Wat is eigenlijk de reden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Deezzss, Jun 4, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deezzss

Deezzss Lid

May 4, 2019
    53
    25
    18
    Female
    Ik vroeg me af wat de reden zou kunnen zijn waarom het zwanger worden niet lukt. En dan bedoel ik meer van bijvoorbeeld waarom het in ronde 7 of 8 wel zou lukken en niet in ronde 1 of 2?

Simpel of plat gezegd bedoel ik eigenlijk : zijn niet alle eicellen elke maand even goed genoeg? Of wat zouden redenen kunnen zijn (buiten echte medische redenen) . Hierover is weinig te vinden en ik vroeg het me eigenlijk gewoon af.

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,280
    28,392
    113
    Eitje niet goed, zaadje niet goed, bevruchting gaat niet goed, de weg naar de baarmoeder gaat niet goed, celdeling gaat niet goed, innesteling gaat niet goed. Zoveel dingen die niet goed kunnen gaan..

Ik las ooit ergens dat een gezond stel 20% kans heeft elke maand.

3. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Timing minder perfect, eisprong eerder of later, eitje niet rijp genoeg, fouten in de celdeling, onbewust iets onder de leden, verminderde weerstand. Er zijn legio redenen waarom het niet lukt zonder direct een medisch (ernstige/blijvende) oorzaak. Om een voorbeeld te noemen wanneer een man verhoging/koorts krijgt kan er een dip zijn in de hoeveelheid en kwaliteit van de semen. Hoeft geen effect te hebben maar kan dus wel, net als alcohol, roken, stress, spanning etc etc dat voor beide kan hebben.

Leraje likes this.
  4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,227
    4,457
    113
    Female
    Het is eigenlijk net als met een kop-munt spelletje. De kans dat je kop gooit is 50%, maar de kans dat je 10x achter elkaar kop gooit is 5%

Als je elke maand ongeveer 15% kans hebt om zwanger te worden, verloopt de kans verdeling als volgt.

Binnen 3 maanden 30%
    Binnen 6 maanden 70%
    Binnen 1 jaar 80%
    Binnen 2 jaar 90%

Redenen daarvoor kan van alles zijn, het hoeft niet te betekenen dat er iets mis is met de kwaliteit zaad/eicellen. Het kan ook gewoon pech zijn.

5. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Er spelen zoveel factoren mee. Daar is geen simpel antwoord op te geven. Eikwaliteit, zaadkwaliteit, lichamelijke gezondheid, timing, stress. Zaad kwaliteit vooral is heel gevoelig voor omgevingsfactoren, je vriend heeft maar een keer alcohol te drinken op het verkeerde moment en de zaadjes tijdens die ene moment seks kunnen slecht zijn. Alles speelt een rol. Je hebt gewoon elke maand ongeveer 15 procent kans. Zie het alsof je een dobbelsteen gooit; die gooi je de ene keer pas na 10x op 6 en de andere keer al de 1e x.

Share This Page