4 maanden en nog nachtvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door petra34, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra34

petra34 Niet meer actief

Mijn meisje is 4 maanden en komt nog steeds s'nachts voor een nachtvoeding. Ik en mijn man zijn zo moe dat wij beide last hebben gekregen van paniekaanvallen. Ik weet dat het nog maanden kan duren maar wij zitten er echt doorheen. Ik overweeg zelfs om te stoppen met werken omdat het te zwaar wordt heb namelijk ook nog eens bekkeninstabiliteit en nog een kind rond lopen .

Herkent iemand zich in deze situatie?

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Nee, sorry. Ik kan het me eerlijk gezegd slecht voorstellen. Hier heeft dl tot haar eerste jaar een nachtvoeding gehad en wordt nog steeds 50 procent van de nachten wakker voor een kus of een knuffel en opnieuw instoppen enzo. Geen nachtvoeding is geen garantie voor doorslapen, heb ik gemerkt iig.

Maar goed, kunnen jij en je man de nachten niet afwisselen zodat je de helft van de nachten goed slaapt?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De nachtvoeding is compleet herkenbaar. Dat was hier tot 7 maand. Maar nu op bijna vier jaar wordt ze nog vaak wakker 's nachts. Dus geen voeding is zeker geen garantie voor doorslapen.

Je zal toch een manier moeten vinden om hiermee om te gaan. Je job opzeggen lijkt me nogal drastisch, er zijn massa's mensen die hiermee kampen. Beurten wisselen om op te staan, inderdaad. Zelf vroeg in je bed kruipen, want alle slaap die je pakt is mooi meegenomen. En gewoon accepteren. Ik merkte zelf dat hoe meer ik erop zat te zuchten, hoe zwaarder het werd.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    was hier ook zo.
    ik heb op een gegeven moment geprobeerd of dl wakker werd omdat ze honger had of dat het gewenning was.
    het bleek bij dl gewenning te zijn want na niet reageren op gemopper viel ze snel weer in slaap.
    na een paar nachten werd ze niet meer wakker rond de tijd dat ze eerst nog wel wakker werd.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik snap dat het zwaar is.. maar zoo zwaar dat je je werk op moet zeggen...?

Ik denk dat je gewoon beter afspraken moet maken met je man en beter moet organiseren...

Jij en je man kunnen elkaar afwisselen in de nacht met de voeding, en gewoon op tijd naar bed gaan.

Ik ben hier ook een tijdje om 21.00 naar bed gegaan.. tsjaa het is gewon even niet anders toch... hier hebben de nachtvoedingen ook tot 6/7 maanden geduurd..

er zit niks anders op dan het accepteren dat het nu eenmaal zo is.

Ik zit echt na te denken.. maar als jullie om en om de nachten doen... dan begrijp ik eerlijk gezegd niet hoe jullie ZOOOO moe kunnen zijn...
    En als jij ze altijd doet, dan snap ik niet hoe je man ZOOOO moe kan zijn...

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    1 nachtvoeding en zooooo moe? Misschien even bloed laten prikken ofzo want ik kan me niet voorstellen dat je door 1 nachtvoeding zo moe kan zijn. Ik heb een baby en peuter die beide niet doorslapen. Bij een hele slechte nacht slaap ik misschien 2x 1.5uur oid. Dan nog een hele dag voor de kindjes zorgen, en dan werk ik 's avonds tot 23.00. Ja ik ben ook (heel) moe, maar kan me echt niet vinden in wát jij zegt.

7. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Een nachtvoeding rond 4 maanden is inderdaad heel normaal. Doorslapen gaat hier ook heel wisselend, dan weer een week wel en opeens een paar dagen niet etc.

Inderdaad afspraken maken met je partner en op tijd naar bed gaan. Slaap je wel weer in na de nachtvoeding? Anders kun je daar nog naar kijken.

En het beste is: accepteren. Hoe meer je je er druk om gaat maken, hoe slechter je slaapt. Het is helemaal niet gek dat je kindje dit doet, zelfs heel normaal....helaas.

Succes!

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Nou hier 14 maanden en nog steeds 2 nacht voedingen

9. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik denk dat je beter kan gaan kijken hoe je het thuis met je man geregeld kan krijgen dan je baan opzeggen. Bij mn eerste vond ik de nachtvoeding ook erg zwaar en deed ik samen met mijn man. Die slecht zonder slaap kan. Bij mn jongste van nu 3 maanden, doe ik het alleen. Mn man slaapt lekker in de baby kamer en de beeb lekker in de co sleper bij mij. Man uitgerust en ik eigenlijk ook. Vind de nachtvoeding namelijk goed te doen, tuurlijk slaap ik ook liever door, maar dit keer heb ik me voorgenomen om me er bij neer te leggen en blijkbaar helpt het. Dus misschien een optie voor jullie? om en om op een andere kamer slapen. Pakt iedereen zn rust.

10. petra34

petra34 Niet meer actief

Wij wisseen af en zoals al eerder gezegd kamp ik met zware bekkeninstabiliteit waardoor ik elke dag pijn heb wat heel energie vreet. Dan snap je misschien waarom ik moe ben.

11. petra34

petra34 Niet meer actief

Dan kees je niet goed want ik heb bekkeninstabiliteit waardoor ik elke dag pijn heb. Dat vreet energie.

12. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Dan kan je topictitel beter: jong gezin en bekkeninstabiliteit, zooooo moe" heten. Want als ik het zo lees is die nachtvoeding dan helemaal het probleem niet. Tuurlijk zou het fijn zijn als je doorslaapt maar die extreme vermoeidheid die je schrijft komt waarschijnlijk eerder door jouw lichamelijke klachten. Hoe kan het dat je man er ook zo onder lijdt, Neem aan dat hij geen bi heeft .

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat snap ik. Heel lastig inderdaad. Wat doe je om dat op te lossen? Kine?

Het probleem zit dan niet echt bij de nachtvoeding, maar bij je gezondheid. Want ik wil het niet erger maken voor je, maar zelfs na het verdwijnen van de nachtvoeding is er nog kans dat je regelmatig uit bed moet voor je kinderen. Waarom is je man zo moe?

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Dan typ jij niet goed want je topictitel heet toch echt "4 maanden en nog nachtvoeding"

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan moet je iets doen aan je bekkeninstabiliteit...

En in je openingspost geef je aan dat het grootste probleem de nachtvoeding is, niet de bekkeninstabiliteit...

En als je niet wil werken meld je je gewoon ziek.. Maar om nou meteen ontslag te nemen...

En waarom is je man zo moe?

16. Veera

Veera Niet meer actief

Hoe verloopt die nachtvoeding? In principe zou je namelijk binnen een half uurtje weer in bed kunnen liggen

17. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Volgens mij kun je een aantal opties overwegen:
    - baby in een cosleeper, of een bedje dichterbij je bed? Dan hoef je er minder ver uit?
    - omstebeurt een keer een nacht in een andere kamer slapen met oordoppen in en dan weer een paar nachten samen?
    - afspraken maken over wie de late avondvoeding doet (de ander kan dan vroeg naar bed en neemt de nachtvoeding voor zn rekening)?

Ik zou me trouwens ook ziekmelden op mn werk en geen ontslag nemen. Dat is meteen zo drastisch.
    En inderdaad kijken of er iets is wat je aan de bekkeninstabiliteit kunt doen, want zoals je je nu voelt is het niet vol te houden lijkt me!

Rest inderdaad de vraag waarom je man ook zo moe is, maar daar zullen vast redenen voor zijn. Mannen kunnen vaak wat minder goed tegen slaapgebrek ;)

(tussen haakjes: hier doet mijn vriend doorgaans de late avondvoeding, want hij is een avondmens...ik pak dan de voeding van 5/6 uur als die er is, want ik ben een ochtendmens...)

Succes, hopelijk kun je wat met de tips!

18. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Hier tot ongeveer een jaar een nachtvoeding. Nu bijna 1,5 en hij wordt nog steeds ongeveer 3x per nacht wakker. Ik weet niet wat het is om langer dan 3 uur achter elkaar te slapen.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Baby's en nachtvoedingen horen erbij. Hier zijn de kids 4 en 6 maar er wordt nog wel met regelmaat eentje wakker. En nu een tweeling op komst. Dealen met de nachtoedingen helpt. En zelf meer rust nemen overdag als je zoveel klachten hebt. Je kunt je kleine ook naast je laten slapen en benodigdheden voor de fles klaar zetten. Thermoskan en koud water etc. Hoef je je bed niet uit

Deel Deze Pagina