hoelang duurt het gemiddeld om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door swagartist, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swagartist

swagartist Niet meer actief

Hoi meiden, weten jullie hoe lang het gemiddeld duurt als je zwanger wilt worden als je 27/28 jaar bent en 13 jaar aan de pil hebt gezeten? Cyclus is nog onregelmatig (26-35).

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Daar is echt niets op te zeggen. Ieder lichaam is anders natuurlijk. Bij de ene is het meteen raak, bij de ander na een jaar pas.
    Je lichaam moet gemiddeld ca. een jaar ontpillen. Wederom zal dat bij iedereen anders zijn.

Afwachten dus. Je kunt je cyclus wel wat monitoren door te temperaturen of om ovulatietesten te gebruiken.

Succes.

3. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Inderdaad, daar is echt niets van te zeggen. Bij mijn eerste was ik na 15 jaar aan de pil in ronde twee zwanger (op mijn 32e), voor de tweede zijn we nu een jaar onderweg. Uiteraard speelt mijn leeftijd nu ook mee, tussentijds ben ik een jaar aan de pil geweest.

4. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Mijn ha en gyneacoloog zeiden tegen me gemiddeld een jaar tot 18 maanden, hebben niks gezegd van verschil tussen iemand die aan de pil is geweest en niet. Ik heb het al meer dan 10 jaar niet meer geslikt. Maar het verschilt idd zo per persoon. Goed je cyclus bijhouden (begin dag, einddag, altijd handig, dan kun je zien wat voor jou normaal is) en voor de rest gewoon veel plezier hebben. :)
    Succes!

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Van oei ik groei:

Van alle vrouwen (ongeacht de leeftijd) die zwanger willen worden is:
    30% binnen drie maanden zwanger
    70% binnen een half jaar zwanger
    80% na een jaar zwanger
    90% na twee jaar zwanger

Dus gemiddeld 6-9 maanden...?

6. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik ben 2,5 jaar geleden gestopt met de pil, na deze 6 jaar geslikt te hebben. Ik had direct een regelmatige cyclus tussen 26 en 29 dgn. Dus niet helemaal stipt maar toch regelmatig, voordat ik begonnen was met de pil was ik zeer onregelmatig ongesteld. Heb het daarom ruim een jaar bijgehouden en bleef regelmatig ongesteld. Hou het sinds kort weer bij omdat ik het idee had dat mijn cyclus korter werd. Ik heb niet het idee gehad te moeten ontpillen.

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dit is ook wat ik heb gelezen. Alleen 95% in twee jaar...

8. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen pijl op te trekken. Er komen wel meer vrouwen van boven de 35 bij de gyn. terecht omdat het natuurlijk eerder actie ondernemen is als je dan een kinderwens hebt en het duurt lang. Wij zijn na 1 jaar naar de gyn gegaan, kon niets vinden en heeft voor de zekerheid clomid gegeven; zwanger 2e cyclus (bevallen op mijn 36ste). Bij de tweede vanzelf zwanger eerste poging (bijna 37); het kan dus inderdaad alle kanten op. Geef het even de tijd en als je het zat bent na een jaar laten onderzoeken of alles ok is.

9. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    toen ik 25 was duurde het 14 maanden
    nu 30 jaar en dan duurde het 8 maanden (wel op 4 maand een vmk...)

er is dus echt geen pijl op te trekken... je mag wel rekenen dat het tot een jaartje kan duren... maar hopelijk ben je snel zwanger

10. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

helemaal niets van te zeggen!

Ik was 31 en had zoiets van oke dat zal wel een jaar duren voordat ik zwanger zal worden i.v.m. ontpillen en leeftijd.
    Half december gestopt met de pil toen zijn we nog niet fanatiek bezig gegaan:D
    Ik deed niet aan temperaturen geen ovulatietesten hield geen rondes bij etc.. en was er ook niet echt mee bezig om zwanger te raken omdat ik die jaar toch in mijn achterhoofd had zitten.
    En in april zoiets zei ik voor de grap, volgens mij heb ik mijn eisprong nu (kan hem voelen) oke zij mijn vriend dan zal het nu moeten gebeuren voor de gein, dus zo gezegd zo gedaan, en ja hoor het was raak.
    en had zelfs niet 1 maar 2 eisprongen, waarvan beide waren bevrucht, en 1 helaas het met 10 weken niet heeft gered, maar toch..

11. swagartist

swagartist Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat het snel lukt.

Deel Deze Pagina