2 cm ontsluiting wanneer bevielen jullie ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Ik liep ook al 2 weken met 2 cm ontsluiting, uiteindelijk heb ik met 40+4 de vk gezegd dat ik gestript wilde worden, dat deden ze met tegenzin(want het beleid is pas vanaf 41 weken).

's Ochtends gestript en die avond om half 12 begonnen de weeen, om 1.11 uur bevallen(supersnel dus!) van een zoon van ruim 5 kilo, ben dus blij dat ik er op stond gestript te worden;).

2. happymama

happymama Niet meer actief

nou me eerste dochter kwam uit zich zelf met 38 weken en ook met toeters en bellen en vacuum dus dat kan met een natuurlijke bev ook gebeuren natuurlijk

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Happymama, natuurlijk kan dat ook gebeuren. Maar ze kwam wel uit haarzelf, en dat bedoel ik ermee. Stel dat je je laat strippen oid en je kindje komt moeizaam ter wereld en heeft een moeilijke start en pijn.......dat wil je toch ook niet?

Ik zou mij daar dan echt schuldig om voelen, omdat ik niet wachten kon. Dan liever nog tot 42 weken zo door gaan dan dat. Maar dat is mijn mening en gevoel. En echt geen aanval naar jou hoor!! Hoe ik het omschrijf is natuurlijk wat overdreven, en het gaat meestal gewoon goed. Maar misschien dat je je vk misschien nu een beetje beter snapt en dat zij echt om jou en je kind denkt?

4. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Mijn zoontje is geboren dmv inleiden met 41.2 wkn omdat mijn vruchtwater zo goed als op was en de CTG liet zien dat hij het niet echt fijn meer had. Hij kwam dus niet uit zichzelf, maar moest die dag echt wel geboren worden. Mijn mening is als moeders zich echt niet meer goed voelt, gewoon helpen. Je moet als moeder zijnde ook nog energie hebben om te bevallen en als dit tot 42 wkn doorgaat heb je dat echt niet meer. Ik snap heel goed hoe happymama zich voelt. Kom zelf ook bijna niet meer vooruit van de pijn in mijn bekken/benen/rug en heb ook nog een kleine rondlopen. Ik snap haar vk echt niet. Ben er ook van overtuigd dat de gyn wel inleidt....

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    lvd81, maar jouw situatie is toch wel ietsje anders. Jouw kindje had het niet fijn meer (en jij was al weer een stukje verder in de zwangerschap) en daarom is er ingegrepen. En dan ben ik er ook voor hoor om eerder in te grijpen. Maar zoals ik begrepen heb heeft het kindje van happymama het niet zwaar, alleen zij. Ik probeer alleen uit te leggen hoe je er ook anders tegen aan kunt kijken :)

Ik ben ook alles behalve mobiel en heb ook een nog een dreumes van bijna 2 omlopen en een hond die er nog 2x uit moet daags. Ook ik wil liever niet doorlopen tot 42 weken maar ik heb (in mijn ogen) er niets over te zeggen. En nu leiden ze hier in vanaf 41+2 dus zolang hoef ik wrs ook niet door te lopen :p En idd een moeder moet ook tot in staat van bevallen zijn.

Ik bedoel dit echt niet raar hoor, ik probeer je alleen (misschien op een verkeerde manier sorry :)) een beetje je door de laatst loodjes heen te helpen. Ik hoop wel dat je vk je naar de gyn doorstuurt en dat ze je wel serieus blijft nemen. Succes verder!!!!

6. happymama

had de baby niet meer gevoeld de hele ochtend dus heb een ctg en een echo gehad gelukkig was alles ok .
    moest bij de gyn komen en heb haar mijn situatie uitgelgd maar ze zei ook dat t geen reden was om in te leiden en de baby ligt nog niet vast in t bekken en dan gaat t zoiezo niet zei ze .
    ik heb me er nu wel bij neergelgd ik moet gewoon afwachten ik neem wel extra pcm tegen de pijn dan .
    ze zei wel ik geloof niet dat t nog 2 weken duurt maar jah dat weet ze ook nooit zeker natuurlijk

7. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    @jewel83: Ik bedoel het ook niet boos ofzo, hoor :)!
    @happymama: Oh, ik hoop zo voor je dat de baby snel komt. Zal kaarsjes voor je aansteken...

8. happymama

Deel Deze Pagina