hallo allemaal even een vraagje wat gaat de verloskundige doen bij het 2e bezoek? want ik heb van de week mijn eerste echo gehad in het ziekenhuis en de tweede echo krijg ik dan bij 20 weken in het ziekenhuis? is dat normaal of gaat de verloskundige ook nog wat doen ? bedankt alvast
dat je 2 echo's krijgt aangeboden is normaal, bij de 2e afspraak gaat je vk waarschijnlijk je bloeddruk meten, wegen en vragen hoe het is, zo zal het elke volgende afspraak waarschijnlijk gaan, als er een reden voor is zal je vk extra onderzoek doen of aanvragen, maar als je zwangerschap goed verloopt dan krijg je inderdaad 1 termijnecho (die heb je al gehad) en de 20 weken echo, verder alleen de controles bij de vk.
Bij mij verloopt ieder bezoek aan de vlk hetzelfde. Ze vraagt aan me hoe het gaat en of er nog bijzonderheden zijn, mijn bloeddruk wordt gemeten en de vlk voelt naar de baarmoeder en luistert naar het hartje. Ik vind de bezoekjes inmiddels wel een beetje saai worden.
Hoe vaak ga je wel niet naar de vk dan als je ze nu al saai begint te vinden? Ik moet juist pas weer als ik 16 weken ben hihi en dan gaat ze hartje luisteren en bloedruk meten etc...
Vanaf de 8 weken, om de 4 weken. (daarnaast 2 keer voor een echo, wat natuurlijk wel erg leuk was) Ben nu nog maar 3 keer geweest en tja, kan er echt niks aan doen, maar vind de bezoekjes echt niet zo bijzonder. Op de eerste keer na (was intake) duren de bezoekjes ook niet veel langer dan 10/15 min.
Ik ben juist super blij dat ik vandaag weer naar de vk mag! Het is inmiddels bijna drie weken geleden dat ik een echo heb gehad en wil toch wel weer heeeeeel graag het hartje horen!