Goedemorgen, Ik zit een beetje met een naar gevoel (zowel lichamelijk als in mijn hoofd) Mijn vorige drie doorgaande zwangerschappen heb ik gelopen bij een Verloskundigenpraktijk in mijn oude woonplaats. Hier werd ik altijd erg serieus genomen. Nu ben ik verhuisd en daarom ook naar een andere Verloskundigepraktijk gegaan bij deze zwangerschap. Ik heb 1 zoon uit 2005 was een zware zwangerschap maar verliep zonder veel problemen. (op de geboorte na, hij lag verkeerd) Ik heb 1 zoon uit 2006. Met 28 weken vroegtijdige weeën gehad, een laag liggende placenta en continu bloedverlies. Daarnaast was hij tijdens de bevalling eigenlijk te groot voor mij, waardoor ze hem eruit hebben moeten wrikken. De verloskundige destijds zei toen voor jou geen 8 ponders meer op de natuurlijke manier. Mijn dochter is van februari 2013 en vanaf 18 weken had ik regelmatige pijnlijke harde buiken. Hierdoor vaak extra op controle geweest zowel in het ziekenhuis als bij de Verloskundige. Baarmoederhals werd ook steeds opgemeten. Vanaf week 28 regelmatig ctg's gehad. Hierop was activiteit van de baarmoeder te zien. Gelukkig bleef baby zitten totdat de vliezen werden gebroken met 38 weken en 5 dagen. Nu ben ik opnieuw zwanger inmiddels 23 weken (morgen) Sinds week 18 opnieuw vreselijke harde buiken. Hierdoor kan ik niet langer staan of lopen als vijf minuten. Regelmatig heb ik bloedverlies. De harde buiken zijn zowel in rust als bij activiteit zeer regelmatig aanwezig minimaal 15 per uur. Ik heb geen last bij het plassen dus volgens de Verloskundige kon het geen blaasontsteking zijn, dit heb ik echter zelf laten checken bij de dokter. Bleek niet het geval te zijn. De baby ligt al vijf weken met zijn neus tegen de uitgang aan te duwen. Baby is wederom ook aan de grote kant vooral zijn hoofd en buik. Ze vinden verder onderzoek niet nodig, zelfs rust nemen hoeft niet. Ik vraag me af of de andere verloskundigenpraktijk teveel onderzoeken liet uitvoeren of dat deze verloskundigenpraktijk te makkelijk is. Inmiddels slaap ik maximaal 3,5 uur per nacht door de harde buiken. (en door mijn bekken) Ook blijven de cystes zitten die ik heb. 2.5 bij 3 cm. Twee stuks. Ik durf ze ook niet meer te bellen nu ik vandaag weer bloedverlies heb met daarbij ook bloederig slijm en naast harde buiken ook mijn rug mee zeurt. Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?
hoi je mag je zelf en je lichaam serieus nemen, voel je niet bezwaard en bel gewoon als dat nodig is! De ene praktijk doet meer onderzoek dan de andere, maar iedereen houdt zich aan de richtlijnen en doet wat nodig is. Soms zijn er ook regionale afspraken waardoor je wat vaker of minder vaak bepaalde tests hebt. Mirjam
Goedenmorgen, Allereerst hartelijk dank voor uw reactie. Inmiddels heb ik alsnog de verloskundige gebeld (op aan dringen van mijn partner) Gister avond nog een spoedecho gehad. Baarmoedermond was gelukkig nog mooi (4cm) Het bloeden komt waarschijnlijk door een extreem gevoelige baarmoedermond. Baby lag er ook tegen aan te duwen. Ivm de harde buiken nu wel rust voorgeschreven gekregen. Op naar de komende 17 weken!!! Groetjes