Dan zou je de licht verteerbare pap van Biobim op basis van rijsteMEEL eens kunnen proberen als ontbijt.
Dit hanteren wij in principe ook wel, maar pap wilde ze dus echt niet. Ook niet na verschillende malen aanbieden. Zelf vond (en vind) ik pap overigens ook ontzettend smerig, dus ze heeft het van geen vreemde, hahaha.
Biobim heb ik ook nog 2 pakken staan. Ik probeer eerst nog en paar keer 's ochtend de pap van bambix en anders ga ik de biobim gewoon opmaken bij het ontbijt.
Hier toevallig vandaag met CB over gehad; Onze zoon trekt het niet op 1 snee brood per dag en pap wil hij écht niet hebben. CB gaf zelf al aan dat hij best meer sneetjes mag krijgen. Zei niks over het zout.
Mijn zoontje van nu 11 mnd lust geen pap (bambix) dus ik geef ook 2 keer brood! S'morgens en s'middags! Zou niet weten wat ik hem anders s'morgens moet geven...?!
Nou, er is wel meer dan brood en pap toch? Muesli Cruesli Cornflakes Havermout Crackers Roggebrood Beschuit etc.
Hier een dochter die op die leeftijd echt pap volledig weigerde. De rest hoefde ze ook niet, ze wou gewoon brood. Ze is nu nog steeds helemaal gek op brood. Tja, dan ben ik maar slecht maar ik vind brood gewoon een gezonde maaltijd voor ontbijt en lunch..
Als ze het echt niet lust, hoeft ze het ook niet te eten hoor. Dan zou ik ook brood of muesli oid geven. Het 'wij bepalen wat ze eet' gaat natuurlijk maar tot een bepaalde hoogte op, zeker omdat ze elke dag met pap ontbijt. Beetje sneu als ze dat dan echt niet lekker vindt hahaha.
Met 4 sneetjes brood op een dag is ook niks mis denk ik. Mits je niet veel andere zoute dingen geeft.
Mijn kinderen bliefden absoluut geen pap toen ze baby waren. Echt niet, net zoals ze ook totaal geen gepureerd voedsel in de mond wilden hebben. Jongste eet nu wel eens havermout met me in de ochtend, maar oudste rent dan het liefste gillend de kamer uit. Ze aten wel rijst en aardappels en brood. Als je minder brood wilt geven, dan kun je ook rijst en aardappels of andere groentes geven natuurlijk.
Haha, ja bedoelde eigenlijk dat onze dochter het ook niet hoeft te eten als ze iets echt niet lust. En ze krijgt idd ook wel eens brood bij 't ontbijt, gewoon voor de afwisseling. Heb nu ook muesli gekocht om uit te proberen. Zolang alles op een gezonde basis gegeten wordt is het goed toch?