Eten

Discussion in 'Zwanger worden' started by loesje1, Jan 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesje1

loesje1 Lid

Jun 18, 2015
    76
    1
    8
    Female
    Friesland
    Hoi dames,

Houden jullie tussen je ovulatie en NOD al rekening met je manier van eten/drinken? Ik heb namelijk een sushi avond gepland staan tussen mijn ovulatie en NOD. Hoe gaan jullie hiermee om? Alcohol drink ik sowieso al weinig, dus het is geen probleem om daar vanaf te blijven op wat voor moment dan ook.

Ik hoor graag!

2. Lala90

Lala90 Bekend lid

Aug 21, 2015
    958
    1
    0
    Gewoon blijven leven en dus alles eten tot aan je positieve test. Anders wordt je helemaal gek als het, zoals bij velen hier, langer dan een paar maanden zou duren. Er is bovendien helemaal geen verbinding tussen jou en de cellen op dat moment van je cyclus.

3. Aanouk

Aanouk Actief lid

Nov 25, 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik af gewoon wat ik wilde eten. Ik deed alleen de drank achterwegen laten. Maar net als jij drink ik amper. Dus vond het prima om daar vanaf te blijven tot ik zekerheid had

4. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

Jan 22, 2015
    623
    55
    28
    Female
    Gewoon lekker eten en een drankje kan ook geen kwaad. Als ik en vele anderen meiden van alles niet meer zouden eten/drinken hadden we geen normaal leven meer gehad ;)

Geniet er van ! :)

5. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Ik doe het niet. In die twee weken eet ik bijvoorbeeld geen sushi. Ook de artsen zijn hierover verdeeld. Ik loop in het ziekenhuis om zwanger te worden en mijn arts zei vorige week, de dag na mijn eisprong, dat ik nu op moest letten met voeding (kazen, rauw eten). Terwijl een andere arts bij mijn vorige ei zei dat ik alles moest blijven eten want kon geen kwaad.

Zelf redeneer ik: alles wat ik in de hand heb om zorg te dragen voor een goede start, doe ik. En als ik weer ongesteld wordt dan troosten we ons dat weekend met sushi. Dat is traditie geworden (zijn al heel lang bezig voor de tweede)

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Eten wel aangezien je geen bloedband hebt tot de 6 eet ik tot positieve test alles.
    Drinken niet na eisprong aangezien dit verband heeft met vroege miskramen.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Drinken doe ik sowieso al niet, met eten hou ik nergens rekening mee. Pas wanneer ik positief zou testen.

8. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Je kan gewoon alles eten en drinken na je ovulatie :) stoppen en leven als zwangere is vanaf een positieve test vroeg genoeg!

9. MamaLara

MamaLara Bekend lid

Dec 22, 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook nooit rekening mee gehouden. Wel vanaf de positieve test natuurlijk. Gewoon eten dus! :)

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Met eten hou ik geen rekening, tenzij ik een positieve test zou hebben natuurlijk.
    Alcohol drink ik sowieso niet, dus dat is geen probleem.
    Na mijn eisprong let ik wel op de medicatie die ik neem... Dan neem ik niets anders dan een paracetamol indien nodig. Gewoon voor de zekerheid!

11. loesje1

loesje1 Lid

Jun 18, 2015
    76
    1
    8
    Female
    Friesland
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik mijn sushi avond niet aan me voorbij laat gaan dan! Drinken doe ik al weinig, maar ga daar sowieso de weken na mijn ovulatie rekening mee houden!

12. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    ik drink geen alcohol meer, maar een biefstukje of iets anders aan rood vlees op zijn tijd ga ik nog wel van genieten tot een posi test :)

13. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Nee ik doe dat niet. Ik drink sowieso amper alcohol en ben ook niet dol op rauwe kazen of vis uit een verpakking. Vis eet ik ook niet zo veel dus veel risico loop ik niet.
    Alleen carpaccio eet ik graag, maar dat is ook niet elke week.
    Volgens de gyn was het ook niet nodig. Bij een positieve test stop ik natuurlijk wel met alles.

Share This Page