Hi meiden, Weer een post van mij, maar daarvoor is het forum er, toch? Volgende week heb ik een pretecho bij 17w en 6 dagen. Ik vraag me eigenlijk af wat ze allemaal zien bij zo'n pretecho? Als er bijvoorbeeld een afwijking is die een echoscopiste ziet, melden ze dit dan? Ik hoop eigenlijk dat niemand er ervaring mee heeft, maar aangezien hier zoveel zwangeren zitten vermoed ik helaas van wel, dus weet iemand of ze dit ook zien op zo'n pretecho? Ik heb een vrij lange 2d-pretecho van 30 minuten bij het Lichtpunt, ik weet niet of ieman met dit echocentrum ervaring heeft? Ik bedoel 30 minuten is langer dan de tijd die het ziekenhuis inplant voor de SEO dus ik ga ervan uit dat het echt een uitgebreide echo is! Ik hoor graag van jullie! Liefs
Hallo meid, Ik heb maandag die echo en ben dan ook precies 17wk en 6dg. Haha Toen ik belde voor de afspraak vroeg ze voor de 20wk echo. Maar deze krijg ik in het ziekenhuis uitgebreid omdat mijn halfbroertje een gespleten lip had. Toen zei ze "oké,maar daar zullen wij dan ook wel ff naar kijken" Dus ik neem aan dat ze dat dan wel bekend maken. Succes volgende week!
Gisteren Pretecho gehad bij 17+6 (niet bij waar jij hem laat doen) Alle organen zoals de galblaas, blaas, longen, nieren, hart, voetjes, ruggengraat, lip/neus, maagje, etc werd allemaal nauwkeurig nagekeken De man die het bij mij deed is 20 weken echo gecertificeerd en kon het dus goed zien.
Ahhh ok! Ja vroeg het me vooral af omdat het zeg maar ook echt zo'n uitgebreide echo is! Jij maandag al veel succes!
Bedankt voor je reactie! Het echocentrum waar ik ga mag idd ook 20-weken echo uitvoeren en is een gediplomeerde echoscopiste dus dan zal daar ook wel naar worden gekeken!
Bij onze pretecho 17 weken ( dan wel bij een in groningen) was ook een gediplomeerde echoscopiste, die ook guo's doet in het UMCG. En ze gaf bij onze pretecho aan dat ze het voetje niet goed kon bekijken, dus vroegen we wat het kon zijn, ze gaf aan dat het eventueel een klompvoetje kon zijn, 3 weken later werd dit bevestigd bij de 20 weken echo, en een paar weken daarna werd ook bevestigd dat ons zoontje een klompvoetje had.. maar ook tijdens onze pretecho werd dus gegeken naar alles..
Ahh wat vervelend voor de kleine, maar wel goed dat ze het al aangaf bij de pretecho en ook dus echt goed heeft gekeken... Ik hoop dat alles gewoon goed gaat met mijn ukkepuk, maar wel fijn om te weten dat ze dus echt ook goed kijken tijdens pretecho!