Na een zeer onrustige periode waarin ik me toenemend bezorgd ging voelen over mijn zwangerschap heb ik helaas moeten ontdekken dat het dit keer weer mis is... Vanochtend verloor ik bloed en na een telefoontje met de verloskundige werd mijn angst bevestigd: ik heb weer een miskraam. Ik ga nu uithuilen en proberen me erbij neer te leggen. Amber
Beste Amber, heel veel sterkte komende tijd, veel praten heeft mij geholpen heb ik gemerkt, je bent heel boos, waarom ik nu alweer ? wat doe je fout denk je dan, nou meid je doet helmaal niets fout ! helaas beslist je eigen lichaam soms anders ! onze tijd komt ook nog wel, hoop houden hoor ! ik vertrouw erop dat 2007 een mooi jaar worden voor vele van ons ! Suc6 Ing
Dank je wel Ing, voor je lieve woorden. Het klopt helemaal wat je zegt. Ik ben inderdaad heel boos en begrijp niet hoe het kan. Waarom wordt mijn lichaam zo snel zwanger maar kan de zwangerschap niet intact blijven? Wat doe ik fout? Ik weet dat ik niets fout doe, ik leef voorbeeldig en neem geen enkel risico... Maar het vertrouwen in mijn lichaam begint scheurtjes te vertonen... Het gevoel van 'falen' begint zich aan me op te dringen. Moet hier tegen vechten. Krijs! Vloek! Amber
Jeetje meid wat erg voor jou/jullie. Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles meid. Ik weet namelijk ook wat je meemaakt. Natuurlijk mag je huilen, schreeuwen en vloeken, gooi het er maar lekker uit meid! Ik denk aan je. Heel veel liefs Divi
helemaal waar ! in het begin denk je (en hoor je) het zal wel beter zijn zo de natuur breekt het niet voor niets zo snel af en dan zeg je ja das waar, maar onder tussen denk je grrrrrrr de buurvrouw is nu wel es aan de beurt ik ben al een keer geweest, klinkt bijna ego¡stisch en zo is het niet bedoeld maar dat denk je wel es stiekum. elke keer als je de TV aanzet zie je weer een zwangere ! is heel de wereld zwanger denk je dan behalve ik ? na alle onderzoeken in het ZH die positief zijn uitgepakt is voor mij wel een moment geweest waar ik me er soort van bij neergelegd heb dat het allemaal gewoon wel kan, alleen gaat wat langer duren, dat neem ik dan maar voor lief denk in dan maar ! nogmaals laat de hoop niet varen ! Ing
Lieve, lieve Amber, Wat lees ik nu? Dit kan en mag toch niet! Ik had nog wel zo'n goede hoop voor je. Ik kan me zo voorstellen dat je hart vanochtend gebroken is! Je schrijft dat de verloskundige na je telefoontje heeft bevestigd dat het niet goed was. Bedoel je dat ze deze diagnose telefonisch heeft gesteld of dat ze je inwendig onderzocht heeft? Sorry voor deze vraag, maar dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb nu ook de tranen in mijn ogen staan. Ik gun dit helemaal niemand, en jou al helemaal niet. Heel veel sterkte voor jou en je man/vriend met het verwerken van dit vreselijke nieuws. Twee keer in zo'n korte tijd, dat is echt vreselijk! Ik hoop echt dat je in de toekomst vertrouwen kunt hebben in je lichaam. Maar meid, je bent sterk en dit kun je aan! Je komt hier weer boven op en echt, geloof me, voor jou gaat de zon zeker schijnen! Houd moed! Een hele dikke knuffel van een heel erg geschrokken Marla
Dit meen je niet! Hoe kan dat nou telkens weer? Ik zou ook heel erg boos zijn en onzeker over m'n lichaam.....Weet je 100% zeker dat je echt weer een mk hebt? Ik neem aan dat de VK je niet door de telefoon heeft onderzocht....
Lieve meiden, dank jullie wel... (zit hier alweer te janken) Ik weet het zo goed als zeker, omdat ik veel bloed verlies. Niet een paar druppeltjes, maar een menstruatie. Daar kon de verloskundige niet omheen, ze noemde het een vroege miskraam. Ik zou het afwachten en als het bloeden minder wordt, mocht ik weer contact opnemen. Dan zou er gekeken worden of alles weg is. Kortom, ik zit er middenin, heb geen hoop meer. Het is nog te pril om het op hartactie te bekijken, dus ze kon verder niets voor me doen. Zit nu in de 5de week, over een week hadden ze misschien meer kunnen zien, denk ik. De vroege echo stond al gepland, maar die haal ik al niet meer. Ik snap er niets van, maar de bezorgdheid en het bloed tezamen maken voor mij de conclusie compleet. Het is zich aan het afstoten. nogmaal bedankt voor de lieve woorden... Amber
Verd@mme Amber. Het is niet eerlijk! Kan je geen inwendige echo in het ziekenhuis krijgen? (ik was degene die gewoon ongesteld is geworden, terwijl ze al zwanger was. En dan bedoel ik een echte menstruatie, met 2 dagen flink rood bloedverlies, dus ik kijk tegenwoordig iets anders tegen een menstruatie aan). Ikzelf heb door mijn persoonlijke ervaring meer vertrouwen in de gynaecoloog dan in de VK, alhoewel dat misschien onterecht is. De gynaecoloog heeft in ieder geval apparatuur om inwendige echo's te maken. Kan het niet zijn dat je hormonen even flink in de war zijn na de curettage? Sorry, Amber, ik wil je geen valse hoop geven, maar ik voel me zo machteloos en gefrustreerd. Ik had het zo graag anders voor je gezien en vind het zo enorm kl... voor je. Meid, veel sterkte en huil maar flink uit. En zoals Robing al aangaf, praat er over met je man en vrienden. En ook wij zijn er hier voor je voor als je eens enorm digitaal wil vloeken of uithuilen. Liefs, Marla
lieve amber,ook ik schrik ervan,ben eveneens triest,het is zo onrechtvaardig,waarom?,helaas een antwoord is er niet... heel veel sterkte flyke
Ik vind dit echt heel erg voor jou en je ventje, de wereld is krom en onbegrijpelijk. Ik wil je veel sterkte wensen en ook voor je mannetje. Ik hoop dat er snel goed nieuws is voor jullie en dat het helemaal goed komt met jullie. Liefs Jolie
Hey Amber, heel veel sterkte toegewenst in deze emotionele, verdrietige en angstige periode! liefs jette
ik zag net je berichtje op de ander topic en schrok erg. Wat een nare gebeurtenis! Ik kan je woorden van troost geven maar het verdriet blijft en ik kan mij heel goed voorstellen hoe jij je voeld . Ik wens je heel veel sterkte de aankomende tijd . liefs Jet
Hey Amber, Hoe gaat het met je? Ik maak me een beetje zorgen om je. Reageer maar alleen als je het er aan toe hebt. Groetjes, Marla