Ik heb me ingeschreven voor de cursus hypnobirthing. Volgende week is de eerste bijeenkomst. Ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn. Nu vroeg ik me af. Wie heeft ook de cursus gedaan en is al bevallen? Wil je hier je verhaal vertellen? Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom.
Hier geen cursus gedaan (degene die de cursus gaf was met zwangerschapsverlof tot mijn uitgerekende datum!). Wel heb ik het boek gekocht (niet gelezen) waar ook een cd bij zat. Tijdens mijn ontsluitingsweeen heb ik de cd op gezet en heb ik heerlijk kunnen relaxen . Ik vond het top! Ik heb een super thuis bevalling gehad zonder knip/scheur en had op dat moment wel pijn maar die zou ik nu niet eens meer kunnen omschrijven.
Gisteravond de eerste sessie gehad. Dat was alvast een positieve ervaring. Leuke diverse groep. Veel gelachen, en ook serieus bezig geweest met de oefeningen. Eerste avond was vooral kennismaken. Daarna de langzame ademhaling geoefend en de regenboogvisualisatie. Dat was erg prettig. Kon meteen al heel goed ontspannen. Nu thuis oefenen met de cd en boek. Boek is in het Engels maar Esther (de cursusleidster) is bezig met de Nederlandse vertaling. Leuk detail is dat Esther verloskundige is, en dat zij de geboorte van onze zoon heeft begeleid. Was fijn om haar na al die tijd terug te zien. Dus... Als er nog iemand ervaringen heeft, dan laat maar weten.
Heeft er verder niemand ervaring hiermee? Ben zo nieuwsgierig. Zijn er anderen met de cursus bezig? Of blijven die bewust weg hier? We kregen wel aangeraden om niet naar (horror)-verhalen te luisteren of op te zoeken op internet, omdat dat je vertrouwen in jezelf kan verminderen. Maar ik ben benieuwd of het ook echt zo werkt als ze vertelden op de cursus.
Ik heb geen cursus gevolgd maar vele verhalen gelezen, youtube kanalen bekeken en de cd's aangeschaft. Heb het geprobeerd en had mijn dopjes en ipod mee met de juiste muziek erop. Helaas kreeg ik een weeenstorm op het moment dat ik het ziekenhuis inliep en toen ik eenmaal op de kamer was had ik de rust niet meer om te ontspannen en een muziekje op te zetten. Ga het dit keer nogmaals proberen want denk dat het zeker wel kan helpen als je een bevalling hebt die rustig en geleidelijk begint. Nog steeds geen cursus genomen dit keer ivm financiële redenen. Hoop dat het wat voor je is en dat het je lukt!
Ik wil ook graag het boek over hypnobirthing lezen. Welk boek is het precies en klopt het dat het alleen in het Engels is? Moet ik deze hebben? bol.com | Hypnobirthing, Marie Mongan | Boeken Of is dit wat? bol.com | Hypnobirthing Mini-Handboek & CD 'Mooi & Positief Bevallen', Helianthe... Of andere suggesties?
Hallo, Ik verblijf momenteel in Engeland en ga ook een cursus hypnobirthing volgen. De specifieke cursus is een combinatie van mindfulness en hypnobirthing (Mindful Mamma Hypnobirthing Practitioners are located across the UK). Verder heb ik het boek "Mindful Birthing" van Nancy Bardacke gelezen (http://www.amazon.co.uk/Mindful-Birthing-Training-Childbirth-Beyond/dp/006196395X) (een echte aanrader) alsook het boek van Mongan. Persoonlijk vond ik het boek van Bardacke (+ begeleidende CD) veel beter met enorm veel praktische tips. Hou me zeker op de hoogte van je ervaringen hiermee!
Dat is hem inderdaad. Mijn cursusleidster is bezig een vertaling uit te geven. Maar ik weet niet of dat voor jou nog op tijd gaat zijn.
Wat jammer dat het je weinig heeft geholpen. Hoop dat het deze keer wat rustiger zal starten en je lekker in je diepe ontspanning komt. Sommige zorgverzekeringen vergoeden dergelijke cursussen. Moet je wel aanvullend verzekerd zijn. Die van mij heeft een budget waarmee je zelf een zwanger/beval-cursus kan kiezen. Als voorbeeld gaven ze de yoga, maar ik neem aan dat deze er ook wel onder valt. Het is idd wel een pittig bedrag wanneer je het effe zo mag neerleggen. Maar ik vind het ook wel een meerwaarde. Vooral de contacten met andere stellen en de betrokkenheid van de partners, wat je met een boek toch minder hebt.
Aha, bedankt! Nee, ik hoop over zo'n 9-10 weken te bevallen. Ik lees wel Engels, hoor. Maar over zo'n onderwerp is Nederlands wat makkelijker.
Even weer omhoog, want ik blijf nieuwsgierig naar jullie ervaringen Ga zo starten met mijn geboorteplan. Kort samengevat komt daarin te staan: Doe niks, bewaar de rust, vertrouw op mij en opde natuur, en grijp alleen in wanneer medisch noodzakelijk. En vertel het me waarom, wat de voor en nadelen zijn en of er nog andere opties zijn waarvoor we kunnen kiezen.
Hoi Fiet, Nee, nog geen ervaringen hier. Ik heb wel door jouw berichtje een boek en cd gekocht en ik ben druk aan het lezen en oefeningen doen. Nog 7 weken, dus ik ben benieuwd of ik me in die korte tijd kan omprogrammeren! Moet zeggen dat het me zeer aanspreekt.
Vertrouwen en ontspannen doen de helft van het werk voor je. Ik ga tegenwoordig elke avond slapen met het beeld voor me van mijzelf met de baby op mijn buik en naast me mijn man en Grote Broer.