's Avonds is het drama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lisszy, Oct 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Overdag slaapt mijn meisje best goed! Het ritme zit er goed in en slaapt ze 2 a 3 uur achter elkaar. 's Nachts slaap ze ook door, ze krijgt dan rond 23u laatste voeding.
    Maar 's avonds is het drama... Ze is heel erg moe, is in badje geweest, volle buik en schone luier. En toch schreeuwt ze moord en brand. Zo'n verschil met de vrolijke meid overdag, net alsof we een heel ander kind hebben. :(
    Ik heb alles al geprobeerd, ze ligt ingebakerd, ik heb haar laten huilen, ben constant bij dr geweest om haar speen te geven (en dan ligt ze soms te lachen zodra ze me ziet!). Eigenlijk is ze alleen rustig en slaapt ze bij me in de draagzak. Maar ik wil ook wel eens een avondje voor mezelf (mijn vriend werkt in de horeca dus is er dan niet)...
    Koomt het vanzelf dat ze gaat slapen 's avonds of doe ik iets verkeerd? Komt iemand dit bekent voor en is het daarbij ook goed gekomen?

een radeloze Lisszy ;)

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Hoe vaak slaapt ze overdag 2 á 3 uur? Misschien slaapt ze teveel overdag en is 's avonds uitgeslapen?

Anouschka heeft het ook een tijd gehad en volgens ons kwam dat omdat ze 's avonds in bad ging. Toen een tijdje op de dag in bad gedaan en ging ze 's avonds goed slapen. Nu weer een paar keer 's avonds in bad en weer huilen bij het naar bed gaan. Gewoon te vermoeid door het bad gaan....

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Na de ochtendvoeding slaapt ze soms 3u, daarna voeden -> spelen (ongeveer 1u) -> slapen (ongeveer 2u). en dat tot ongeveer 19u en dan is het feest...
    Overdag of 's avonds in bad maakt niet uit, dat heb ik ook al geprobeerd. En ze is echt moe maar ze wil zich er niet aan toegeven!

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Wij zijn altijd met haar gaan zitten tot ze rustig was en zich kon overgeven aan de slaap. Nooit in bed gelegd en laten huilen, dat werkte hier dus niet en dat wilde ik voor mijn gevoel ook niet. Languit op de bank, baby erbij en rustig afwachten tot ze relaxed naar bed wilde....Slaap kindje slaap zingen en andere slaapliedjes. Anderen kiezen ervoor om hun kindje in bed te leggen als het tijd is en dan laten huilen tot het in slaap valt, het is maar net wat voor jou en je baby het beste werkt....

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    o ik weet dit nog zo goed! ik herken dit heel erg, ging bij Jill net zo hoor. ook lag zij ingebakerd en zo maar dit was hier zo bij elk slaapje...
    ik heb wat aangerommeld die eerste paar maanden, maar geloof me dit gaat over! na een maand of 3/4 gaat het al een stuk beter. en nee ik geloofde dat ook niet maar het is echt zo!

6. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Onze kleine meid is overdag echt een heel zoet kind.
    Bijan nooit huilen en heeel veel lachen. Maar dan na de fles van 16.00 uur begint het feest. Tot 17.00 uur is ze wel aardig goed gestemd, maar daarna is ze moe. Maar ze wil niet in bed gelegd worden, want dan gaat ze heel hard huilen. En ik ben er niet voor haar dat lang te laten liggen. Dus nu houden we haar zo lang mogelijk op tot de fles van 19.00. Soms lukt dit maar andere keren ook niet. Dan leggen we haar als ze echt heel moe is wel in bed en laten haar even huilen. En maken hara dan uiterlijk om 19.30 weer wakker. Dan krijgt ze de fles en gaat om 20.00 slapen tot 08.00 de volgende dag.
    Gek om te zien dat ze iedere dag om dezelfde tijd gaat piepen en echt niet wil slapen, teriwjl ze heel erg moe is.

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Nou, het is in ieder geval heel fijn om te lezen dat meer mama's dit hebben gehad en dat het goed is gekomen! :)

@merel69
    Dat is het juist, op het moment dat ik haar in bed ga leggen ligt ze al bij mij op schoot te slapen.. Zodra ze haar matrasje voelt gaat de volumeknop open! Ze wil gewoon bij mij zijn, maar om tot 22u met ongeveer 6 kilo rond te lopen is erg vermoeiend! ;)
    En het gekke is, als ik haar 's middags op bed leg huilt ze ook wel even, maar na een kwartiertje slaapt ze.

Ik kan het inderdaad bijna niet geloven dat dit overgaat! Maar heb wel goede hoop als ik jullie verhalen lees.
    Ze ligt nu ook weer te krijsen maar ik heb er gewoon even geen puf voor nu... Ze is vreselijk moe maar wil zich er niet aan toegeven. Loop af en toe naar haar toe voor een speen en een kus, dan is ze met een beetje geluk weer 5 minuten stil.

@Sjaam
    Ik ben trouwens ook benieuwd wanneer Zoë nachten gaat maken die als beginnen om 20u tot 08u. Hoe oud was jouw meisje toen ze dit ritme kreeg? Zoë krijgt nu rond 22u30/23u nog een laatste voeding (BV).

Share This Page