Waar zit de piek?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Jolien1991, Mar 29, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

Jul 20, 2019
    1,860
    1,963
    113
    Female
    Hallo dames

Ik ben al heel lang niet meer op het forum geweest sinds de geboorte van mijn zoontje.
    De meesten zullen mij misschien zelfs al niet meer kennen? :D

Wegens pcos en extreem onregelmatig zijn is ons kindje er uiteindelijk via IVF gekomen. Wij zijn eigenlijk nog niet actief bezig voor een 2de. We hebben nog een cryo van ICSI.
    Maar wegens de heftige periode met ons '14-maandertje' besloten om nog even te wachten, of toch niet per se te proberen. En zoals jullie wel al zullen snappen, is mijn kans om natuurlijk zwanger te worden sowieso héél erg klein. Dus wij staan er eigenlijk als volgt in: we gebruiken geen anticonceptie, kans is toch klein dat er wat gebeurt. Komt het toch, dan is dat misschien wel een teken dat het zo moet zijn. :)

Ik gebruikte in het verleden heel lang ovulatietesten maar heb in jaren nooit een positieve lh-test in handen gehad.
    Plots, sinds een jaar na de bevalling - om precies te zijn: vorige maand - had ik heel veel rekbaar slijm en druk in onderbuik en ik dacht uit nieuwsgierigheid toch nog eens een ovulatietest te proberen (gewoon, 'voor de lol' :rolleyes:). En deze was gewoon positief!
    Dus voor mij ergens wel iets bijzonders... waardoor ik besloot het de volgende maand nog eens te proberen (nu dus). Kijken jullie mee?

Sinds gisteren positieve testen. Graag jullie mening! Zou piek nog komen of zou die nu aan het aflopen zijn?

Attached Files:

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,834
    8,487
    113
    Female
    Om eerlijk te zijn vind ik ze allemaal niet positief. Sommigen zitten er wel heel dichtbij maar ik denk dat ze nog donkerder kunnen

Stel dat dit wel echt je piek is zou ik de tweede van gisteren als meest positief zien

3. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

Jul 20, 2019
    1,860
    1,963
    113
    Female
    Hmm oké, ik test nog even verder, vraag me af of die inderdaad nog donkerder gaat worden... in ieder geval (mss minder goed zichtbaar op foto) is de teststreep even donker als de controlestreep.

4. Anar91

Anar91 Fanatiek lid

Jul 21, 2017
    1,848
    2,309
    113
    Female
    Het is even afwachten wat het morgen doet.. maar vind die van maandag de 2 het donkerste..
    Van mij kon de ene maand wel knallen en andere maand niet haha..:)

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,004
    15,622
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk die van de 28e de 2e dat die het donkerste is van allemaal.

6. SiMaNo

SiMaNo Actief lid

Feb 11, 2019
    216
    112
    43
    Ik weet het niet precies maar was/is het niet zo dat bij pcos de ovulatietesten niet betrouwbaar zijn? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Dat ze met pcos dus postief of bijna positief aangeven zonder dat
    Er daadwerkelijk een eisprong plaatsvind of juist veel later?

7. SiMaNo

SiMaNo Actief lid

Feb 11, 2019
    216
    112
    43
    Heb het even opgezocht. Het zou kunnen dat jij geen last hebt van verhoogde LH piek door PCOS en ovulatie testen dan wel werken. Denk dat het uitproberen is? Als je menstruatie komt na vaststellen LH piek dan kan je er wel vanuit gaan dat het bij jou wel betrouwbaar is.

"In de hypofyse in je hersenen wordt LH aangemaakt. Het hormoon stimuleert de eierstokken om te ovuleren. Alleen: bij 40 tot 50% van de vrouwen met PCOS is er continue een verhoogd niveau LH meetbaar. Daardoor zijn ovulatietesten lastig te gebruiken, want ze geven te vroeg (of te laat) als een verhoogd LH niveau aan. Daardoor is de uitslag niet betrouwbaar bij PCOS. Ovulatietesten kunnen jou wel helpen als je geen verhoogd LH niveau hebt"

Bron:
    https://healthyhormones.eu/ovulatietest-pcos-werkt-dit/

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,004
    15,622
    113
    Nabij Utrecht
    Whoops, ik had alleen ff naar de foto gescrolled en niet gelezen dat ze pcos heeft.
    Dan kan het zijn dat ze meerdere pieken heeft zonder eisprong.

Ts, ik zou proberen if de tempmethode iets voor je is.
    Dan kan je achteraf controleren of je lh pieken een eisprong tot gevolg hebben ;)

9. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

Jul 20, 2019
    1,860
    1,963
    113
    Female
    Oh interessant! Dankje voor het delen.

En bedankt voor het meekijken/denken allemaal. Ik ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig en test door. De test van vanmorgen gaf weer hetzelfde resultaat:

Attached Files:

10. SiMaNo

SiMaNo Actief lid

Feb 11, 2019
    216
    112
    43
    Ik zag dat je ook had geschreven dat je nooit positieve ovulatietesten hebt gehad. Het zou dus kunnen zijn dat jij geen hoge lh waarden door de PCOS. Als je vorige maand ongesteld werd na een positieve ovulatietest wijst dat misschien er ook wel.op dat je ovulatietesten wel werken bij jou. Is lastig te beoordelen, zou inderdaad kijken of je daarnaast ook kunt tempen en je menstruatie bijhouden. Hoop dat je dan toch inzicht kunt krijgen jn je cyclus en hopen op toch elke maand een ovulatie!

Jolien1991 likes this.
  11. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

Jul 20, 2019
    1,860
    1,963
    113
    Female
    Tempen is voor mij persoonlijk net iets te 'intensief', haha... maar wie weet, als ik nooit kop noch staart aan mijn cycli krijg, dat ik dat uit wanhoop zegmaar toch ooit eens ga doen. :p
    Voor nu in ieder geval toch terug een negatieve lh-test. ;)

Attached Files:

SiMaNo likes this.

Share This Page