2 daagse temperatuurdip 9/10 dpo

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Whitney93, 26 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitney93

Whitney93 Actief lid

19 mei 2023
    137
    112
    43
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Ik ben vrij nieuw met temperaturen (elke ochtend rectaal op ongeveer dezelfde tijd - scheelt soms hooguit 30 minuten). Dit is mijn tweede maand temperaturen en nu is mijn temperatuur gisteren en vandaag drastisch omlaag gegaan, maar nog wel boven de gemiddelde lijn. Het lijkt me iets te vroeg voor een temperatuurdaling voor mijn menstruatie, of hebben andere dames wel al zo een daling op 9/10 dpo? Vorige maand ging mijn temp pas omlaag op de dag van mijn menstruatie (14 dpo).

Zou dit een innestelingsdip kunnen zijn? En kan deze 2 dagen zijn of is deze altijd 1 dag?

Uiteraard is het afwachten of mijn temp weer gaat stijgen, maar ik ben wel heel benieuwd naar jullie ervaringen. Hieronder mijn kaartje bijgevoegd.

Liefs!

2. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Ik denk dat ons lichaam niet een vast regime hanteert :) Er kan zoveel meespelen zoals bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van je thermometer, hoeveelheid slaap, warmte, stress etc etc. Ben zelf voor de 2e maand aan het temperaturen en vind er geen peil op te trekken. Mijn kaartje van deze maand is weer heel anders dan die van vorige maand. En ik heb geen nacht dezelfde hoeveelheid slaap omdat ik een lichte slaper ben en snel wakker word. Eerlijk gezegd geeft het temperaturen mij eerder stress dan dat het inzage geeft in een bepaald ritme. Maar that's me.

Whitney93 vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    In je lf mag je temp fluctureren.
    Je temp voor ei is 36.40 gemiddeld en na ei boven 36.7.
    Nu 1 dag 36.6 wat niet heel erg is.
    Rustig aankijken wat hij gaat doen.

4. Whitney93

Whitney93 Actief lid

19 mei 2023
    137
    112
    43
    Vrouw
    Ik vind het maar zenuwslopend elke maand haha.

5. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    En, hoe is je temp vandaag?

6. Whitney93

Whitney93 Actief lid

19 mei 2023
    137
    112
    43
    Vrouw
    Iets hoger weer, 36,66. Vandaag een testje gewaagd (11dpo), maar negatief (I know, best vroeg. Helemaal als dit een innestelingsdip is geweest). Zou wel 4 dagen vooruit willen spoelen haha.

7. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Ok spannend idd!
    Ik had gisteren (7DPO) ook een dip van 0,3 maar vandaag (8DPO) juist een grote piek van 0,6. Tja, zeg het maar.. Het blijft afwachten.

8. Whitney93

Whitney93 Actief lid

19 mei 2023
    137
    112
    43
    Vrouw
    Spannend! Wanneer ga jij testen? Kun je het nog volhouden?

9. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Ja hoor, ik ben blijkbaar een zeldzaam ras hier, haha. Ik test niet vóór NOD omdat het voor mij niets toevoegt en zelfs dan nog niets zegt. Dus wacht ik liever. Nu zijn wij nog maar net 'bezig' en maak ik me ook niet zoveel illusies, dat scheelt ook denk ik.

10. Whitney93

Whitney93 Actief lid

19 mei 2023
    137
    112
    43
    Vrouw
    Superknap hoor en je hebt ook helemaal gelijk. Ik sta morgenochtend weer gewoon te testen denk ik als mijn temperatuur nog steeds oploopt haha.

Beppiejapie vindt dit leuk.
  11. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    En heb je getest?

12. Whitney93

Whitney93 Actief lid

19 mei 2023
    137
    112
    43
    Vrouw
    Ja, nog steeds negatief. Temperatuur nog steeds hetzelfde. Dus ik ga nu eerst afwachten of mijn temperatuur morgen of overmorgen daalt. Vrijdag zou ik ongesteld moeten worden, dus zou mijn temperatuur moeten dalen. Hoe is jouw temp?

13. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Ah jammer! Maar het is nog vroeg hé.
    Mijn temperatuur was vanochtend nog steeds 37.0 dus ik heb nog hoop.

14. Whitney93

Whitney93 Actief lid

19 mei 2023
    137
    112
    43
    Vrouw
    Spannend! Ik ben weer benieuwd naar morgen

15. Whitney93

Whitney93 Actief lid

19 mei 2023
    137
    112
    43
    Vrouw
    Hii, hoe gaat het bij jou en met je temperatuur? Ik ga niet meer testen. Vandaag 36,54, dus mn temp blijft dalen. Verwacht mijn menstruatie dit weekend. Vanmiddag wel een inwendige echo om te kijken of alles oké is. Spannend.

16. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Morning, ah ik snap je teleurstelling, knuffel voor jou! Waar ga je naar toe voor een echo? Ik ken je voorgeschiedenis niet, maar ben je al langer bezig? Ik ben benieuwd wat er uit komt, laat je het weten? Succes in elk geval!

Ik ben 0,1 gezakt vanochtend; naar 36,9. Mijn NOD is a.s. dinsdag. Ik denk dat we ons niet teveel moet laten leiden (of lijden ;))door de thermometer omdat er teveel factoren kunnen meespelen in de temperatuur. Hoe weet je dat je thermometer 100% correct werkt bijv? Speelt de temperatuur in de slaapkamer ook mee? En elke nacht dezelfde hoeveelheid slaap zonder teveel beweging is in mijn ogen gewoon waanzin. Dat houdt niemand (althans ik niet) vol. En als je daar dan veel mee bezig bent, levert dat dan stress op die weer invloed kan hebben op jouw lichaam. Bovendien zie ik ook temperatuurkaartjes van zwangeren waarbij het fluctueert na de eisprong. Elk mens is verschillend en heeft een andere constitutie dus er is geen standaard in mijn ogen.

17. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Hoe ging het gisteren?

Deel Deze Pagina