die vraag schiet me steeds door het hoofd.. wie wil ik bij mijn bevalling ? eigenlijk gaat mijn moeder er al een beetje van uit dat je ze bij onze bevalling mag zijn .. aan de ene kant vindt ik het niet erg maar denk ook eigenlijk , het is een moment voor ons 2 tjes.. mijn schoonouders/schoonzussen bellen we gewoon als de weeen zijn begonnen/zodra ik (hopelijk) in het ziekenhuis lig.. whaaaa , weet het gewoon niet .. ! misschien denk je er dan op dat moment er niet meer over na maar zit nu wel met een dubbel gevoel.. wie weet raad..?
Het was de bedoeling bij ons dat we het samen zouden doen. Mijn moeder durfde niet en mijn schoonmoeder wilde ik niet (vind haar niet zo lief ) Omdat de bevalling heel zwaar was en niet zo liep als we verwacht en gehoopt hadden is mijn moeder er toch bij geweest en zelfs mijn schoonmoeder stond op een gegeven moment in de verloskamer naast me bed Maar het kon me echt gestolen worden,Het was zo'n hel dat van mijn part de hele wereld om me bed stond
Ik wil alleen mijn vriend erbij.. Ik vind het echt iets voor ons tweetjes .en eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om nog meer mensen om mij heen te hebben..Ook al heb ik zo;n goede band met mijn mams..
bij mij is me vriend erbij en me moeder. Wil in het zh bevallen en me vriendin wil er dan ook bij zijn. Heb haar wel aangegeven dat als ik weeen heb ze er gewoon bij mag, maar zodra het persen begint zal ze buiten de verloskamer moeten wachten.... Succes met het maken van je keuze! Liefs Kim
Ik wil graag thuis bevallen en mijn vriend en mijn zusje zullen er dan bij zijn.....ik heb ook 2 bevallingen van mijn zus bijgestaan....geweldig!
Eerste: vk en kraamverzorgende en mn ma ergens in de woonkamer (die kon er niet tegen haha). Tweede: vk en stagiair vk en mn ma weer ergens in huis haha En straks hoop ik met mn vk, kvz en een goede vriendin van me erbij te bevallen.
Mijn moeder is mijn beste vriendin, maar ze is echt niet bij mn bevalling Alleen mijn man, vk en kraamhulp. Ik vind dat toch een moment voor ons 2en.
Ik vind het ook een moment voor ons tweeën, dus enkel m'n man (en natuurlijk vk of anderen) zal erbij aanwezig zijn. Weet nog niet of ik mijn (schoon-)ouders wel in ga lichten als het begonnen is... misschien horen ze het wel als de kleine er is. Anders zijn ze waarschijnlijk helemaal in de stress en als het dan wat langer duurt, hebben ze geen vingers meer over!
Bij mijn eerste bevalling waren alleen mijn man, de verloskundige en haar stagiaire erbij. De kraamverzorgster kwam te laat. Bij mijn tweede zal mijn man, de verloskundige en mijn beste vriendin als kraamverzorgster erbij zijn. Mijn (schoon)moeder zou ik er echt niet bij willen hebben. Ik wilde alleen maar rust en stilte om me heen en ik denk dat ik me met meer mensen alleen maar onrustig en gespannen zou gaan voelen. Ik zou gewoon afwachten. Als jij op het moment dat je bevalling begint het gevoel hebt: "Mama!", dan bel je haar en dan wil ze je vast wel bij komen staan. En als je dat niet wilt, bel je gewoon pas als de baby er is. Ook al vindt zij dat dan niet zo leuk, jammer dan, het is dan toch al gebeurd en wel zoals jij het wilt.
Mijn moeder was ook bij de bevalling. Ze zou er eigenlijk voor mij bij zijn. Maar denk dat mijn vriend meer had aan haar. Volgende keer is zij er zeer zeker weer bij. Schoonloeder hebben we na een uurtje gebeld. Alleen m'n zwager wist dat ik bezig was maar dat kwam door de collega's van mijn moeder, waar zijn moeder ook werkt op een andere afdeling.
Mag ik vragen waarom je moeder er eigelijk vanuit gaat? Wij waren gewoon lekker saampjes en ik zou er niet aan moeten denken dat er nog meer bij zouden wezen. Bij Roos hebben we zelfs niet direct gebeld toen ze geboren was we hebben eerst heerlijk een uurtje samen gekroeld en lekker alles op het gemakje. Bij Daan hebben we wel gebeld en stond er met 1m5 uur de opa's en oma's dat geeft niet maar nu had ik echt zoiets van iedereen die nog geen telfoon heeft gehad denkt dat ik nog bezig ben lekker laten denken en het was heerlijk. Je moet doen waar je je prettig bij voelt maar ook je vriend/ man
Met de eerste was mijn moeder erbij en vriend.. mijn moeder wilde ik er gewoon graag hebben , toen was ik nog een stuk jonger en dacht dat ik het niet zonder mijn mammie kon Binnenkort met de tweede wil ik alleen mijn vriend erbij hebben.. moet er niet aan denken dat de hele familie naast mijn bed staat.
Ik vind het echt iets van ons 2tjes. De verloskundige, gynaecoloog, een verpleegtser en mijn vriend waren erbij. (ben in het zkh bevallen).
Nou een goeie vraag.. Ik weet het ook nog niet.. Mijn zus zou er graag bij willlen zijn, maar ik woon zelf in Den Haag en zij in Arnhem.. Dus ik weet niet of het een goed idee is.. Mijn ''moeder'' nee liever toch niet ( zij woont ook in arnhem).. Schoonmoeder '' ze mag na de bevalling komen '' Mijn man Die zegt '' durf ik het wel'' na ja ik ga bevallen, maar meneer durf niet Zo val ik flauw '' zegt die De beste idee is met mijn man naar het ziekenhuis.. Hij blijft gewoon naast mij tot hij flauw valt) Anders sta ik er alleen voor
waarom? ten eerste mijn moeder is mijn beste vriendin..we hebben in ons gezin veel meegemaakt en de band met haar is na de vervelende periode alleen maar sterker op geworden. en dat komt ook wel mede doordat mijn vriend doordeweeks van huis is voor zijn werk en we dichtbij elkaar wonen en toch wel bijna dagelijk bij mij of ik bij haar over de vloer komt , en dat ze mijn zwangerschap van heel dichtbij meemaakt... en dat ze het soms al een beetje laat schemeren dat ze er toch graag bij wilt zijn..en zeker dat ik haar enige dochter ben , de eerste kleinkind..
Bij de eerste mn broertje (foto's gemaakt) en mn moeder..Mn vriend natuurlijk...een stagiare..VK.. Bij de tweede ...mn vriend..mn moeder..kraamhulp..VK..een vriendin liep er ook ergens haha.. Nu mn Vriend..mn moeder weer..en verder weet ik het nog niet..duurt ook nog fftjes
Mijn moeder, mijn zusje en mijn broertje waren bij de eerste bevalling (mijn broertje om te filmen) omdat mijn vriend in Angola was. Deze keer zal ik de eerste tijd lekker samen met mijn vriend zijn en als de tijd gunstig is (nee, ik bel niemand midden in de nacht wakker) dan komen mijn moeder en zusje weer. Aangezien de familie van mijn vriend ver weg woont blijft het daarbij. Al zou ik het niet erg vinden om mijn schoonmoeder er ook bij te hebben! Ik wil deze keer ook weer thuis bevallen, dus ik kan lekker zelf bepalen wie wel en wie niet.