positieve ovu test en na een paar dagen weer een positieve test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kelke24, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelke24

kelke24 Lid

7 mei 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

ik heb een onregelmatige cyclus dan 29 dgn dan 40 dgn
    nu heb ik op dag 17 positief gestest, de dag erna was hij alweer lichter.
    een aantal dagen erna nogmaals getest (3a4gdn) en toen weer een positieve ovulatie test?
    heeft dit nog iemand gehad? en betekend dit dat ik 2x eisprong heb?

alvast bedankt

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bedoel je met positief echt twee duidelijke streepjes waarvan het teststreepje even donker of zelfs donkerder is dan de controlestreep?
    Of zag je gewoon twee streepjes?

Het kan zijn dat je ei heeft geprobeerd te springen, maar dat dat niet gelukt is en het over een paar dagen wederom heeft geprobeerd. Dat wil nog wel eens voorkomen namelijk.

Twee keer een eisprong in een cyclus komt maar zeer zelden voor.

3. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Wat Be Happy zegt klopt. Een andere mogelijkheid kan zijn dat je zwanger bent want een ovutest kan HCG aanzien voor LH. En nog een (meest voor de hand liggende) mogelijkheid kan zijn dat je eerste test nog niet echt helemaal positief was en die daarna wel.
    Een dubbele eisprong (waarbij je kans hebt op 2 eiige 2ling) vindt altijd tegelijkertijd plaats. Na het vrijkomen van het eitje/de eitjes gaat je lichaam namelijk als een gek stofjes aanmaken dat de andere eitjes doet verschrompelen en dus onbruikbaar maakt.

Deel Deze Pagina