Ik geef volledig bv, maar wil binnenkort gaan starten met papfles en groente/ fruit. Wat ik me alleen afvraag, welke tijdstip doe je dat? Tussen 2 bv? Niet voor een voeding, want dan neem productie misschien teveel af. Op zoek naar ervaringen dus.
Ik geef geen borstvoeding, en ben pas met 5,5 maand gestart al la rapley. Het handige daarvan vind ik dat ik nooit heb gezocht naar momenten wanneer ik moest bijvoeden. Ze eet gewoon wanneer wij eten. Vind ik wel zo makkelijk. Maar goed, zou uiteraard heel goed kunnen dat dit met bv niet zo werkt.
Ga je dan melk afkolven om pap te maken???? Pap hoef je ip niet te geven, zeker bij BV is het vaak een gedoe en blijft de pap vaak toch dun door de BV... Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. In eerste instantie begin je toch óf met groenten óf met fruit en dan op een moment gedurende de dag dag je kindje geen grote honger heeft en goed wakker/ alert is! Dan 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven, evt een rustdag en dan weer het volgende proberen. Het kan dus best zijn in het begin dat je kindje het steeds op een ander tijdstip krijgt en misschien ook wel dagen niet omdat ie veel slaapt... Maar zou het inderdaad wel tussen twee voedingen in geven en niet vlak voor een voeding. BV blijft de komende maanden nog de belangrijkste voedingsbron voor je kindje! Hier zijn we ook begonnen bij 6 maanden en dan half a la Rapley en half prakjes (nooit helemaal glad gepureerd). De vaste voedingstijden komen na verloop van tijd vanzelf is hier de ervaring...
Wij geven iedere dag gewoon als t uitkomt. Ergens tussen 11 en 7. En tussen twee voedingen in want ze moet wel een beetje trek hebben maar geen honger, want leren eten is best moeilijk en leren kan e niet met een lege maag!
Ik ben met 4 maanden begonnen met groentepapje. Hij kreeg eerst 4 flesjes en heb zijn lunch flesje vervangen met groenten. Dat ging goed. 3 weken later heb ik fruit aan zijn middag tussen doortje toegevoegd en dat ging ook goed, hij vindt het heerlijk. Nu krijgt hij 3 flesjes van 240 cc, 1 groentenpapje en 1 fruitpapje als tussendoortje.