Ik had even een vraag. Sinds augustus 2013 krijg ik een WW uitkering. Ben werkloos geworden door een reorganisatie, en had een vast contract van 22 uur. Ik heb recht op de uitkering tot februari 2015. Mijn vraag is hoe zit het precies met mijn WW als ik solliciteer op een nul uren contract en ik wordt aangenomen? Word ik dan tot februari 2015 aangevuld tot mijn oude 22 uur? Hoe moet ik dit zien. alvast bedankt voor uw antwoord.
Beste janet34, Je wilt weten wat er gebeurd met je WW-uitkering wanneer je op basis van een 0-uren contract wordt aangenomen. Dit is afhankelijk van het aantal uur dat je nog werkloos blijft. Ben je voor minder dan 5 uur werkloos ten opzichte van het gemiddelde aantal uren (22) waarvoor je een WW-uitkering ontvangt? Dan stopt je WW-uitkering. Werk je minder dan 17 uur per week? Dan krijg je nog een WW-uitkering over de uren die je dan nog werkloos bent. Ben je langer dan een jaar werkloos? En ga je dan aan het werk? Dan stopt je uitkering als je inkomen hoger is dan 125% van je WW-uitkering. Deze regeling heet inkomstenaftrek. Actuele informatie over de uren- en inkomstenaftrek vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare