Kom op! geef me of mijn menstruatie of een streepje

Discussion in 'Zwanger worden' started by knutselmiep, May 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

Nog steeds geen menstruatie!
    Nog nooit heeft mijn menstruatie zich uitgesteld, zelfs niet wanneer ik met de pil gestopt ben (ben wel vaker met de pil gestopt) als ik stopte dan was mijn cyclus gelijk weer op de rit, en nu gestopt te zijn sinds eind november elke keer weer netjes op tijd.

Maar nu was mijn NOD afgelopen zaterdag en ben nog steeds niet ongesteld.
    Ik heb al meerdere testen gedaan maar waren allemaal negatief:(
    Normaal wanneer mijn menstruatie komt voel ik me de dag ervoor altijd wat geprikkeld, krijg ik op de dag zelf hoofdpijn (daarbuiten nooit hoofdpijn) en dat houd 4 dagen vaak aan, en op de dag zelf een zere onderrug. maar er is niets waaruit wijst dat het er aan zit te komen.

Als je menstruatie uit blijft en je blijft negatief testen, wanneer is het dan handig om naar de dokter te gaan?

2. GuusMama

GuusMama Lid

Mar 21, 2013
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelde. Ook het gevoel van: kom op met die menstruatie, dan kunnen we aan een nieuwe ronde beginnen!
    Weet niet wat een goed moment is om naar de dokter te gaan?
    Heb morgen wel een speciale massage in de hoop dat het alle hormonen weer een beetje de juiste kant op stuurt:mad:

3. EmJo

EmJo Actief lid

Oct 12, 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon de ha bellen voor een bloedtest, niets vreemds aan hoor.

Ik had afgelopen donderdag mijn nod (na de maand ervoor een vmk) maar er kwam niets. Vrijdag een beetje helder rood, dat duurde tot zaterdag avond en toen was het over..
    Nu wel nog steeds pijnlijke borsten en steekjes in de onderbuik maar ook een negatieve test... Om gek van te worden!

Ik heb a.s. maandag een echo ivm terugplaatsing cryo, dus ik wacht het even af tot dan..

Maar als ik jullie was gewoon bellen! Die onzekerheid is killing ;)

4. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Ik zou inprincipe meteen naar de dokter gaan als je mogelijk zwanger bent.
    Gelukkig had ik wel positieve testen bij mijn 1e zwangerschap, wat helaas een vmk is geworden.
    Welke test doe je? Ik vind de kruidvat testen van 5 euro heel erg goed! Meerdere mensen oo dit forum zijn er volgens mij tevreden over.
    Succes! Hopelijk binnenkort wel een positieve test :)

5. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Het komt vaker voor dat een vrouw met een nette cyclus ineens 1 maandje een wat later eitje heeft. Mijn ervaring is dat de dokter je toch weer terug stuurt hoor. Ik heb 4 maanden gedaan voor ik de verwijzing in de pocket had. En na 150 dgn met primolut pas ongesteld. Maar met jouw cyclus komt het vast zover niet. Daarom denk ik ook dat een ha je niet veel zal helpen. Die zegt vast, test over een weekje nog maar eens.

Maar niet gevraagd is altijd mis. Dus vraag om een bloedtest.

6. knutselmiep

Ik heb ook de test van de kruidvat, heb er zaterdag 4 gehaald en alle 4 negatief.
    Wij grappen hier al dat die testen van de kruitvat niet goed zijn haha wand ze geven geen extra streepje:D mijn vriend zegt al breng maar terug en zeg maar dat ie het niet doet :D

Zit er zelf ook wel aan te denken om de huisarts al te bellen, maar eigenlijk voelt het een beetje raar om nu al te bellen, met 4 dagen over tijd (mocht ik over tijd zijn;) en negatieve testen, maar ben ook wel een beetje bang als ik bel dat mijn menstruatie juist dan doorkomt, net als je naar de tandarts gaat wanneer je kiespijn hebt en je komt daar is de pijn weg haha.

Maar goed ik zal nog even een paar daagjes wachten als ik vrijdag nog niet ongesteld ben dan zal ik de huisarts even bellen.

Maar nog even een vraagje weet niet of die raar is, maar je kunt voor je NOD met zo'n gevoelige test al 4 dagen voor die tijd testen.
    stel dat ik nu wel zwanger zou blijken te zijn maar ik nog negatief test i.v.m. een lage HCG gehalte met een test van kruitvat.
    Als ik nu zo'n gevoelige test ophaal en test zou die dan nu wel eventueel positief kunnen zijn?
    Wand dan zou ik nu kunnen testen tot zeg maar 8 dagen over tijd? aangezien ik nu 4 over tijd ben. of werkt dit niet zo...

7. pippeke

pippeke Niet meer actief

ik denk ook dat ze je niet zomaar gaan testen hoor!
    ben bij mn eerste 52 dagen cyclus naar de ha geweest, die zei gewoon ontpillen, ook al had je daarvoor wel enigzinds normale rondes

8. knutselmiep

Babke, dat is het hem nu juist, mijn eisprong die voel ik altijd en ook deze keer heb ik hem gevoeld, precies 14 dagen voor mijn nod.
    Daarom is het juist zo raar dat ik nog steeds geen menstruatie heb.

9. purringkitty

purringkitty Actief lid

Apr 29, 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    #9 purringkitty, May 14, 2013
    Last edited: May 14, 2013
    Ik heb afgelopen maand ook een uitblijvende menstruatie gehad.
    Eigenlijk is het een soortgelijk verhaal als dat van jou nu. Normaal gesproken duurt de cyclus bij mij zo 32 dagen, en ineens meerdere dagen overtijd. Ik heb een aantal keren getest welke negatief waren en dus dacht mijn huisarts dat het wel een goed idee was om hcg te laten prikken omdat ik mogelijk wel zwanger zou kunnen zijn, en ook omdat ze wist dat ik al een tijdje probeerde.
    Helaas was ook de bloedtest negatief en ben ik inmiddels weer in een nieuwe maand beland. Mijn cyclus heeft wel 10 dagen langer geduurd dan ik gewend ben.

Maar je kunt altijd even naar je ha bellen. Misschien verschilt het per praktijk hoe ze hiermee omgaan maar je kunt altijd je twijfel aangeven. Succes!

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Eisprong kan ook gewoon eens later geweest zijn. Kan door stress of verkoudheid, maar ook gewoon spontaan. Heb hem weleens gehad op dag 19 (ondanks al eerder ovulatiepijn), en dan krijg je automatisch ook je menstruatie later. Niet druk maken, gewoon een weekje afwachten, en dan verder kijken. Wel spannend! Wie weet komt er nog een streepje :D

11. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Hahahaha! Moest hier wel erg om lachen! :D

12. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Geloof me... alles is mogelijk, maak je vooral niet te druk om een 'paar' dagen. ;)

Je HA zal je idd waarschijnlijk toch weer naar huis sturen, je lichaam is geen machientje die op gezette tijden 'vloeit'.

Liefs,

13. Butterfly86

Jun 17, 2008
    66
    0
    0
    Ik snap precies hoe je je voelt.
    Ik ben inmiddels 12 dagen overtijd en heb alleen maar negatieve testen.
    Het is zo frustrerend! :(
    Ik twijfel ook nog steeds wanneer ik de huisarts ga bellen... Ik denk dat ik donderdag of vrijdag ga bellen, of zal ik het weekend nog afwachten?
    Ben ook bang dat ze gewoon zeggen:"wacht nog een week af"
    Pfff!

14. knutselmiep

Aangezien ik geen testjes had vandaag ben ik vanmiddag nog even naar de winkel gegaan om er wat op te halen. De trekpleister!!

Haha zeg ik eerder dat ik testen had van de Kruidvat, viel het me vanmiddag pas op toen ik in de winkel was dat het de trekpleister is. nou ja ze verkopen nagenoeg hetzelfde. en bij ons zitten beide winkels naast elkaar.
    Maar ik gebruik dus de testen van de trekpleister 2 voor 4,50 of zo iets.

Heb ik vanmiddag even getest, en wat zie ik???
    Een ontzettend vaag streepje het lijkt er bijna geen 1,
    Heb er even een foto van gemaakt, het is wel een donkere foto, waar ik het streepje zie heb ik aangegeven met een i daarboven zie ik hem heel lichtjes. ik durf nog niet vrolijk te zijn dus morgen maar even afwachten;)

Butterfly: met 12 dagen over tijd dan kun je wel rustig bij de dokter langsgaan hoor, ik zou zeker niet wachten tot na het weekeind, het is slopend dat wachten, maar als je verder wel een regelmatige cyclus hebt dan zou ik gewoon bellen. dat is misschien voor je eigen gemoedsrust ook iets beter en weet je waar je aan toe bent.

Attached Files:

15. Mariann

Mariann Lid

Aug 29, 2012
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zie toch ook een licht streepje :)
    Ook ik zit nog steeds op mijn menstruatie te wachten. Heb een regelmatige cyclus van 28 dagen en had afgelopen donderdag gewoon ongesteld moeten worden. Maar tot nu toe nog niks. In het weekend al een aantal testen gedaan, maar deze zijn allemaal negatief. Ondanks dat ik wat vage klachten heb, heb ik niet het idee dat er vandaag of morgen een menstruatie aan zit te komen. Maar dit is zo frustrerend...

Ik zal voor je duimen knutselmiep dat je morgen een duidelijkere test heb, dit ziet er wel al veelbelovend uit :)

16. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik zie wel wat op de test en mijn monitor heeft een hekel aan lichte streepjes :p

17. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Marian & Butterfly, wat vervelend die onzekerheid!
    Ik hoop dat jullie snel een uitslag krijgen. Ik zat afgelopen maand ook ineens van 28 naar 48 dagen. Waarschijnlijk door een griepje...

18. Amy12345

Amy12345 Lid

Mar 7, 2013
    80
    0
    0
    Nieuw vennep
    Ik zie ook een heel licht streepje. Het lichte streepje komt misschien wel doordat je al veel gedronken had vandaag en het geen ochtendurine is. Ochtendurine schijnt het beste te zijn.

Zelf ben ik nu 1 dag overtijd, al 10 dagen met vlagen misselijk, heel moe, lust geen koffie meer, af een toe wat kramp in me buik. Kortom heel veel verschijnselen voor een zwangerschap.
    Ga morgen testen en ben benieuwd.

19. knutselmiep

Spannend Amy, hoop voor je dat je ook positief test ik duim voor je;)

Ja het is i.d.d. urine van vanmiddag, eigenlijk zou ik morgen weer willen testen, maar omdat mijn vriend morgen en overmorgen moet werken hebben we besloten om vrijdag nog eens een test te doen, omdat hopenlijk als ik wel zwanger ben er een duidelijke streep staat en ten tweede wou hij er wel heel erg graag bij zijn.
    En mocht er wel een streep staan zegt ie, dan konden we die dag ook mooi een gebakje halen om het te vieren omdat hij dan vrij was..:D

Moet wel zeggen dat op de foto hier van de test is de streep wel iets minder aanwezig als dat ik hem hier op de foto zie trouwens, hier zie ik hem meer als de rechter streep meer een heel vaag balkje.
    maar als jullie er ook iets in kunnen zien dat juich ik heel zachtjes van binnen alvast ;))

20. Veratjuhh

Veratjuhh Lid

May 13, 2013
    65
    0
    0
    Werk op een BSO
    Moerdijk
    Hallo Knutselmiep,

Wat spannend zeg!! Ik zie indd ook een heel licht streepje.

Mijn menstruatie blijft al 19 dagen uit.. maar mijn testen blijven negatief.. Weet echt niet wat ik er mee moet.. HA bellen word je ook niet wijzer van..

Succes

Share This Page