2 dagen koorts.. wat vinden jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleine vogel, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine vogel

29 mei 2007
    36
    0
    0
    Goeiemorgen,

Onze dochter heeft sinds gister 39 graden koorts. Het zakte even naar 38 gisteren maar daarna werd het 39,8. Nu net 150 ml gedronken en zetpil gegeven.

Ze kucht al een poosje ( tussentijds op bureau geweest en alles was oké met longen enz.) en snottert ook. Ze eet verder prima, laat haar ook extra drinken. Ik voel nog geen tandjes ofzo. Ze is wat slomer, minders actief maar niet extreem duf. Ze slaapt wel veel meer dan anders.
    Ook gaf ze laatst 2x een golf over na 's ochtends een fles opgedronken te hebben. Dit kwam volgens mij omdat ze hoest en dan boert ofzo. Zal een kokhalsreflex geven denk ik.

Toch langs huisarts gaan of afwachten?
    Bedankt alvast.

2. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    gelijk naar huisarts je gaat nu ook nog het weekend in gelijk bellen je weet maar nooit!

kuzz anita

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij ons was het precies hetzelfde verhaal. Je kunt heel makkelijk testen of het een virus is. Als je paracetamol geeft en de koorts daalt, dan is het een virus (zei de huisarts). Bij ons was het dus de zesde ziekte. De koorts daalde na 3 dagen, en toen kreeg ze over haar hele lijf uitslag, maar het is niet ernstig ofzo.

4. kleine vogel

29 mei 2007
    36
    0
    0
    Ben langs de huisarts geweest.
    Het blijken de tandjes te zijn die eraan komen. Verder frisse lucht, en dan warm aankleden en lekker knuffelen!

Hij zei dat ik vanaf 39,5 pas een paracetamolzetpil mocht geven.
    En het ophoesten en snot was van de koorts. Haar lichaam wordt warmer dus alles komt dan juist los.

Maar ik hou het inderdaad zelf goed in de gaten. Hij heeft als eens een fout gemaakt bij mijn opa.

Maar voor nu ben ik gerust. xx

5. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Tip: niet te warm aankleden. Koorts betekent immers dat ze hun warmte niet goed kwijtkunnen. Bij koorts liever luchtig kleden dus.

@Lientje; paracetamol werkt niet alleen bij/tegen virussen, ook bij bacteriele infecties kun je paracetamol geven.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als mijn dochter veel last heeft van dr kiezen krijgt ze ook gewoon paracetamol hoor... (nouja sinaspril), ze heeft er dan geen koorts bij maar is duidelijk ongelukkig met de pijn en hoe ze zich voelt. Ik zou dan ook niet wachten tot 39,5 maar er gewoon nu één geven en kijken of ze daar van opknapt.

7. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Als je bij 39,5 een zetpil geeft dan moet je dit wel herhalen na een aantal uur (ik weet niet precies hoeveel, want heb ze nog nooit gegeven), want anders kan de koorts ineens weer heel hard stijgen als de paracetamol is uitgerwerkt en kan je kindje koortsstuipjes krijgen. Ik dacht dat je het dan na een uur of 8 nog een keer moet geven en de koorts goed in de gaten moet houden.
    Dus goed in de gaten houden hoor.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Arts van ons bureau zei pas, na 2 dgn koorts altijd ha bellen.

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    je mag om de 6 uur een zetpilletje geven wat ik heb begrepen en dat is inderdaad beter omdat de koorts anders in 1x hoog op kan lopen.

Deel Deze Pagina