Hallo Dames, Ik heb even een vraagje. Ik heb een 0 uren contract (werk standaard 32 uur in de week), maar als het zo gaat als bij mijn dochter ga ik al eerder (deels) de ziektewet in. Aangezien dat ik hier ergens gelezen heb dat ze kijken naar wat je verdiend de laatste 4 weken voor je verlof, hoe berekenen ze dat dan? of heb ik dan helemaal geen recht op loon? contract loopt in okt af en heb al te horen gekregen dat deze nog gewoon voor een half jaar verlengd gaat worden. (hoop dat ik dan vaste uren krijg, maar je weet maar nooit, is mijn 3e contract, daarna moeten ze me vast aannemen).
hoelang werk je die uren al? vanaf een half jaar geloof ik is je baas verplicht je die uren te geven (in werk) of door te betalen, ook al heb je een 0 uren contract. daarnaast als je die uren 3 maanden heb gewerkt zijn ze verplicht je die op je contract te geven. over het algemeen krijg je (als bovenstaande dingen niet gelden) alleen uitbetaald als je ziek bent wat je al stond ingeroosterd.
Ik heb vaste werkdagen en werktijden. (kan wel makkelijk vrij vragen als er iets is of iets dergelijks) Werk er sinds okt vorig jaar en heb 2 wachtdagen zoals iedereen, maar weet niet of dat met zwangerschap ook zo geld. Krijg als het goed is na dit contract een uren contract, maar aangezien het verlengd wordt 1 week voordat ik met verlof ga, durf ik daar niet op te gokken.
nee die wachtdagen gelden met zw.niet. (overigens gelden die sowieso niet voor iedereen, wij krijgen vanaf dag 1 ziek gewoon betaald)