Ovulatietesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Guzy, Jul 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guzy

Guzy Lid

Jun 17, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben nog niet zolang actief op dit forum, zitten nu in ronde 7.
    Ik heb vorige maand een kijkoperatie en gelijk een hsg gehad.
    Mijn cyclus was toen 40dgn, normaal 30.
    Nu wil ik weer gaan testen, moet ik nu een cyclus van normaal rond 30dgn aanhouden of 40?
    Bij 30 dgn zou ik dus morgen mijn ovulatie hebben. Eergister test met sensitest en heel licht positief gister en vandaag helemaal niks :(:(
    Normaal test ik altijd met die van kruidvat, maar die zijn heel snel en lang positief...
    Iemand ervaring mee??

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Nee geen ervaring met sensitest of die van de kruidvat. Voor mij werken de matcare dipsticks (die groene) het beste. Altijd een duidelijke streep vlak voor ei en goed negatief erna of ruim ervoor

Ik zou weer een cyclus van 30 aanhouden. Je cyclus kan wat van slag geweest zijn na die HSG en kijkoperatie.
    Mag ik vragen of ze bij de kijkoperatie bij jou ook nog wat ontdekt/weggehaald hebben? Viel het je mee of juist tegen?

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    30 dagen aanhouden (mis je je ei in ieder geval niet). Ik heb goede ervaringen met de testen van sensitest: ze waren bij mij erg duidelijk. Hoor eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over die van Kruitvat.

4. Guzy

Guzy Lid

Jun 17, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @heitjekarweitje:
    bij mij hebben een heeeeel klein stukje endometriose gezien in mijn bekken, maar niet weggehaald. Dit heeft een invloed op het zwanger worden of mijn klachten ( blaasklachten )
    De operatie vond ik nog best tegenvallen, had veel last erna. Kon een paar dagen niet rechtop lopen en een super opgeblazen gevoel ( nu nog steeds wel een beetje )
    Het positieve was wel dat mijn eileiders goed open waren :D

Nog even over die testen, in vind het toch wel heel raar vandaag weer 1 gedaan en echt een super licht streepje bijna niet te zien...bij mij waren die van Kruidvat toch altijd heel snel positief :S

Moet jij ook een laparascopie ondergaan omdat je het zo vraagt?

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Die van kruitvat worden juist om die reden altijd negatief beoordeeld: een ovutest 'hoort' maar 1 of 2 dagen positief te zijn: daarna springt je ei en is de LG piek voorbij.

6. Guzy

Guzy Lid

Jun 17, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar betekend het dan wel, dat als die van de Kruidvat positief is, dan ook echt positief is niet vals??

Share This Page