bijna positieve ovulatietest maar toch eisprong gehad

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Batwomen, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batwomen

Batwomen Lid

17 aug 2014
    61
    0
    0
    37-39-38-38-37-34-34-34-32-
    NULL
    Hallo allemaal,

ik heb vannacht mijn eisprong gehad en had donderdag, zaterdag en maandag gemeenschap gehad en dan vanochtend weer. Ik had gisteren heel veel buikpijn en wist toen dat de eisprong eraan zat te komen en heb toen een ovulatietest gedaan en die was bijna positief. Test kleur was toch nog iets lichter dan die van de controlelijn dus ik dacht ik heb maandag nog gemeenschap gehad en woensdag dan wel weer. Blijkbaar toch eisprong in de nacht gehad en toen vanochtend rond half 6 nog gemeenschap gehad maar ik vraag mij dan af ben ik dan al te laat? En gaan jullie nog hierna door met het hebben van gemeenschap of kunnen we nu even pauze nemen:)
    en heeft verder nog iemand deze ervaring gehad dat het dan toch zo snel kan gaan terwijl de ovulatietest niet 100 procent positief is?:(

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe weet je zo zeker dat je afgelopen nacht je eisprong hebt gehad? :(
    Hetgeen je voelt, kan je erg voor de gek houden. Je kunt wel denken de sprong zelf te hebben gevoeld, terwijl dat in de meeste gevallen juist het groeien van de follikels is waarna na een paar dagen pas je eisprong plaatsvindt.
    Door er maar vanuit te gaan ondanks je nog negatieve ovulatietest toch je eisprong te hebben gehad, loop je de kans op de verkeerde momenten sex te hebben waarop de kans dat je zwanger wordt juist kleiner wordt. Dat zou dus knap lullig zijn.
    Je hebt dus na die "bijna positieve test" niet meer testjes gedaan?
    LH kan schommelen in je cyclus en hoeft absoluut niet op te lopen. Dus de ene dag kan je een lichte tweede streepje hebben en de volgende dag kan ie wel weer lichter zijn. Geen LH-piek nog. Een ovulatietest kan zomaar uit het niks gaan knallen.

De kans is dus zeer groot aanwezig dat je eisprong nog niet geweesr is, maar pas in de komende dagen plaatsvindt. Ik zou door blijven testen in elk geval!

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik ben het eens met Be happy, pas bij een knal test kan je praten over een ei sprong.

Ik heb altijd lichte streepjes, ze worden steeds donkerder.
    Zodra ze donker worden ga ik 2x testen op een dag.
    Zo had ik een keer in de middag een mooie knal test, en savonds was hij al lichter. Had die avond wel erg last van mijn buik en onder rug.
    Ik test altijd nog 1 of 2 dagen door voor de zekerheid en dan lopen ze al weer mooi af naar een licht streepje.

Wanneer jou ei sprong dus is geweest is niet te zeggen !

Succes ! :)

4. Batwomen

Batwomen Lid

17 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    Dank voor je bericht be happy! Ik ben vergeten aan te geven dat ik wel door ben gegaan met testen en de test was nu echt negatief. Veel lichter dan eerder in ieder geval dus mag ik aannemen dat de eisprong is geweest. Ik zal vandaag voor de zekerheid nog een testje doen..

5. Batwomen

Batwomen Lid

17 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    Ik heb wel door getest en de test was nu dus echt veel lichter dus ja..ik heb ook altijd eerst lichte streepjes en die worden steeds donkerder maar nu was het in de ochtend nog een licht streepje en in middag donker en de volgende ochtend veel lichter 😌. Ik ga vandaag nog een test doen...en ook maar voor de zekerheid klussen denk ik??

6. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Het kan zijn dat je de knal test gemist hebt, door testen is altijd handig als je twijfelt. Klussen dus ook haha :D

7. Batwomen

Batwomen Lid

17 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    Heb wel door getest maar was negatief toen ook maar even de rust genomen omdat ik mij ook niet zo lekker voelde. Had ik nu ook verder moeten klussen. Ik heb dus iedere keer om de dag geklust dus dinsdag, donderdag, zaterdag, maandag, woensdagochtend ivm eisprong dinsdagnacht. En daarna niet meer..ik voelde mij echt niet goed maar denk nu had ik maar door gegaan..ik baal wel maar de testen waren ook negatief heb ik nu mijn kans gemist?

8. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Balen dat je niet zo lekker was !
    Je weet niet zeker of je ei is geweest, dus vind moeilijk te zeggen. Je zou moeten afwachten, je hebt je best gedaan! :)
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Deel Deze Pagina