2 cm ontsluiting!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Paula28, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hai!

    Ik ben net terug van een weekje ziekenhuisopname omdat ik weeen had en ook is er in het ziekenhuis gemaakt en zagen ze dat mijn baarmoedermond nog maar 1,2cm lang is en heb 2 cm ontsluiting!
    Gelukkig mocht ik naar huis en moet het wel rustig aandoen omdat ik gewoon nog niet hoor te bevallen...maar toch denken ze wel dat dat gebeurt omdat ik dit ook met mijn zoontje heb gehad..die is geboren met 35 week..

    Nu ben ik eigenlijk vergeten te vragen wat ik nu wel of niet mag..\bv mag ik wel zwemmen??? vrijen??? (niet dat ik daar nu zoveel zin in heb hoor haha) mag ik wel trap lopen???
    deze vraagjes spoken door mijn hoofd en hoop dat 1 van jullie me er een antwoord op kan geven..

    Voor de rest is me ook niet gezegd wanneer ik zou gaan bevallen maar denk niet dat het nog weken gaat duren...

    Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraagjes..

    Liefs Paula
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Paula,

    Ik zou je toch aanraden om even met het ziekenhuis te bellen, wat wel of niet mag, en wat wordt er verstaan onder rust. Dit verschilt per ziekenhuis en per persoonlijke situatie. Ook wil ik geen ander advies geven, waar hun het misschien niet mee eens zijn.

    Traplopen moet je wel, doe dit alleen als het nodig is. Zwemmen en vrijen, moet je eventjes overleggen.

    En waarschijnlijk bedoelen ze onder rust alleen de verzorging voor jezelf en je oudste kindje. Ik zeg ook vaak, je huis die blijft wel staan!

    Wanneer je gaat bevallen? Hopelijk na de 37 weken maar als het ervoor mocht zijn, dan merk je het vanzelf. Ik denk zelf dat je dat het beste aanvoelt, mocht je weeën krijgen of je vliezen breken, bel je partner, het ziekenhuis, zorg voor opvang van je oudste en ga naar het ziekenhuis. Misschien is het wel handig om in ieder geval wat oppasadresjes te hebben, zodat je hem/haar bij iemand kan achter gelaten.

    Succes alvast met de bevalling,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina