0% biertjes ed Italie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Brondy, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    #1 Brondy, 30 jul 2018
    Laatst bewerkt: 30 jul 2018
    vraagje:
    Weet iemand of er in Italie 0% biertjes ed te koop zijn? Vorig jaar kon ik ze iig niet vinden. Was toen niet zo’n ramp, maar voor nu zou dat wel erg handig zijn

2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij hebben ze 2 weken geleden niet gevonden in de winkel, wel een paar restaurantjes gevonden waar ze ze aanboden, maar dan de gewone niet de radler.
    Overigens ben er wel voorzichtig mee niet alle 0,0 biertjes zijn helemaal alcoholvrij, als het synthetisch is wel maar als het eruit gefilterd is mag er nog max 0,5 inzitten om het label 0,0 te krijgen. ;)

3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zou de term alchohol vrij niet zomaar vertrouwen, er mag dan (volgens mij) nog 0,5% inzitten. Op de blikjes/flesjes in Nederland staat 0,0% als het echt alcoholvrij is maar die regels zijn overal anders.
    Optie om wat mee te nemen van uit Nederland? Weet je zeker dat het goed is.

4. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ja ik ben sowieso van plan wat vanuit hier mee te nemen. Maar om nou voor 3 weken wat mee te slepen wordt wat veel van het goede denk ik. Lust ook eigenlijk alleen maar rosé bier :roflmao: dus wordt sowieso een uitdaging denk ik. Naja dan maar aan de fris of water of aan de crodino

5. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nee, niet helemaal. 0,0 is altijd ongebrouwen bier, dus daar is geen alcohol aan toegevoegd geweest.
    Alcoholvrij bier mag tot 0,5% bevatten en is vrijwel altijd gebrouwen en later de alcohol eruit gehaald. Of er is hop gebruikt dat nauwelijks gist.
    Dus 0,0 is volledig veilig en eigrnlijk gewoon frisdrank met "biersmaak"
    Alcoholvrij kan minimaal alcohol bevatten, hoewel dat in de praktijk vaak om percentages als 0,05% gaat en vrijwel nooit 0,5% bevat,

Brondy vindt dit leuk.
  6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heel eerlijk, ook de 0,0 zoals hier verkocht wordt is niet gegarandeerd volledig alcohol vrij. Juist diegene die de daadwerkelijk ‘biersmaak’ hebben. Recent een volledige uitleg over gehad, die krijg je gewoon van de ‘brouwer’ als je daarom vraagt. ;) men voegt overigens geen alcohol toe, het ontstaan van de alcohol is een gevolg van onder andere gisting. Vandaar dat ik aangaf synthetisch of ‘gefilterd’. Er zit ook niet voor niks een leeftijdsgrens op ;)

7. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Is dat zo ja? Zit er een leeftijdsgrens op 0% bier?

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Dit jaar in Toscane niet gevonden. Wel 2% bier. Dan heb ik het over Radler he. Gewoon normaal bier 0.0 heb ik bij de Conad gezien. Volgens mij van Heineken of Bavaria

Brondy vindt dit leuk.
  9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Trouwens, zelfs in appelsap kan een heel klein beetje alcohol zitten.

10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Yep, wist dat ook niet maar blijkbaar zit ook daar de leeftijdsgrens van 18 op. Al heb ik het idee dat die niet helemaal strikt gecontroleerd wordt.
    Is een tijdje geleden een artikel over geweest, geen idee meer waar overigens. Hoorde het toevallig op het vakantiepark waar we zaten omdat het dus geweigerd werd.

11. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Nou weer wat geleerd. Wordt in de supermarkt ook niet om gevraagd en zowel dan vond ik dat maar stom :roflmao: oops
    Onze oudste drinkt soms wel een slokje :confused: niet meer doen dus

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Alles wat ik er online over kan vinden is dat het khn aangeeft dat het wel mag maar dat de ggd het afraad vanwege de vergelijk met gewoon bier en het makkelijker maken van de overstap. Maar neem aan dat ze bij dat park toch ook wel weten wat wel en niet mag.

Brondy vindt dit leuk.
  13. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ja daar ga ik ook wel vanuit.
    We gaan het vanzelf zien.

Meiden bedankt voor jullie reacties!

14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    #14 Littlegirl1989, 30 jul 2018
    Laatst bewerkt: 30 jul 2018
    @Maev nee, echt niet. Er is echt een scheiding tussen 0.0 en malt/alcoholvrij.
    Misschien verwoord ik me niet goed, maar 0,0 "bier" Heeft geen gisting gehad, dat bedoel ik met dat er geen alcohol In toegevoegd is geweest. 0,0% mag echt helemaal geen alcohol bevatten, echt 0%. Je mag het overigens ook gewoon kopen als je geen 18 bent, dus dat klopt ook niet (https://www.vraaghetdepolitie.nl/drank-en-drugs/alcohol-en-verkoop/mag-ik-alcoholvrij-bier-kopen-zonder-legitimatie-en-dit-drinken-als-ik-minderjarig-ben.html)
    Dat geldt overigens voor al het alcoholvrije bier, dus tot 0,5% mag vrij verkocht worden aan minderjarige bij wet. Dat een vakantiepark of supermarkt eigen regels maakt mag, die zijn niet in strijd met wetgeving dus prima toegestaan.

Dan heb je nog het alcoholvrije bier(waarop mag staan "alcoholvrij", maar niet "0.0"!). Daarbij wordt het iets ingewikkelder:
    Nederlands gebrouwen bier mag slechts 0,1% bevatten. Dat geldt voor nederlands gebrouwen bier (dus niet nederlands verkocht). Dus een amstel malt bevat max 0,1%
    Buitenlands alcoholvrij bier in NL verkocht mag tot 0,5% bevatten. Dus een paulaner alcoholfrei mag maximaal 0,5% alcohol bevatten.
    Buitenlands alcoholvrij bier in het buitenland is altijd afhankelijk van de wetgeving van dat land.
    En als laatste heb je nog alcoholarm bier, dat mag tot 1,2% alcohol bevatten. In het buitenland noemen ze dat vaak ook alcoholvrij, maar in Nl dus niet.

In het buitenland is het dus altijd wat meer oppassen omdat de wetgeving daar anders is, maar als je een NL 0,0 biertje kunt krijgen, of een nederlands alcoholvrij biertje als je voor jezelf die 0,1% accoord vindt dan weet je iig wat je krijgt.

Overigens mag frisdrank ook tot 0,5% alcohol bevatten, dat als kanttekening.

Zelf zat ik in Italie bij het gardameer, waar het erg duits en NL was dus ik weet niet of dat heel representatief was voor heel Italie, maar bij ons was 0,0 dus prima te krijgen, mocht ik dat gewild hebben.

Brondy vindt dit leuk.
  15. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Wij gaan dit jaar naar de adriatische kust voor het eerst. Geen idee hoe het daar zal zijn.

Maar Thanks voor de uitleg, ga er zeker op letten.

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Heb wat gegoogled en info gevonden over alcoholvrij bier in Italie.

De Italiaanse wet voorziet niet-alcoholische bieren van maximaal 8 graden Plato, gelijk aan ongeveer 1,2%.

Dat wil zeggen dat er inderdaad alcohol in kan zitten. Ik denk dat je best geïmporteerde bieren kan kopen zoals Heineken of zo. Die zullen denk ik wel aan Nederlandse normen voldoen.

Brondy vindt dit leuk.
  17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij zitten aan de Adriatische nu en hier niet gevonden.

18. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Thanks goed om te weten

Deel Deze Pagina