitten denk ik. De boodschappen heb ik voor een paar dagen in huis mocht het gek worden :)

Deel Deze Pagina