ervaringen baarmoederverwijdering

Discussie in 'De lounge' gestart door BlueApple, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Hallo meiden,
    binnenkort wordt ik geopereerd. Pas tijdens de operatie zal blijken of mijn baarmoeder ook daadwerkelijk verwijderd moet worden.
    Nu heb ik een boekje meegekregen van de gyn en daar schrok ik toch best een beetje van qua nadelen.
    Zijn hier meiden bij wie de baarmoeder ook is verwijderd? En merkten jullie dit lichamelijk gezien?
    Ik ben nog vrij jong (28) maar heb gelukkig 2 prachtige kindjes.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn moeder heeft dit gehad toen ze 45 was. Ze had ook een verzakking en ze zouden de boel dus omhoog zetten. Maar toen bleek dus dat er iets was met de baarmoeder. En die moest er dus uit.

Ik weet dat ze best wel veel pijn gehad heeft. Ze mocht 6 weken niet tillen, maar dat kon ze ook echt niet. Ze heeft best even moeten herstellen. Maar.. Ze had ook een verzakking, ik weet dus niet hoe het was met alleen baarmoederverwijdering.

Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat je lang moet revalideren. Dan kan het alleen maar meevallen!

Sterkte!

3. BlueApple

Bedankt voor je reactie! Ik hoop op nog meer reacties met ervaringen...

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn baarmoeder is begin dit jaar verwijderd. Ik vond het erg meevallen. Het is wel Laprascopisch gedaan, dus alleen kleine sneetjes. De eerste 3 dgn ben ik er wel beroerd van geweest. Koorts. En de eerste dag flink veel pijn. Verder herstelde ik heel vlot en m'n klachten zijn voorbij. Lichamelijk merk ik er eigenlijk helemaal niks van. Ik wilde dat ik het een jaar eerder had laten doen!

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh wat fijn dat het zo is meegevallen!!:)

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik ben 32. Mijn baarmoeder is 14 mnd terug verwijderd. Ik voel mij beter dan ooit. Geen problemen en heerlijk om klachtvrij te zijn na jarenlange problemen.

7. BlueApple

Voor degene bij wie de baarmoeder is verwijderd: merken jullie nu geen verschil lichamelijk gezien?

8. BlueApple

Fijn dat er bij jou na de operatie niks veranderd is!

9. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    mijn baarmoeder is vaginaal verwijderd en ik merk 1 heel groot verschil!! de sex is niet meer pijnlijk. voor mij een heeeeeeeel groot pluspunt :)

10. BlueApple

Ook geen andere nadelige gevolgen? Ik zag iets staan over dat je baarmoeder dan natuurlijk ook niet meer kan samentrekken bij orgasmes...

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hoelang duurde het voor je echt hersteld was?

Ik menstrueer al zins de geboorte van de jongste en ze kunnen niets vinden.
    Ik kan geen geschikte anticonceptie vinden.
    Ik mag geen kinderen meer krijgen.
    Ik heb een verhoogde kans op vulva/baarmoeder kanker.

Genoeg redenen om me te laten helpen.

Maar de grote MAAR is het herstel! Daarom durf ik niet, de oudste hoef ik niet meer zoveel te tillen maar je jongste natuurlijk wel.

Evt een weekje oppas regelen lukt wel maar langer ook niet en manlief gaat om 6 uur de deur uit en is vaak niet voor 10 uur 's avond thuis, dus ik ben echt afhankelijk van anderen.

Sorry TS dat ik even je topic bevuil;)

12. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    geen enkele andere nadelige gevolgen. Orgasmes zijn gewoon hetzelfde.

13. BlueApple

Dank je!

Deel Deze Pagina