Rare cyclus met borstvoeding... eisprong zoeken of juist 'loslaten'?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evenstar, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb geen flauw idee wat mijn cyclus is. Erg frustrerend als je op je ongesteldheid zit te wachten. 20 maart werd ik voor het eerst sinds de geboorte van de jongste ongesteld. Die is 22 maanden, ben dus ruim 30 maanden niet ongesteld geweest (heel fijn :) ).

Nu begint het te kriebelen voor een derde kindje, maar mijn cyclus lijkt echt niet normaal nog. Ik ben ondertussen (2 weken geleden) eindelijk wel gestopt met kolven op werk, ook in de hoop om zo snel mogelijk weer een normale cyclus te krijgen.

Rond dag 18 kreeg ik weer tekenen van naderende eisprong. Een week later weer op dag 26 :( Op basis van mijn normale oude cyclus (29-31 dagen) zou ik dit weekend echt al ergens ongesteld geworden moeten zijn, maar het blijft uit... Toen ik zwanger raakte van V had ik R ook nog aan de borst, dat gaf ook onregelmatigheid, maar toen we eenmaal voor een tweede gingen raakte ik onverwacht snel zwanger.

Ik zie nu alweer aankomen dat ik er onzeker van ga worden. Ik wil er eigenlijk niet teveel mee bezig zijn ;)

Dus had ik nu het volgende idee: in plaats van me vast te houden aan een ticker die waarschijnlijk een zeer misleidend beeld van mijn onregelmatige cyclus geeft, kunnen we ook gewoon zorgen dat we 3 keer per week (minstens :D ) aan de slag gaan. Zeg maar op zaterdag, maandag en woensdag, en dat dan steeds aanhouden (het is niet romantisch maar in alle drukte met kinderen en werk vereist het wel een beetje planning :D). Uiteraard vindt mijn man dat een TOP idee (door de borstvoeding is mijn libido lange tijd in de vriezer gaan staan dus hij wil wel schade inhalen :cool:).

Maar kan je zo je eisprong mislopen? Zouden jullie juist wel ovulatietesten enzo doen met zo'n onvoorspelbare cyclus? Ik gebruik trouwens ook Teunisbloemolie.

Deel Deze Pagina