2 dagen na nod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marloes111, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes111

24 okt 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Even mijn gevoel delen! Ik ben in maart gestopt met de pil vanwege klachten veroorzaakt door de pil. Mijn vriend en ik zijn niet heel actief bezig met het krijgen van kinderen, maar als ik zwanger raak is het welkom. Ik merk nu wel dat ik elke maand weer teleurgesteld ben als ik ongesteld word. Nu houd ik wel keurig mijn cyclus bij en nu heb ik al 5 maanden een cyclus van 26/27 dagen.
    Deze maand begon een week voor mijn nod de ongesteldsheidskrampen (zo voelde het). Ik had me er dus al bij neergelegd dat ik weer ongesteld zou worden. Ze krampen vond ik alleen iets heftiger dan normaal (bij mij vergelijkbaar met alleen de eerste dag dat ik ongesteld ben).
    Ik merkte ook op, dat ik drie dagen voor mijn nod constant liep te boeren, van die kleine boertjes. Één dag voor mijn nod werd ik misselijk. Deze best heftige misselijkheid is er nog steeds. Ook heb ik nog last van krampen en steken (de krampen zijn wel minder heftig) en boeren.
    Nu heb ik vanochtend, 2 dagen na mijn nod (dag 29), een test gedaan en deze was hartstikke negatief.

Is het wel mogelijk om in deze mate al zwangerschapssymtomen te vertonen terwijl je blijkbaar nog niet genoeg hcg aanmaakt? Of zal er gewoon sprake zijn van een griepje? Ik ben in ieder geval al gestopt met roken (part-time roker) en drinken van alcohol.
    Eigenlijk wil ik nu iedere dag testen, ik moet mezelf echt in gaan houden, denk ik.

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Het kan best dat je nog te weinig hcg hebt aangemaakt.
    Heb hier al wel eens gelezen dat er vrouwen pas een week na de nod positief testen, soms nog later.

Dus het zou nog kunnen hoor :)

Over 2 dagen nog eens testen als je nog niet ongesteld bent ;)
    Hcg verdubbeld ongeveer elke 48 uur.

3. marloes111

24 okt 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja, wachten tot zondag..pfff..lastig als je nergens anders aan kunt denken. haha. Misschien is het een hele late innesteling?

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoezo 'wachten tot zondag' als je vandaag al 2 dagen na NOD zit? Of bedoel je om nog een test te doen?

In verreweg de meeste gevallen test je op NOD duidelijk positief en zeker 2 dagen na NOD. Nou kun je natuurlijk best een late eisprong hebben gehad. Ik lees niet in je verhaal dat je temperatuurt of ovu-testen doet, dus ik ga er even vanuit dat je niet zeker weet wanneer je eisprong is geweest.

Als je eisprong later is geweest, dan schuift je NOD navenant op. Met andere woorden: als je eisprong 3 dagen later was, dan wordt je NOD ook drie dagen later. En als je dat dus niet weet, dan denk je dat op of voorbij NOD zit, maar dat hoeft dus niet per se het geval te zijn.

Ik hoop voor je dat je ongi niet komt en dat je in plaats daarvan ergens de komende dagen positief gaat testen. Succes met wachten!

5. marloes111

24 okt 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie en ja, met zondag bedoel ik voor een nieuwe test, want vandaag was de test negatief. Ik heb een tijdje geleden tijdens één cyclus mijn ovulatie geprobeerd op te sporen, omdat ik hier nieuwsgierig naar was. Toen werd de ovulatie test pas laat positief en was de luteale fase maar 10 dagen.

6. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    denk dat wachten het enige is wat je kan doen..
    heel veel succes!

7. marloes111

24 okt 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankje! ja, ik ga wachten, maar ik heb er wel een goed gevoel over!

8. difrax21

difrax21 Lid

9 okt 2013
    49
    0
    0
    We willen graag zwanger worden!
    Hee hoi!
    Ik zit in dezelfde situatie als jouw. In ieder geval bijna.. ik zit op moment steeds een test uit te stellen. Wij zijn al anderhalf jaar bezig en ik heb sinds een jaar opeen onregelmatige cyclus. Van 30 dagen tot maar liefst 67! Geen pijl op te trekken. Temp, en ovu testen doe ik niet. Voornamelijk omdat ik me nu niet heel erg ga focussen op een zw. Thuis zitten we in een verbouwing en ben ik er minder mee bezig. Maar nu ik op dag 69 zit gaat het natuurlijk wel in je hoofd door en ben ik er eigenlijk constant mee bezig. Klachten die ik heb zijn misselijk met vlagen, hoofdpijn korte pijnscheuten over de gehele dag, en sinds gister enorme stekende borsten!. En een enorm veel ongipijn (krampen en steken)alsof t zo door gaat breken. Maar dit heb ik al 2-3 weken. Dus ik denk al weken dat ik echt ongi zal gaan worden. Maar er gebeurt niets.. Dus als ik volgende week nog geen bloed zie zal ik testen.. nu heb ik zoiets van 67e dag was de langste cyclus.. maar wie zegt nu dat deze cyclus niet opeens 70 dagen zal zijn?

Dus ik wou even met je meeleven! En je succes wensen! :D

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat was tijdens een cyclus van 27 dagen? Je eisprong zou dan rond dag 17 geweest zijn? Want je ei springt niet meteen op de dag van de positieve ovulatietest.

Als we ervan uitgaan dat je eisprong dus later was en ook nu later geweest kan zijn, dan kan het prima dat je nog niet positief test. Want stel dat dat nu weer zo was, dan kun je dus 'pas' op 12dpo (of korter) zitten.

Ik zou zeker zondag weer testen. Succes!

10. marloes111

24 okt 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL

Jeetje, Difrax21, dat zijn wel hele lange cyclussen. Ben je al een keer langs de dokter geweest? Ik vind de dagen die ik moet wachten al lang, maar jij moet nog veel langer wachten. Respect! Ik vind het wel fijn dat je dit deelt.

11. marloes111

24 okt 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL

Ja dit was tijdens een cyclus van 27 dagen. Vandaag nog steeds geen bloed gezien. Nog één dagje wachten!

12. marloes111

24 okt 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wel nog steeds krampen en een zeurend gevoel, trouwens!

13. difrax21

difrax21 Lid

9 okt 2013
    49
    0
    0
    Ja ik ben in juni nog bij de HA langs geweest.. ik had een paar dagen enorme pijn in mijn buik links. Ik was toen ook heel bang dat het mijn eierstok was. Via een echo bleek het een ontsteking aan de dikke darm, en zagen mijn baarmoeder en eierstokken er goed uit, geen cysten of vergote eierstokken etc. Maar ik was die dag heel bang! Ze legde mij ook uit dat als je heel bezig bent met zwanger worden, je je eigen menstruatie kan uitrekken. En ik geloof dat ook zeker.. heel vaak overtijd en dan testen en met je neus op de feiten zijn gedrukt en meteen de volgende dag ongesteld..

Je lichaam kan je echt voor de gek houden. Mijn cyclus was altijd regelmatig, maar sinds het zwanger worden is het 1 en al drama.

Dus ik wacht ook af en heb nog net als jou krampjes en wat steekjes. Behalve als ik druk bezig ben! Maar alsnik er aan denk en rustig zit dan komen er lichte pijntjes, vooral in de avond of als mijn blaas vol is!

En morgen ga je testen? Spannend!

14. difrax21

difrax21 Lid

9 okt 2013
    49
    0
    0
    En marloes111heb je getest?? :D erg nieuwschierig! Hier nog steeds t zelfde wel vaker misselijk en veel last van zuur.. maar ik durf nog steeds niet te testen want t voelt echt alsof ik gewoon ongi ga worden! :( ..

15. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat spannend meiden! Ook ik ben 2 of 3 dagen overtijd. Vind het heel spannend. Onze eerste zwangerschap liet ruim 2 jaar op zich wachten. Als dit nu positief is zijn we na 4 rondes zwanger. Dat zou geweldig zijn. Vanavond maar een test doen. Hopen dat die werkt. Bij onze zoon had ik zelfs na 14 dagen nog geen positieve test. Hebben ze uiteindelijk een bloedtest gedaan. Fingers crossed

16. difrax21

difrax21 Lid

9 okt 2013
    49
    0
    0

Oh echt 2 jaar?, wij nu ook bijna 2 jaar.. was t spontaan gebeurd of via de mmm? (Als ik vragen mag)

Ik weet nu niet echt zeker of ik overtijd ben de 1 zegt ja je moet gemiddelde van de laatste 3 cyclussen aanhouden en de ander je langste cyclus. In beiden ben ik overtijd.. maar van de langste cyclus pas 5 dagen.. toch bang dat dit een nieuwe nog langere cyclus is en ik binnen een paar dagen ongi ga worden :( dus testen durf ik niet.. ik zei al ooh zondag testen! Maar ik durfde niet haha en nu weer uitgesteld naar woensdag.. maar dat is dus overmorgen al!!! Ik maak mezelf helemaal gek haha :D

Oh en houd je ons op de hoogte na de test?!!! En heb je al zw symptomen???

17. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk mag je dat vragen. Wij zijn na een jaar bij de gync geweest en weggestuurd om nog een hartje te proberen. Tien bericht gekregen dat wij niet natuurlijk zwanger kunnen worden Door mijn geschiedenis van endometriose. Second opinie aangevraagd. Die gync wou via een Kijk operatie zien of er schade was aan mijn eileiders. 5 dagen voor operatie niet ongi. 2 dagen voor operatie gebeld. Er werd gezegd dat het de stress van de operatie moest zijn want ik kon nou zwanger worden. Dag van tevoren test gedaan. Negatief. Dus al 5 dagen overtijd inmiddels. Echo geëist voor operatie. Wel dikker slijmvlies. Geen vruchtje zichtbaar. Bloedtest gedaan. 1.5 uur op een opname Ok gewacht. Tien bericht. Je bent zwanger! Ga maar naar huis. Wij snappen het ook niet meer. Dus raar verhaal maar wel natuurlijk gelukt dus.

ML wil nog wachten met testen... ben nog niet ongi nu. Symptomen zijn moe. Honger. Huilen duizeligheid. Hij wil pas dit weekend testen. Denk dat ik niet zo lang jan wachten. Laat het weten na de test ...

18. difrax21

difrax21 Lid

9 okt 2013
    49
    0
    0
    Wat een wonder jip en janneke!! Dat geeft mij weer hoop hihi. Dokters kunnen veel zeggen.. maar ieder lichaam blijft anders. Ik hoop dat je gauw een posi test heb of misschien weer een posi bloed onderzoek! Ik wacht ook nog even. Maar dan laat ik het jullie ook weten :)

19. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe! Net test gedaan en die is positief! Ben zo blij met ons tweede wondertje. Nu hopen dat alles goed mag blijven gaan.. ben volgens de calculator nu 4 we en 1 dag zwanger. Begin juli komt ons wondertje...

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gefeliciteerd!
    Met 5 dagen 'overtijd' ben je in principe 4w5d. Ervan uitgaande dat je LF 14d is. Als dat niet zo is, dan heb ik niks gezegd ;)

Deel Deze Pagina