2 cm ontsluiting, voorweeën, maar zet niet door

Discussie in 'De bevalling' gestart door miepje21, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Sorry hoor moet ff van me af klagen want zit er een beetje door. Ik heb nu al 2 weken voorweeën waarvan ze al een week soms behoorlijk heftig zijn. Iedere keer denken mijn man en ik...ja nu gaat het beginnen! Maar dan zakt het na ongeveer 2 uurtjes weer af :(, terwijl ik dan elke 5 minuten lichte weeën had. Zo gaat het dus nu al een week. Maandag moest ik naar de gyn. en hij heeft getoucheerd. Hij vertelde dat ik 2 cm ontsluiting heb en dat mijn bmm week en verstreken is. Ik was best blij omdat ik nu weet dat het tenminste niet voor niks is geweest. Hij dacht dat ze deze week nog wel uit zichzelf zou komen maar het hoeft natuurlijk niet want sommige vrouwen lopen een maand rond met 2 cm of meer. Als ik aanstaande maandag nog niet ben bevallen wou hij met me over inleiden praten, omdat ik anders uitgeput raak door het niet slapen door de voorweeën. Iedere ochtend als ik wakker wordt, baal ik dat het wéer niet heeft doorgezet. Ik zit er gewoon ff helemaal door, sorry! Heb dit bij de oudste nooit gehad, en aangezien ik nu ook al een kereltje van 2 heb rondlopen wordt het er niet makkelijker op. De teleurstelling is gewoon iedere keer groot, als je wel pijn hebt maar je hebt er niks aan. Sorry voor mijn lange verhaal, moest het ff kwijt!

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik begrijp je helemaal! even lekker mopperen! Wat kan je er doorheen zitten zo op het laatst he..

maar al met al zijn die voorweeen wel ergens goed voor geweest joh, je bent al 2 cm op weg! ik heb ook al weken last, echt pijn, maar ik weet niet of ik al ontsluiting heb, hoop het wel!

Daarnaast wordt nu mijn buik onwijs groot en zwaar en sinds 2 dagen begint hij alsnog (na 40wk) te scheuren.. ik ben er ook zo klaar mee, morgen naar de vk, hoop dat ze me ook gaat vertellen over inleiden, en dat ze misschien even gaat kijken hoe het staat met de ontsluiting.

vreselijk he dat wachten, zeker als je zo last hebt van van alles.. sterkte met de laatste loodjes!!

3. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    @beeps: Ik hoop ook voor jou dat je al wat ontsluiting hebt. Vergeleken met jou heb ik helemaal nog niks te klagen. Ik ben nog niet eens bij de uitgerekende datum en jij bent al een paar dagen overtijd. Daar heb ik echt respect voor! Ik hoop voor je dat als je bij de verloskundige bent ze je wil helpen om er iets aan te doen. Misschien strippen? Of over inleiden praten? Jij ook succes met de laatste zware loodjes.

Nou ja ik weet in ieder geval zeker dat ik volgende week sobieso m'n meisje in m'n armen heb, al hoop ik gewoon dat ze vandaag of morgen nog komt :). Ik kan gewoon merken dat ik steeds kribbiger wordt :);). Ik probeer het zo min mogelijk af te reageren maar soms lukt dat niet echt. Bij mijn zoontje lukt het wel trouwens, dat arme kind kan het natuurlijk ook niet helpen. Maar mijn man zat laatst naast me, en ik had weer elke 4 min. lichte weeën. Op een gegeven moment zag hij dat ik een wee had maar in plaats van dat hij vroeg of ik er één had, drukte hij op mijn buik. Hij dacht dan hoef ik haar niet steeds te vragen, ik voel wel gewoon even....Dat had hij beter niet kunnen doen...Ik snauwde behoorlijk dat hij niet moest drukken en me met rust moest laten...:);):D. Naderhand moesten we er ook nog wel om lachen samen

4. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, want ik heb namelijk precies het zelfde gehad. Was ook helemaal uitgeput. Na een bezoek aan de vk hebben ze me uiteindelijk toch gestript en waren ze positief dat het wel eens zou kunnen werken........

.....paar uur later begin ik het al te merken, de hele avond rommelende buik en steeds meer weeen, snachts geen oog dichtgedaan en steeds meer weeen en halverwege de nacht zette het echt door. Smiddags ben ik toen bevallen. Voor mijn gevoel duurde het een eewigheid, maar volgend de vk ging het juist heel snel. het voorwerk had dus wel degelijk zin gehad! Ik hoop voor je dat het bij jou ook snel doorzet of dat ze iets voor je kunnen doen om je een beetje te helpen. Bij was tijdens de bevalling ook de vraag of dit wel ging lukken omdat ik te uitgeput was van alle weken voorweeen en niet slapen. Mijn advies, zorg dat ze je niet te lang laten lopen hiermee!

Sterkte en ik hoop dat je kleintje snel wordt geboren!

liefs megan

Deel Deze Pagina