Krijg ik officieel bericht over verlof?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by demie, Dec 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demie

demie Bekend lid

May 17, 2014
    931
    0
    16
    Ik ben inmiddels 31 weken zwanger Maar heb nog niks gehoord over wanneer ik met verlof mag gaan.

Ik heb wel aangegeven met 34 weken te willen aangezien ik het op dit moment al erg moeilijk kan volhouden.

In mijn vorige zwangerschap zat ik al enige tijd in de ziektewet (vanaf 24 weken zwanger) en werd ik zelf nog door het uwv gebeld omdat er toen ook geen verlof aanvraag was gedaan.

Moet ik hier zelf achteraan of mag ik er vanuit gaan dat ik 23 december automatisch met verlof ben?
    Mijn uitgerekende datum is 2 februari 2017

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Demie,

Begrijp ik het goed dat je op dit moment geen uitkering van UWV ontvangt maar in loondienst bent bij een werkgever? Met je werkgever spreek je af wanneer je verlof gaat starten. Je werkgever doet vervolgens de aanvraag van je zwangerschapsuitkering voor je bij UWV. Binnen vier weken na de ingangsdatum van je verlof, kan je van UWV een beslissing op de aanvraag ontvangen. De brieven in verband met je zwangerschapsuitkering komen niet meer per post. Ze komen voor je klaar te staan in MijnUWV op uwv.nl. Houd MijnUWV dus goed in de gaten.

Is er in MijnUWV niets te zien en wil je zeker weten of de aanvraag in goede orde ontvangen is? Dan kan je hiervoor altijd bellen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcareteam

Share This Page