Hoi hoi, Ik ben nu ruim 16 weken zwanger en tot nu een probleemloze zwangerschap gehad! Helaas heb ik sinds kort klachten als pijn in mijn billen, pijn in mijn heupen en heel laag in mijn liezen. De klachten ontstaan na lang zitten (bijv. in de bioscoop) of lang lopen. Mijn moeder heeft veel last van bekkeninstabiliteit gehad, en ik vraag me af of ik nu ook aan de beurt ben? En zo ja, kan ik dan gelijk een fysio zoeken of moet ik via mijn vk of arts een verwijzing halen? Kan een bekkenband mijn klachten verhelpen? Omdat mijn werk fysiek best zwaar is wil ik echte instabiliteit graag voor zijn! groetjes, Marieke
HOi Marieke, wat je nu ervaart is op zich nog hele normale bekkenpijn (wel erg vervelend natuurlijk). Je kunt via je vk adviezen inwinnen die speciaal voor jou handig zijn maar als je het echt specifiek wil tweten adviseer ik je om eens contact op te nemen met een fysio of een osteopaat. Je kunt er beter maar op tijd bij zijn zodat je maar een paar keer hoeft te gaan en je handvaten hebt voo rde rest van de zwangerschap, want je moet natuurlijk nog een eindje. DUs nog helemaal niets naars in het vooruitzicht, maar wel even actief aanpakken. Groetjes Brigitte