wanneer stellen ze een samenlevingstest voor?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door macy, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. macy

macy Lid

19 jul 2008
    22
    0
    0
    Ik heb nog een ander vraagje. Wij hebben nog nooit een samenlevingstest hoeven te doen en zijn nu 2 jaar bezig. Wanneer stelt men zo'n test voor?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik kreeg de SLT toen ik na 6 rondes stopte met clomid en na het HSG onderzoek (na ongeveer 8 maanden in de mm)

Denk dat dat in elke ziekenhuis en per gyn verschilt. Anders zou ik het gewoon zelf voorstellen bij je gyn.

3. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Wij kregen de 1e samenlevingstest direct toen we de MM ingingen, we hadden het toen 1,5 jaar eerst zelf geprobeerd. Onze samenlevingstest was negatief, een maand later hebben ze het daarom weer geprobeerd, weer negatief. Die lage pH die laag blijft rondom de eisprong terwijl ie omhoog zou moeten gaan, noemen ze cervixfactor. Daarna kregen wij pas de andere onderzoeken. Zal idd wel per zh verschillen. Succes en sterkte.

4. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Wij krijgen nu de samenlevingstest (volgende week), nadat zaad en mijn bloed is getest (chlamidia). Dus waarschijnlijk eerst een zaadtest en chlamidia test en dan een slt.
    We zijn al bijna 1,5 jaar bezig.

Liefs Dib

5. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    In mijn (academische) ziekenhuis doen ze al heel lang geen samenlevingstesten meer....
    Dus nooit gehad. Maar in andere ziekenhuizen doen ze het soms nog wel.

Eef

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb na een jaar MM nog nooit een samenlevingstest gehad. Ik denk dat ze het bij ons in het ziekenhuis niet eens doen. Ik heb alleen bloedonderzoek en echo's gehad. En daarna aan de clomid gezet. Ook een HSG doen ze hier niet zo snel.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bij ons ziekenhuis doen ze ook geen SLT, volgens ons ziekenhuis is het achterhaald. Als er geen levende zaadjes te vinden zijn zegt dat namelijk niets over de kwalitiet van het zaad, die kan wel gewoon goed zijn.

gr vruchtje

8. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik heb ook nog nooit een SLT gehad, de reden daarvoor was dat het geen zin had omdat we al wisten dat er haast geen zaad is.

9. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Bij ons deden ze een samenlevingstest gelijk in de eerste cyclus met clomid. Er werd wel bijgezegd dat als er wat te zien was( dus levende zaadjes) dat dat meer zei dan als er geen levende zaadjes te zien waren....

10. caro1978

caro1978 Bekend lid

25 feb 2008
    787
    0
    0
    gelderland
    ik heb de eerste keer een echo gehad en de tweede afspraak al een samenlevingstest. maar wat ik begrijp op dit forum is dat het verschilt bij welk ziekenhuis je loopt. krijg volgende maand een baarmoederfoto , heb al bloed moeten prikken op lh en moet vrijdag voor prog, waarschijnlijk om te kijken of eisprong geweest is, maar dat zal ook wel weer verschillen per ziekenhuis.

Deel Deze Pagina