2 cm ontsluiting, hoe lang nog voor het echt begint?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vlinder84, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden,

Gister op controle geweest bij de gyn (ik ben 36 weken zwanger) heeft hij mij getoucheerd en voelde dat ik al 2 cm ontsluiting heb! Ik heb wel vage krampen gehad, maar dat leek niet te voelen als weeen. Het zijn namelijk venijnige steken, die niet afzwakken of sterker worden maar meer constant zijn. Dat had ik niet verwacht zeg maar. Afijn, het zet (nog) niet door dus ik vroeg me af wie dit ook heeft meegemaakt en hoelang duurde het toen nog bij jullie? Ik word op 6 oktober ingeleid, met 38 weken zwangerschap. Is de kans groot dat ik daarvoor al ga bevallen? De gyn zie dat hij zo m'n vliezen kon breken en dat mijn lijf er helemaal klaar voor is. Alleen is de beeb nog iets te jong nu...

Liefs Vlinder

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had dan ipv 2, 1 cm met 36 weken en n week later ook 2. Maar dit zegt niks, ja dat t zich klaarmaakt voor de bevalling, maar dit kan rustig nog tot t einde duren. Succes met de laatste loodjes!

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

die steken lijken op indalingsweeen, dus het zakken van de baby. En blijkbaar is de baby dus zo ingezakt dat je al 2 cm ontsluiting hebt. Over een weekje mag je thuis bevallen dus ik hoop dat het daarvoor niet gebeurt. Anders moet die in een couveuse en het lijkt me prettiger als je hem/haar meteen vast kunt houden!

Sterkte en succes in iedergeval!

4. Vlinder84

Hij was twee weken geleden al volledig ingedaald en die steken voelden anders, minder hevig dan de steken die ik gister had. En ik mag sowieso niet thuis bevallen helaas. Volgens de arts was het idd wel iets te vroeg, maar hij hoeft waars. niet de couveuse in als hij nu geboren zou worden. Toch wacht ik liever nog even een paar dagen af hoor, elke dag is er 1!

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

nou meid succes in iedergeval, laat maar weten wanneer hij er is!

6. Vlinder84

Bedankt en jij ook succes he, hoop dat het snel begint bij jou!

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik had met 35 weken 2 cm ontsluiting en met 39 weken zijn mijn vliezen gebroken.

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hai vlinder! :)

bij een volgende zwangerschap schijn je al langer met ontsluiting rond te kunnen lopen zonder dat het gelijk doorzet...en idd elke dag is er een ,maar wel een heel fijn idee dat het nu waarschijnlijk niet meer de couveuse in zou hoeven! succes!

9. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hoi,
    Ik had op 5 september ook al 2 cm ontsluiting en ons zoontje is op 20 september geboren (3 dagen na uitgerekende datum). Tussendoor had ik om de paar dagen een paar uur (voor?)weeen. Telkens stopten ze weer. Wel heb je dan al een aardige voorsprong op de uiteindelijke bevalling. Bij mij was hij er zo uit!
    Vanaf 5 september heeft mijn vk geroepen dat het geen week meer zal gaan duren, maar dat was dus niet waar. Het heeft bij mij nog zeker 2 weken geduurd.
    Gr. Sylvia

Deel Deze Pagina