Fysieke arbeid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nutella, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Wie van jullie houdt er rekening met fysieke arbeid? Als je zwanger wilt worden moet je rustig aan doen en geen zware arbeid verrichten. Schijnt..

Maar wat is zwaar? Zijn er dingen die jullie laten?

Ik heb zelf een moestuin waar ik af en toe in moet spitten of een zware gieter moet tillen. En ik ben maar een klein en licht persoon. Van mijn man mag ik bijna niets meer doen op de tuin, omdat ik misschien te zwaar werk doe. Is dat verstandig of maakt het niet uit? Ik kan mezelf maar moeilijk beheersen eerlijk gezegd.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord dat je geen zwaar werk mag doen als je zwanger wilt worden.

3. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Maar dat gaat over fysiek werk doen. Dus dag in, dag uit op je werk zware dingen tillen, bijv. Af en toe in je moestuin spitten en een gieter optillen zal - in een normale situatie - heus niet zo snel voor verminderde vruchtbaarheid zorgen.

5. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ik werk in de zorg met tilliften ect. Ook zwaar werk... Kan moeilijk m'n baan opzeggen.

6. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    En zou dat dan ook niet kwaad kunnen tijdens een innesteling?

7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Volgens de gyn kon het geen kwaad. Ik werk in de zorg. Wel de onregelmatige diensten konden effect hebben op de vruchtbaarheid, maar bij de onderzoeken was er bij mij niks uitgekomen. Dus of het nou echt heel veel uit maakt....

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Je moet pas gaan opletten als je zwanger bent en je lichaam geeft dmv harde buiken aan dat je rustiger aan moet doen, voor die tijd kun je gewoon doen wat je anders ook deed.
    Wel voor de zekerheid handschoenen aan als je de aarde in gaat met je handen ivm toxoplasmose.

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je kunt gewoon in de tuin werken hoor, en ook een innesteling zal niet misgaan door spitten in de tuin of het tillen van een gieter. Ik zou me niet te druk maken, anders denk je als je zwanger bent dat je helemaal niets meer kan doen...

Sado en Daisy120 vinden dit leuk.
  10. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de geruststelling dames.

Bij toxoplasmose is het zo dat als je het al eens hebt gehad, je al antistoffen hebt en het geen probleem is. Nu weet ik niet zeker of ik dat al eens heb gehad, want ik heb het niet laten onderzoeken. Wel heb ik vroeger als kind genoeg grond gegeten waar ook de kat weleens in bezig was. Haha ieuw! Ik denk dat ik me daar geen zorgen over hoeft te maken.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    En dat je je daar dan weer geen zorgen om maakt begrijp ik niet. ;)
    Het is niet bevestigd, dus je weet t niet zeker, dus waarom risico nemen?

Alle kinderen spelen in de zandbak/tuin waar katten poepen. Dan zou niemand meer toxoplasmose kunnen krijgen.

manaolana vindt dit leuk.
  12. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Als ik als iemand met smetvrees moet tuinieren, dan kan ik het wel helemaal stopzetten, want grond komt hoe dan ook overal terecht. Ik zou het kunnen laten onderzoeken om er zeker van te zijn.
    Volgens mij was ik wel iets (behoorlijk) extremer dan andere kinderen met onder de grond zitten en het opeten. Ik had regelmatig... wormpjes in m'n ontlasting.

13. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je kunt met het tuinieren handschoenen aan doen en erna je handen goed wassen, probleem opgelost

Nutella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina