Baby uit bed gevallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Partyrocker, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Waar ik bang voor was is dus gebeurd.
    Mijn mannetje lag nog heerlijk bij mij in bed vanmorgen, toen ik wakker schrok van een harde bonk en gehuil.
    Hij heeft het voor elkaar gekregen om met slaapzak en al zich van de bovenkant van het bed, naar onderen te werken en is toen uit bed gevallen. Gelukkig was het huilen snel over met een flesje en lag hij 5 minuten later alweer te spelen.
    Toch de HA gebelt en zolang hij normaal bleef doen was er niks aan de hand. Hij heeft gelukkig de hele dag heerlijk vrolijk gedaan. Zitten alleen kleine blauwe
    plekjes op zijn achterhoofd (grindvloer).
    Voel me er nogsteeds rot over. Hij heeft dit ook nog nooit gedaan met zijn zak aan.

Heb ook geen wekadvies gehad omdat hij vrijwel gelijk ging krijsen en snel weer speelde, maar toch:(.
    Het was me een ochtendje wel. ..

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, wat schrikken!
    Je denkt altijd: dit overkomt mij nooit! En als je zo'n verhaal bij iemand anders hoort denk je: wat onoplettend, wat slordig!
    En toch... zo'n ongelukje zit in zo'n klein hoekje! Het kan iedereen overkomen.
    Gelukkig is dit met een sisser afgelopen, arm kereltje.
    Bekijk het positief: een volgende keer zal je waarschijnlijk echt niet meer in slaap vallen.
    Als 'straf' ipv 100 wees-gegroetjes, 100 knuffels voor je kleine man!

3. Partyrocker

Die heeft hij inderdaad vandaag lekker gehad :D...

4. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Jeetje wat schrikken
    Hoop dat t helemaal goed gaat met je kleine ventje

5. Partyrocker

Tnx, gelukkig heb ik een heerlijk actief mannetje gehad. Maak hem vanavond 1x wakker voor de zekerheid, maar laat hem lekker slapen voor derest.

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik slaap nooit meer verder met mijn kindje in bed.. Ook omdat ik zo bang ben dat dit gebeurt..

Gelukkig gaat het goed met de kleine

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik zou denk ik toch regelmatig even gaan kijken en eventueel zelf het 'wekadvies' doen.
    Hij heeft een blauw plekje op zijn hoofdje zei je dus heeft is hij naar mijn idee toch ook op zijn hoofdje gevallen.

Mijn meisje is ook eens van bed gevallen (jaaaa heel stom) maar kwam op haar rug terecht en heb toch een wekadvies gekregen ondanks dat ze niet op haar hoofdje terecht was gekomen.

Hou iig goed in de gaten dat hij lekker zichzelf blijft en goed blijft eten/drinken en niet hangerig of minder actief word.
    De 1e 24 uur zijn het belangrijkste is mij toen verteld.

8. Partyrocker

Wekadvies is toch voor kindjes met een hersenschudding of degene die er symptonen van vertonen het gaat toch om eventuele bloedingen of bewusteloosheid uit te sluiten? Het is om 8u vanmorgen gebeurt en hij heeft de hele dag niks raars gedaan.

Vandaar dat ik hem rond half 12 nog even wakker maak en daarna lekker laat slapen. Hij slaapt steeds al zo slecht en hij heeft vanmiddag ook geen rust gehad (door mij). Vandaar dat hij ook bij mij in bed lag.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als er een kleine bloeding tussen de hersenen zou zitten
    is het zelfs mogelijk dat pas na 24 uur een kindje pas onwel word
    omdat dat bloed heel langzaam tussen de schedel ophoopt

de kans daarop lijkt mij wel heeeeel klein...
    toen mijn dochter van boven naar beneden van de trap viel kreeg ik wel dit wekadvies

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    waarschijnlijk slaap je deze nacht toch wel wat onrustig en dan kijk je toch gewoon tussendoor een keertje

11. Partyrocker

Hahaha ik gok erop van wel ja :D

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wekadvies geven ze de 1e 24 uur omdat er ook een langzame bloeding kan zijn oid waardoor de sympthomen pas later kunnen optreden....

maar indd zoals mijn voorganger al zei, je zult waarschijnlijk zelf onrustig slapen en toch af en toe even gaan kijken.

13. Partyrocker

Vraagje moet ik hem zoiezo helemaal wakker maken of is het om te kijken of hij reageert? zonder hem helemaal te wekken. Ik krijg m anders echt never nooit meer in slaap.

14. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Een paar maanden geleden (hij was ruim een jaar oud) is ons mannetje van ons bed afgekukeld (boxspring) en met z'n hoofd tegen een nachtkastje aangekomen, we hebben wel een tapijt op de grond, dus dat was een geluk bij een ongeluk. Hij was aan 't 'tjoepen' op bed (op en neer bouncen), daar begon hij in die tijd mee maar ik was erbij op de slaapkamer, ik pakte even wat uit de wasmand, draaide 2 seconden m'n hoofd om, echt langer was 't niet en toen was het al gebeurd. Het kan dus echt iedereen overkomen en je schrikt je echt rot.

Hij had een fikse bult en blauwe plek op z'n voorhoofd en een schaafwondje boven zijn lip. Hij huilde gelijk, dus dat was een goed teken maar een half uurtje later werd hij ineens heel suf en keek apatisch dus we zijn snel naar de HAP gegaan. Daar aangekomen ging het ineens al een stuk beter, hij begon gelijk te spelen met de stethoscoop en dat was een goed teken zei de dokter.
    We kregen wel het wekadvies mee en daar hebben we ons aan gehouden maar we merkten eigenlijk wel dat het geleidelijk steeds beter ging. Maar het voelde wel beter om 's nachts toch af en toe bij hem te kijken om te zien hoe hij reageerde.

Je kunt hem dan gewoon een klein beetje wakker maken zodat hij wel z'n oogjes open doet en je ziet, kijkt hij je echt aan en is hij helder, dan is 't goed. Zo te lezen zal het met jouw mannetje echt wel goedkomen, het klinkt in elk geval niet verontrustend en als ie gewoon vrolijk en opgewekt is zal het wel wat meevallen.

Sterkte met je mannetje, ik weet hoe je hart je in je keel kan zitten op zo'n moment, je krijgt echt de schrik van je leven.

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Bij het wekadvies (althans wat ik heb gehad) moet je ze helemaal wakker maken. Zodat je kunt zien dat hij goed reageert je goed aankijkt.
    Ik moest bv haar knufje voor haar houden en kijken of ze er gelijk naar pakte omdat ze dit normaal ook doet.
    Ik moest haar echt uit bed halen en echt goed wakker maken.

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Bij ons werd gezegd dat we 'm niet uit bed hoefden te halen maar gewoon even z'n naam zeggen om te zien hoe hij daarop reageerde en goed op te letten of hij ons helder aankeek. Zolang hij maar niet suf bleef, en duidelijk een reactie gaf was het goed.
    Heeft misschien ook met de leeftijd van het kindje te maken hoe je hem moet wekken, geen idee.
    Maar het gaat er volgens mij om dat je gewoon duidelijk kunt zien of hij helder is en goed op je reageert.

17. Partyrocker

Net ff gedaan, maar wel laten liggen. Kreeg gelijk een brede lach en hij greep gelijk naar zn knuffel en hij is nogsteeds wakker.
    Heb de hap gebelt en die geven idd een wekadvies om de twee uur, dus hou me er maar aan. Alleen hun zeiden dat ik drinken moest geven, maar dan heb ik dalijk een misselijke kerel.

18. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Wat zullen jij en je mannetje geschrokken zijn!

Maar wat betreft wekken. Ik heb het destijds niet gedaan. Mijn man had de kleine met 2 mnd laten vallen op onze laminaatvloer tijdens de late voeding (en sliep zelf in de stoel verder naast ons krijsend mannetje:x). De HAP gaf me namelijk twee keuzes, of bij ons in bed nemen zodat ik hem in de gaten kon houden of hem om het uur wekken. Een aangezien wij (ook) een slechte slaper hebben hen ik het eerste advies opgevolgd. Ik deed natuurlijk geen oog dicht en was blij dat hij net als anders rond 3 uur in de nacht wakker werd. Maar mijn man snurkte gewoon vrolijk als anders:x. Verder neem ik hem dat natuurlijk niet meer kwalijk;)

19. Partyrocker

yossie, schrok me idd kapot. Had het ook echt niet verwacht omdat hij normaal
    gesproken niet zo mobiel is in zijn slaapzakje. En dan gelijk nog naar het voeteneind rollen ook.

20. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Is alles goed nu met de kleine?

Ik zou idd ook niet verwachten dat ze al zo mobiel zijn, maar het kan dus gewoon. Gelukkig is alles goed afgelopen, toch? Weer wat geleerd voor de toekomst!

Deel Deze Pagina