2 dagen hetzelfde avondeten/wat te doen met kliekjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Insomniac, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    Restjes zijn hier vaak de lunch van manlief 😊 of worden als avondeten later erbij gebruikt. Ik vries ook niet veel in, al lenen dingen als lamsstoof of soep zich daar best voor.
    De allerhande heeft zo'n rubriek waarin je de ene dag veel van een basis/vulling kookt en daar de volgrnde dag wat anders mee doet. Staat vast ook online!

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wij gebruiken de restjes voor de lunch de volgende dag of ik verwerk het s'avonds in een ander gerecht. Dan eet je wel 2 dagen hetzelfde maar toch net weer iets anders. Bijvoorbeeld;

Van gewone pasta maak ik een ovenschotel.
    Chili wordt verwerkt in een ovenschotel, wraps of in chili cheese dogs.
    Stamppot andijvie wordt gepaneerd en opgebakken tot andijvie koekjes.
    Gekookte aardappels worden gebakken aardappels.
    Gestoomde groenten worden gebruikt in een salade.
    Etc.

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Tja. Als het door tics komt moet je misschien naar de psycholoog. Want alle goede oplossingen zijn hier wel voorbij gekomen.

4. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.170
    1.340
    113
    Restjes worden hier of de volgende dag als lunch gegeten of die dag er na als avondeten meestal met de resten van de dag daarvoor. Als het dan nog te weinig is maak ik er een soepje of salade bij.

Sowieso als je uiteindelijk ziet dat je teveel rijst, aardappelen of pasta hebt, geen saus oid op doen. Zo kun je er de volgende dag makkelijker een salade of ovenschotel van maken. Ipv van invriezen kun je soep, pastasaus ed ook in glazen potten doen als ze nog heet zijn. Deksel erop en op z'n kop laten afkoelen. Dan is het gevacuumd en kun je het wat langer bewaren in de koelkast.

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Naar de psycholoog omdat ik m'n eten niet invries? Echt? :( Volgens mij zijn er voldoende tips gegeven om het niet in te vriezen maar op te eten ;)

6. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Wij wegen alles af. Ik weet hoeveel we allemaal eten ongeveer. Dochter 80-100 Gram aardappelen 100-120 gram groente en wat vlees (niet altijd) of vis maar daar is ze niet dol op. Zo blijft er nooit echt veel over. Mocht er wat over blijven dan eet onze dochter dat meestal de volgende de dag.

Dus echt een tip afwegen!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Aaah daarom is de zorg zo duur! Een psycholoog omdat iemand geen eten invriest :(

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wheeee, naar de psycholoog voor een niet-invries tic :D
    (you are funny)

Ik gooi er de tweede dag dan een geklutst ei en wat room doorheen soms (hangt van het restje af) en maak er een tortilla of quiche van.

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

:(:( Oke....

Ze doet toch ook iets met de tips...
    Of ben je zelf psycholoog en heb je patiënten nodig? :D

Deel Deze Pagina