2 dagen met verlof en nu al mijn collega's missen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Hummeltje 1, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hallo iedereen

Vandaag is mijn derde dag verlof na 36 weken gewerkt te hebben.
    Ik keek/kijk er zo vreselijk naar uit om met verlof te gaan.
    Merkte dat ik het echt wel wat zwaarder kreeg (last van mijn rug zere voeten na veel lopen), maar achter mijn computer ging het verder prima.
    Vrijdag middag gedag gezegd tegen iedereen met een big :D.
    En nu zit ik hier op de bank, geen aanspraak geen grappen geen gelach om me heen.
    Moet er erg aan wennen om niet op mijn werk te zijn.
    Normaal werk ik 40 uur per week, dus het is best een om schakeling van 40 uur naar niks ;).

Het staat er nu erg dramatisch misschien en zit dit ook wel met een lach te schrijven, maar ik kan me dus echt niet voorstellen dat ik full time moeder zou worden.
    Volgens mij zou ik helemaal gek worden thuis :cool:.

Nog meer vrouwen die hun werk/collegas missen?

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Heel herkenbaar! Ik heb bij de eerste ook zo lang doorgewerkt. Thuis zaten we toen nog in een verbouwing, deze was in week 38 klaar. Vanaf toen zat ik dagelijks op de bank te wachten tot de bevalling begon..... Vreselijk was dat!
    Toen ik net zwanger was van deze beeb, heb ik mijn ontslag gekregen. Ik zit nu dus al vanaf week6 thuis. In het begin miste ik mijn collega's en werk verschrikkelijk, maar nu kan ik me niets anders meer voorstellen, zeker niet met een peuter in huis!

Succes met de laatste loodjes!

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik heb daar nooit last van gehad bij de eerste ook niet gewoon genoeg te doen in huis.en veel thee drinken bij vriendinnen.of gewoon nog even lekker shoppen.nu kan het nog lekker rustig dus geniet lekker van je verlof

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik zit nu met 27 wk al een week thuis in de ziektewet, dat vind ik verschrikkelijk, moet er ook niet aan denken dat ik tot mn verlof nog in de ziektewet zit ook! (Hoop op nog een wondertje waardoor ik evengoed nog een paar weekjes aangepast kan werken!), verveel me nu dan ook best wel, af en toe. Denk dat als m'n verlof officieel ingaat, dat veel minder zal zijn! (Ik denk maar zo: als ik ziek ben, heb ik nergens zin in, als ik gewoon lekker vakantie heb, vind ik alles leuk! :p)

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Dat je geen aanspraak hebt is wel lastig wat aan te doen. Heb je geen familie of vrienden die niet fulltime werken?

Wat kun je doen:

- Lezen
    - Computeren
    - Lekker shoppen voor de baby
    - Toegeven aan je nestdrang en lekker je hele huis soppen
    - Zorgen dat alle kleertjes gewassen en gestreken zijn
    - Misschien nog wat knutselprojectjes
    - Foto's inplakken in een album
    - Slapen (om op krachten te komen)

Dit is zo'n beetje mijn lijstje voor straks, naast de gebruikelijke dingen. Heb ook nog een hond die iedere dag uitgelaten moet worden.

6. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Heel begrijpelijk!

Ben met vanaf week 35 verlof gegaan. Ik werk als kapster dus moet veel staan en dat was niet vol te houden. Ik dacht; he he eindelijk verlof! Lekker rustig aan doen etc maar ik verveel me nogal en ging liefst naar mn werk, want ik zit hier alleen maar te wachten en huisje is alles schoon, vluchtkoffer staat klaar. echt alles!

Tips; Dingen die nog gedaan moest worden, afwerken.
    Als je dat niet had gedaan, kleertjes van beebje wassen en eventueel strijken. Af en toe langs je werk gaan.
    Op internet rondkijken of je echt niet vergeten bent iets te kopen. Ik kijk overal een babyuitzetlijst. Soms ben ik er iets vergeten en kijk ernaar uit om te kopen. Soms kijk ik of er nieuwe aanbeiding is bij Prenatal, BabyDump etc. Alleen niet zo gezond voor je portomonee hihi. Succes!

7. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Toch heel herkenbaar voor de meeste hier dat heb ik wel gezien.
    Iedereen moet lachen tegen wie ik het zeg.
    Ik wordt zelfs al gebeld door mensen om te vragen of ik me verveel :p.

Vanmiddag even visite gehad dat was wel even leuk.
    Eigenlijk hoopik dat het weer wat beter wordt, dan kan ik teminste lekker buiten zitten.
    Volgens mij wordt het wel beter wat ik gezien heb.

Bedankt voor alle tips in ieder geval.
    Bijna alles van de tips is al gebeurd.
    wassen
    strijken
    vluchtkoffer klaar maken
    shoppen voor ons kleintje pffffffff die kleine heeft nu al meer als onze kledingkast bij elkaar :)
    schoonmaken gebeurd volgende week, zit nog in een verbouwing van de badkamer dus dat heeft nu even geen zin. (gelukkig krijg ik daar hulp bij)
    Tja en verder is iedereen gewoon lekker aan het werk dus ook geen mensen die overdag thuis zijn.
    Nou oke niet helemaal waar vrijdag gaat ik met een vriendin weg dus daar kijk ik ook weer erg naar uit.

Any way ik moet er erg aan wennen zoals jullie lezen ;).
    Doe nu meestal smiddags wel even 2 uurtjes slapen, dat bevalt me wel.
    Het zal straks allemaal druk genoeg zijn met ons hummeltje, dus eigenlijk moet ik ook gewoon genieten van deze laatste weekjes rust.

;)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Sterker nog, ik zat huilend in de parkeergarage in mijn auto omdat ik me zo verloren voelde na mijn laatste werkdag.
    Ik ben bewust lekker druk bezig gebleven. (wel met elke dag een extra slaapje). Dus boodschappen gedaan, van alles gestreken, lekker even een terrasje pakken nu het nog kon. Dat soort zaken. Tot de laatste dag voor de bevalling lekker bezig geweest, ik voelde me gewoon helemaal top.

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Geweldig hahahahaha.
    Gelukkig kon ik mijn tranen in bedwang houden :)maar vond het wel heel erg raar.
    Ook omdat ik het gevoel heb dat ik de afgelopen week meer kwalen heb opgedaan dan in die 36 weken er voor :(.
    Over last van pijn in mijn rug pfffffff nog effies volhouden ;)

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik lees mijn werkemail nog meerdere keren per dag, en dan krijgen mensen ook nog direct antwoord :D
    Ik mis mijn werk niet echt, nog niet in ieder geval, maar het voelt wel heel raar om zolang achtereen niet te gaan werken.
    Heb voorafgaand aan vakantie/verlof een lijstje gemaakt met dingen die ik allemaal kan doen tijdens het verlof zolang de baby er niet is, dus daardoor heb ik nu altijd wat te doen! En zo wordt je huis nog eens mooi schoon :D

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Herkenbaar! Ik heb het beide keren gehad, van gewoon lekker druk zijn en een fijn ritme hebben en bezig zijn, naar ineens helemaal niets. En mijn leven en mijn vrienden zijn allemaal ingericht op dat ik werk, dus overdag zit je een beetje lamlendig voor je uit te staren.....ik kwam ook altijd pas enorm aan tijdens mijn zwangerschapsverlof en na de bevalling ;) Uit pure verveling eten :D

Deel Deze Pagina