Vakantie Cyprus in November?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamavane, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Hoi!

Mijn vriend en ik hebben in november vakantie en we willen ergens naartoe waar het dan nog lekker weer is (20-25 graden). Nu lijkt Cyprus ons wel wat, maar her en der lees ik dat er in november best kans is op slechter weer met regen en dat het er dan heel erg rustig is en veel dingen al dicht zitten etc.

Zijn er hier toevallig meiden die ervaring hebben met Cyprus in november, en is dat goed bevallen of niet? (ook met het oog op ons dochtertje, die dan 14 maanden is)

Alvast bedankt!

Groetjes!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij scheelt het weer op Cyprus in het najaar niet veel van het weer hier...
    Weet het niet uit eigen ervaring...

3. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Wij zaten ook te kijken voor rond die tijd. Maar volgens mij kun je dan beter naar de Canarische Eilanden of Midden-Oosten (Istrael, Egypte) gaan. (als je niet het continent over wilt)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Canarische eilanden zijn echt lekker! Fuerteventura is lekker rustig.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb zelf geen ervaring met Cyprus in de winter, alleen in de zomer. Denk dat je in november pech of mazzel kan hebben. Het seizoen eindigt in principe in oktober, dan gaat er ook een hoop dicht. Ik zou het een te grote gok vinden.

Tegenwoordig staan de Canarische Eilanden ook niet echt meer garant voor mooi weer maar daar heb je denk ik wel meer kans op mooi weer dan op Cyprus en alles is gewoon open.
    Tis voor mij alweer vier jaar geleden dat ik eind november/begin december op Lanzarote was en het was minder dan de jaren ervoor maar kwam evengoed bruin thuis!

6. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Bedankt voor de reacties!

Een paar jaar geleden zijn we in november naar Tenerife geweest en daar was het toen inderdaad nog heel mooi weer. Zelfs zo mooi dat het nog zo'n 30 graden was, wat ons op een gegeven moment te warm was, vandaar dat we nu op zoek zijn naar iets koeler dan dat, rond de 25 graden.
    En qua temperatuur komt Cyprus wel aardig in de buurt, maar als daar tegen die tijd bijna alles al dicht zit en als je pech hebt in de regen zit, is dat ook nogal zonde natuurlijk...........

(iemand opperde Egypte: volgens mijn vriend is dat 1 grote woestijn met alleen maar zand, die wil daar dus niet heen haha)

Nog meer ervaringen/ideeen?

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Geen ervaring met Cyprus. Maar wel met Curacao. Wij gaan elk jaar in Nvember naar Curacao. De temperatuur is daar dan tussen de 25 en 30 graden. Het fijne daar is, is dat er altijd een verkoelende zeewind staat waardoor het daar heel goed uit te houden is. In November gaan we weer ben benieuwd hoe ons ventje gaat reageren nu die het iets meer beseft.

8. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Curacao lijkt me inderdaad ook wel mooi, maar ligt boven ons budget;) (tenminste, als ik de prijzen op internet zo zie!)

9. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik ben in alle maanden van het jaar wel in Griekenland geweest. November is over het algemeen 's nachts heel koud maar overdag heel goed te doen. Mits je zon hebt natuurlijk. Cyprus verschilt daar niet veel van natuurlijk :D. Ik vond oktober/november altijd heerlijk om in Griekenland te zijn. Overdag loop ik nog in t-shirt (die gekke Grieken in dikke trui :D) en 's nachts gewoon wat warmer aankleden.

Als je wil zwemmen is het een ander verhaal natuurlijk.

10. Anice

Anice Niet meer actief

Wij zijn een aantal malen naar Cyprus geweest. 2x in Oktober en een keer begin Mei. De laatst keer was midden oktober alweer 5 jaar geleden. Het weer was een beetje wisselvallig. Wel relatief veel wind. In Mei was het buitenwater net iets te koud om te zwemmen als je echt wilt gaan zwemmen zou ik niet in November gaan. Ben er al een tijdje niet meer geweest maar zou graag weer een keer gaan. Als je voor de mooie stranden gaat moet je naar Protaras gaan. Stukken rustiger van bv Phaphos en Larnaca.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'vakantie'

Deel Deze Pagina